در جلسه امروز شورا مطرح شد

رسانه ابزاری برای زورگویی و هجمه به جایگاه افراد نیست | لزوم دوری از سلایق سیاسی در انتصابات

عضو شورای شهر رشت یادآور شد: چگونه است امروز که برخی رسانه‌ها میگویند جایگاه بنده افول کرده است و آرزوی دیدار با استاندار را دارم ؟!

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در هفدهمیین جلسه شورای اسلامی شهر رشت امیرحسین علوی رئیس شورا در ابتدای جلسه تشکیل شورای انقلاب فرهنگی را تبریک گفت و افزود: امیدوارم این روز گرانقدر بر همه فرهنگ دوستان مبارک باشد.

دوری از سلایق سیاسی در انتصابات

در ادامه محمدحسین علیپور به عنوان اولین ناطق به انتصابات شهرداری اشاره کرد و گفت: شهردار باید بر اساس شایسته سالاری نیروهای خود را انتخاب کند و سلایق سیاسی توجه نداشته باشد.

این عضو شورا افزود: شهردار رشت با بهره گیری از نیروهای بومی توانمد مشکلات شهر را برطرف و با توجه به نزدیکی شب یلدا حقوق معوقه کارکنان را پرداخت کنند.

رسانه ابزاری برای زورگویی و هجمه به جایگاه افراد نیست

احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره بودجه شهرداری گفت: برای من جای تاسف دارد که چرا نتوانستیم مشارکت مردمی را جلب کنیم و ۴ درصد از مردم مشارکت کردند و این موضوع عدم اعتماد مردم را نسبت به شهرداری و شورا را نشان می‌دهد.

این عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: در حالی که امروز بستر مناسبی در شهرداری و شورا برای جلب مشارکت مردم وجود دارد یکی از راههای اعتماد مردمی شفاف بودن شورا و شهرداری است.

رمضانپور نرگسی با تاکید بر شفاف سازی امور اظهار کرد: شورا و شهرداری باید در ساختمان شیشه‌ای بنشینند و مردم عملکردها را به راحتی ببینند.

وی با بیان اینکه بعضی رسانه‌ها فکر می‌کنند که رسانه ابزاری برای زورگویی و هجمه به جایگاه افراد است یادآور شد: از افتخارات من این است که از ۲۳ سالگی نوکری مردم را در کارنامه خود دارم. کار برای من در شورای شهر به مراتب سختر از کار در مجلس شورای اسلامی است.

عضو شورای شهر رشت یادآور شد: چگونه است امروز که برخی رسانه‌ها میگویند جایگاه بنده افول کرده است و آرزوی دیدار با استاندار را دارم ؟! می گویند تو زمانی می خواستی استاندار بشوی حالا آویزان دیدار با استاندار شده ای؟! این درخواست برای توسعه شهر بوده و خداوند را شاکرم که عزت به من داده است و طی ۷۲ ساعت جز ۱۱ نفر شورا شده ام.

کدام پروژه سرمایه گذاری ما موفق بوده است؟

به گزارش دیارمیرزا رضا رسولی در ادامه گفت: هفته گذشته بررسی آیین نامه امور سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری ها بررسی شد. ما شورای چهارم را پشت سر گذاشتیم و شورای پنجم نیز ترکیب متفاوتی نسبت به شورای چهارم دارد. اینکه ما نشسته ایم و در خصوص اختیارات صحبت می‌کنیم یک دموکراسی است. موضوع کاملاً شفاف است و می بایست در این خصوص صحبت کنیم.

در ادامه جلسه شورا و در جریان بررسی آیین نامه امور سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری رشت، احمد رمضانپور نرگسی در مورد این موضوع گفت: اعتقاد دارم پروژه‌های سرمایه گذاری به زیرساخت ها و توسعه شهر بر میگردد و باید حمایت کنیم. شهر رشت از هیچ یک از مولفه‌های کلانشهر بهرمند نیست. اگر به من بود ۱۰۰ میلیارد اختیار می‌دادم.

