رییس اداره پایش اداره کل محیط زیست گیلان خبرداد:

سراوان بدترین جایگاه دفن زباله گیلان است | دفن غیراصولی زباله در گیلان

رییس اداره پایش اداره کل محیط زیست گیلان گفت: جایگاه زباله سراوان بدترین وضعیت را نسبت به دیگر جایگاههای دفن زباله استان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، احسان الله شکری در خصوص آخرین وضعیت جایگاه دفن زباله های سراوان گفت: اقدامات خوبی از سوی شهرداری برای برطرف‌کردن مشکلات این جایگاه در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر گیلان ۲۶ مرکز دفن زباله دارد که در همگی دفن زباله در آنها به صورت غیراصولی دفن می‌شود و جایگاه دفن زباله سراوان بدترین وضعیت را نسبت به سایر جایگاههای دفن زباله استان دارد.

شکری با بیان اینکه با افزایش بارندگی ها میزان حجم شیرابه سراوان نیز افزایش می یابد،خاطر نشان کرد: البته غلظت و میزان آلودگی شیرابه‌های زباله نیز کمتر می‌شود و این خود پالایی باران موجب می‌شود که بوی تعفن هم از رودخانه‌های زرجوب در وسط شهر رشت کمتر شود.

رییس اداره پایش اداره کل محیط زیست گیلان با اشاره از بین رفتن تاسیسات تازه ساخت تصفیه خانه این جایگاه گفت: دو سال پیش هم در جلسات عنوان کردیم که احتمال رانش زباله وجود دارد و مکان ساخت این تصفیه خانه باید عوض شود اما کمبود اعتبارات مانع شد که شهرداری رشت جایگاه مناسبی را خریداری کند.

Share