در آیین افتتاح نمایشگاه فن بازار گیلان

رونمایی از موتورسیکلت برقی، پرکن برنج و کالرسورتر چای با حضور استاندار

استاندار در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان گفت: پژوهش ها باید قابلیت تجاری سازی داشته باشند تا به تولید ثروت، اشتغال و درآمدزایی منتهی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان، حضور غرفه ها و واحدهای متعدد دانشگاهی و پژوهشی در این نمایشگاه را بسیار امیدوارکننده دانست و افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان متناسب با ظرفیت ها و مسائل استان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 مصطفی سالاری بر ضرورت تلاش بر تجاری سازی دستاوردها توسط پژوهشگران تأکید و تصریح کرد: پژوهشی که قابلیت تجاری سازی داشته باشد می تواند به تولید ثروت، اشتغال و درآمدزایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم منتهی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: بخشی از این دستاوردها به سمت تجاری سازی حرکت کرده و موفق بودند.

وی افزود: امیدواریم با حمایت هایی که صورت می گیرد، دستاوردهای پژوهشی ضمن گام برداشتن در مسیر تجاری سازی کارنامه ی موفقی را از خود به جای بگذارند.

استاندار گیلان همچنین در حاشیه ی این نمایشگاه از موتورسیکلت برقی، پرکن برنج، کالرسورتر برنج و کالر سرتر چای که با استفاده از فناوری های دانش بنیان توسط پژوهشگران گیلانی ساخته شده بود، رونمایی کرد.

در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان ۲۶۴ دستاورد پژوهشی و فناوری در ۳۲ غرفه ارائه شده و از ۷ لغایت ۹ آذرماه در سالن ورزشی آتش نشانی در میدان انتظام رشت آماده ی بازدید علاقمندان است.

۴ لغایت ۱۰ آذر به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است.

Share