وی افزود: برای ایجاد زیرساخت هرچقدر منابع بیشتر شود به نفع ما خواهد بود البته باید نظارت باشد. شهردار مورد تائید ما است و باید به شهردار اختیار دهیم و از او گزارش کار بخواهیم.

حجت جذب دیگر عضو شورا به عنوان مخالف دستور جلسه گفت: کار ذاتی شورا قانونگذاری و نظارت است. نباید خودمان را با شهرهای دیگر مقایسه کنیم و در بحث املاک شهرداری رشت با جاهای دیگر قابل قیاس نیست.

در ادامه اسماعیل حاجی پور اظهار کرد: اینکه فکر کنیم که شهر رشت با عوارض توسعه پیدا می‌کند اشتباه است. برای توسعه باید سرمایه‌گذار وارد کنیم.دلتان را دریا کنید و نظارت خودمان را بیشتر کنیم.

محمدحسن علیپور نیز اظهار کرد: سرمایه‌گذار را با چه چیزی می‌خواهیم به رشت بیاوریم آیا با خودبینی ؟ اقتصاد یعنی برد برد. یعنی هم شورا و شهرداری و هم سرمایه‌گذار منفعت ببرند. تا بحال چه کاری انجام داده اید در سرمایه گذاری ؟ تالاب عینک پر از نیزار شده است و فقط شعار دادیم.

محمدحسن عاقل منش دیگر عضو شورا شهر رشت در این لایحه گفت: تا سقف ۲۰ میلیارد را به شهردار اختیار دهیم.

حامد عبداللهی دیگر عضو شورا گفت: کل املاک شهرداری رشت ۵۳ میلیارد تومان است و سرمایه‌گذار بر روی همان میتواند مانور دهد. نقش نظارتی شورا باید حفظ شود. چگونه می توانیم صددرصد اموال شهر را در اختیار شهردار بگذاریم تا بر روی آن مذاکره کنند؟! کدام پروژه سرمایه گذاری ما موفق بوده است؟ آیا پروژه زیتون، هایپر مارکت یا مرکز خرید گلسار موفق بوده است؟!

فاطمه شیرزاد در ادامه جلسه یادآور شد: امیدوارم در کنار توسعه اقتصادی شهر رشت شاهد فعال شدن کارخانه های این شهر نیز باشیم.

وی با بیان اینکه شورا باید در جریان مسایل افتصادی شهر رشت باشد، گفت: نظارت شورا بابد در این مورد بیشتر شود و اگر این مسئله حل شود مطمئنن شورا با قید دو فوریت آن موافقت خواهد شد.

امیرحسین علوی رئیس شورای شهر در مورد این لایحه گفت: شهرهایی هستند که بودجه های آنها ۳ هزار میلیارد است. بنده خیلی خوشحال میشوم که در ۹۶ چه اتفاق افتاده است که بودجه تحقق پیدا نکرده است.
وی گفت: تمام داراهایی شهرداری را نمی‌توانیم تام الاختیار به شهردار بسپاریم. فرمانداری با پروژه هایی که برای توسعه شهر باشد مخالفت نخواهدک رد. بنده خاطرم نیست که شورا پافشاری بر روی موضوعی کند و فرمانداری مخالفت کند و بنده هر روز از شهردار گزارش کار به صورت تلفنی می‌گیریم.

با اعلام رئیس شورا پیشنهاد جلال الدین محمد شکریه و حجت جذب با عنوان اعطای اختیار تا سقف ۲۰ میلیارد تومان با تایید دو سوم اعضای شورای شهر به رای گذاشته شد. با این طرح تا ماده ۸ موافقت شد و ماده نه آن با پیشنهاد ۲۰ میلیارد تومان در اختیار شهردار موافقت شد و برای مازاد آن باید شهرداری رشت تایید پروژه ها را از دو سوم اعصای حاضر جلسه قبل از مصوب شدن را بگیرد.

Share