با حضور رئیس کمیته تخصصی راویان ستاد مرکزی راهیان نور

دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد رشت برگزار شد

امیردربندی به جایگاه رفیع شهدای گمنام اشاره کرد و ادامه داد: «شهدای گمنام، بی نشان در زمین اما نام آور در نزد پروردگار هستند و آنان و دیگر شهدا مانند چراغی پرفروغ، روشن کننده راه صحیح برای ما بوده و ما باید با پیروی از ولایت و راسخ بودن در این راه، آماده دفاع از آرمان های پاک شهدا باشیم».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و قدردانی از خانواده شهدای مدافع حرم با حضور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمع کثیری از مسئولین، کارکنان، اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به همت بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ دوم ستاد غلامحسین دربندی، رئیس کمیته تخصصی راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور با تسلیت شهادت امام یازدهم شیعیان، امام حسن عسکری (ع)، گفت: «شهدا، جانبازان و آزادگان نشانه تاریخ پرغرور ایران اسلامی هستند، شهیدان با درک فرهنگ عاشورایی در جهت پاسداری از آن قدم برداشتند و با نثار خون پاک خود از این مکتب دفاع کردند».

وی، اهداف برگزاری این یادواره را برشمرد و اظهار کرد: «دشمنان در کمین بوده و در صدد ضربه زدن به اسلام و جمهوری اسلامی ایران بوده به خیال خود کارهایی می کنند تا یاد شهدا از قلب جوانان این مرز و بوم بیرون رود اما باید بدانند یاد و خاطره شهدا در ذهن مردم ایران جاودانه است و هیچوقت از بین نخواهد رفت».

امیردربندی به جایگاه رفیع شهدای گمنام اشاره کرد و ادامه داد: «شهدای گمنام، بی نشان در زمین اما نام آور در نزد پروردگار هستند و آنان و دیگر شهدا مانند چراغی پرفروغ، روشن کننده راه صحیح برای ما بوده و ما باید با پیروی از ولایت و راسخ بودن در این راه، آماده دفاع از آرمان های پاک شهدا باشیم چرا که امنیت امروزمان را تا ابد مدیون خون آنان هستیم».

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «حججی، حجت الهی است»، تصریح کرد: «حججی با نثار خون خود به جهانیان نشان داد که روحیه جهادی در جوانان نسل سوم بعد از انقلاب زنده است و این نسل گوش به فرمان ولی فقیه خود بوده و از این راه باز نخواهند گشت».

لازم به ذکر است خاطره گویی، مداحی و شعر آئینی از دیگر برنامه های این مراسم بود که در پایان با اهداء لوح سپاس، از جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم منطقه تقدیر شد.

Share