به دعوت مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان

رئیس مجلس شورای اسلامی،۲۲ آذر به رشت سفر می‌کند

به دعوت مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان؛ رئیس مجلس شورای اسلامی، ۲۲آذر به رشت سفر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به دعوت مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان و پژوهشکده گیلانشناسی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، به منظورتکریم مقام شامخ شهید میرزا کوچک جنگلی،۲۲ آذر به رشت سفر می کند.

رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان در گفتگو با گیلان مصور در این باره گفت: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ۲۲آذر ماه سخنران همایش پاسداشت نهضت جنگل می باشد.

سروش اکبرزاده، ضمن ابراز خرسندی از پذیرفتن این دعوت تصریح کرد: هرساله مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان با همکاری سایر نهادهای فرهنگی استان از شخصیت های تراز اول کشوری دعوت نموده تا در همایش های علمی و بزرگداشت نهضت جنگل شرکت نمایند.

وی افزود: پیش از این نیز، حجه الاسلام یونسی ،مشاور رئیس جمهور، جنتی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دکتر محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور در همایش بازشناسی نهضت جنگل در سالهای ۹۳ و ۹۴ و همایش نقش کسما در نهضت جنگل در سال ۹۵ به رشت سفر کردند.

اکبرزاده یادآور شد: میرزا کوچک جنگلی، سمبل مقاومت ما گیلانیان در مقابل استعمار و استبداد است و در همین راستا نخستین تور تاریخی جنبش جنگل نیز دهم آذرماه امسال به همت مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان برگزار و در رسانه ملی نیز منعکس گردید.

اکبرزاده خاطر نشان کرد: پاسداشت و تکریم نهضت جنگل و میرزا کوچک خان در حقیقت تاکید بر یکی از مولفه های اصلی هویت گیلانیان و اصولا هر فرد ایرانی است و زوایای تاریک و پر اهمیت این حادثه منحصر بفرد تاریخی و تشکیل نظام جمهوری در اشل مینیاتوری برای اول بار در تاریخ آسیا، باعث میگردد به تکرار از این امر سخن گفته شود و در باره آن پژوهش به عمل آید.

Share