شکری اظهار کرد:

زالوصفتان خون تولید این مملکت را می‌مکند|در روز روشن تریلی حاوی کالای قاچاق تخلیه می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاقی که روز روشن و با حمایت جمعی از قدرتمندان خائن داخل کشور در حال انجام است، تمام ریشه‌های اقتصاد مقاومتی را خشکانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمود شکری اظهار داشت: هیچ فرد عاقلی از ما نمی پذیرد که بگوییم قاچاق کالا که ریشه اقتصاد مقاومتی کشور را به نابودی کشانده، بدون حمایت دست‌های آلوده داخلی در حال اتفاق افتادن است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس تصریح کرد: آقایان انگار در تعریف واژه قاچاق دچار مشکل هستند؛ قاچاق به‌صورت پنهانی انجام می‌شود و طی آن کالا از مبادی غیرقانونی و دور از دیده‌ها وارد کشور می‌شود.

شکری ابراز داشت: در روز روشن تریلی حاوی کالای قاچاق به‌صورت کاملا آزادانه در پایتخت کالای خود را تخلیه و در سراسر کشور توزیع می‌کند و کسی هم معترض وی نمی‌شود؛ آیا غیر از این است که این‌ها مورد حمایت یکسری دست‌های خائن و پشت پرده داخلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک نماینده مجلس واقعاً نمی‌دانم چگونه این موضوع را شفاف کنم و چه توجیهی ارائه دهم که شهروندان ایرانی از من بپذیرند که این کالاهای قاچاق همانند سایر کالاهایی که از مبادی قانونی وارد می‌شوند می‌آیند و کسی هم متعرض آنان نمی‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: معتقدم از این حیث کشور در شرایط بحرانی قرار دارد به‌طوری که زالوصفتانی که خون تولید این مملکت را می‌مکند اگر پشتوانه قوی از مسئولان را پشت سر خود نداشته باشند هرگز به چنین ریسک بزرگی دست نمی‌زنند.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس افزود: ساز و کار قاچاق کالا در هیچ کجای دنیا شبیه آن چه که در ایران اتفاق می‌افتد نیست و اعتقاد دارم چیزی که مسئولان در حال حاضر با نام قاچاق در کشور از آن یاد می‌کنند فقط و فقط  یک شوخی بزرگ با ملت ایران و بازی با کلمات است.

شکری تصریح کرد: قاچاق، بزرگترین ضربه‌ها را به اقتصاد، تولید و اشتغال کشور وارد کرده و متاسفم از اینکه برخی مدیریت‌های بی‌کفایت با وجود همه تاکیدات و حساسیت‌های ویژه‌ای که مقام معظم رهبری در این باره داشته‌اند سکوت اختیار کرده و کاری نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام ثروت‌های یک شبه و باد آورده برخی، از راه همین فروش کالاهای غیرقانونی به‌دست آمده تا جایی که حتی وقتی بحث شفاف‌سازی مالی در مجلس مطرح می‌شود خاطر برخی مکدر می‌شود؛ آیا ثروت بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی برای یک نماینده مجلس غیرعادی به نظر نمی‌رسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز داشت: به زمین زدن چرخ تولید در کشور، افزایش فقر و بیکاری در بین مردم و نابودی اقتصاد مقاومتی همگی ثمره دست مدیران و مسئولانی است که به‌نوعی دستشان در این ماجرا آلوده بوده و به مردم خیانت می‌کنند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس گفت: من تعجب می‌کنم از حرف‌های آقای نوبخت؛ آیا ایشان واقعاً نمی‌داند این‌ها چه کسانی هستند که دست به چنین اعمالی می‌زنند و بعد به دادستان کشور می‌گوید که اسامی آنان را اعلام کند؛ باید هم اعلام شود زیرا حق مردم است که بدانند چه کسانی در حال خیانت هستند.

شکری تصریح کرد: با این که ۳۸ سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته، متاسفانه ما هنوز فقط در حد حرف و شعار با قاچاق مبارزه کرده‌ایم؛ مگر می‌شود که هیچ راهی برای ریشه‌کنی انگل‌های اقتصادی این چنینی و بریدن دست‌های آنان از اقتصاد مملکت وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سرداران شجاع و جوانان رشید ایران توانستند داعش را از صفحه روزگار محو کنند به طوری که در جنگ با کل دنیا، آمریکا را زیر پاهای خود له کردند و استکبار جهانی چنان سیلی از این جوانان و سرداران شجاع خورد که تاکنون نظیرش را نیز تجربه نکرده بود.

شکری ابراز داشت: ملت ایران همواره کارهای بزرگی را انجام داده که در تاریخ بشریت نظیر نداشته و مگر می‌شود با وجود چنین ذخایر ارزشمندی در کشور نتوانست سیلی محکمی به چنین غده‌های سرطانی اقتصادی زد و آن‌ها را سر جایشان نشاند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اینان در حقیقت با جان، مال و روح مردم و جوانان کشور که با بیکاری و فقر دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بازی می‌کنند و اعتقاد دارم جرم کسانی که به نوعی با مجرمان همکاری کرده و در حقیقت شریک جرم آنان محسوب می‌شوند کمتر از داعش نیست.

Share