در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران:

راهیابی “ملوانان تنها به دریا نمی‌روند” به بخش ملی سینما حقیقت

فیلم مستند ورزشی- اجتماعی “ملوانان تنها به دریا نمی‌روند” به کارگردانی الله‌کرم رضائی‌زاده از گیلان به بخش ملّی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت راه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فیلم مستند ورزشی- اجتماعی “ملوانان تنها به دریا نمی‌روند” به کارگردانی الله‌کرم رضائی‌زاده از گیلان به بخش ملّی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت راه یافت.

الله‌کرم رضائی‌زاده در این خصوص گفت: تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دارای فرهنگ و پایگاه مردمی ویژه‌ای در بین ساکنان این شهر و استان گیلان است و در واقع این تیم، برآمده از دل مردم انزلی است که باعث شده ملوان به عنوان نماد این شهر بندری مطرح باشد.

وی ادامه داد: این فیلم با اشاره به افتخارات تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در طول تاریخ شکل‌گیری، روایتگر دلبستگی و همدلی کم‌نظیر اهالی بندرانزلی از هر قشر و شغلی، به این تیم محبوب و ریشه‌دار است. در واقع میتوان گفت در این مستند به بعد اجتماعی و جامعه شناختی یک تیم فوتبال و هواداران پرداخته شده است.

رضائی‌زاده افزود: ملوان همواره مکتب استعدادیابی و معرفی بزرگانی همچون غفور جهانی، مرحوم سیروس قایقران، محمد احمدزاده و اخیراً سید جلال حسینی و سعید عزت‌الهی بوده است. از این رو بخشی از فیلم به این موضوع اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت این مستند به جهت اهمیت و بیان دقیق موضوع در سه مرحله تحقیق، تصویربرداری و تدوین مجموعاً ۵ سال زمان برد.

عوامل تولید فیلم مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» به این شرح هستند: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: الله‌کرم رضائی‌زاده، تحقیق و پژوهش: الله‌کرم رضائی‌زاده، همایون رضائی‌زاده، تدوین: حمید نجفی‌راد، مدیر تصویربرداری: صادق سوری، صدابردار: پارسا کریمی، صداگذار: عرفان ابراهیمی، مدیر تولید: همایون رضائی‌زاده، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: شهریار رضائی‌زاده، نویسنده گفتار متن: الهه اذکاری، گفتار متن: محمّدرضا فتحی، عکاس: حسام جمشیدی‌فلاح، رنگ آمیزی تصاویر: حمید فطوره چی، سین دخت رحیمیان، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی.

«الله‌کرم رضایی‌زاده» فارغ‌التحصیل رشته تدوین و کارگردانی سینما از مرکز آموزش فیلمسازی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی (باغ فردوس) در دهه ۶۰ است و در کارنامه فیلمسازی او ساخت آثاری چون تولدی در آتش، رسم عاشقی همینه، اینجا خورشید می‌درخشد، بر آستان نجابت دریا و… به چشم می‌خورد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

Share