داداشی منکر زمین خواری شد

در گردنه حیران هیچ موقع زمین‌خواری در کار نبود|نباید تغییر کاربری‌ تبدیل به موضوع ملی می‌شد

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: نباید از ابتدا موضوع تغییر کاربری‌ها در گردنه حیران فراتر از حیطه بخشداری، رسانه‌ای و تبدیل به موضوع ملی می‌شد چراکه آنچه در حیران رخ داد به‌اندازه همان میزان تخلفاتی بود که در سایر نقاط کشور نیز گاهی رخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ولی داداشی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: شهرستان آستارا در سازمان مل شناسنامه و سند ملی داشته و در سال‌های قبل از انقلاب به شهرستان‌های هم‌جوار معلم صادر می‌کرد.

وی بحث فاضلاب را یکی از معضلات اصلی شهرستان آستارا دانست و تصریح کرد: نزدیک ۱۷ تا ۱۸ ماه است که بحث فاضلاب این شهرستان را پیگیری کرده و پس از رایزنی‌های فراوان برای فاضلاب شهرستان آستارا ردیف بودجه‌ای تخصیص پیدا کرد.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی استان گیلان و این شهرستان را گردشگرپذیر دانست و خاطرنشان کرد: در شهرستان آستارا با مشکل تفریح توریست مواجه بوده و سرمایه‌گذاری که تله‌کابین حیران را راه‌اندازی کرده با مشکل مالی و گردش سرمایه مواجه شده است.

داداشی با اشاره به اینکه بالغ‌بر هشت‌هزار نفر بازاری در بازار شهرستان آستارا فعالیت می‌کنند، بیان کرد: بازار این شهرستان در سال‌های قبل پررونق بوده و مالیاتی که برای بازاریان شهرستان آستارا در نظر گرفته‌اند بر مبنای سنوات گذشته و با ملاک پررونق بودن بازار این شهرستان است.

وی با بیان اینکه استاندار گیلان باید از ظرفیت نیروی‌های انسانی شهرستان آستارا در مدیریت‌های استانی استفاده کند، گفت: این شهرستان به استان گیلان تعلق داشته و جوانان تحصیل‌کرده و بافرهنگ آن از استعدادهای بالای مدیریتی در عرصه‌های استانی برخوردار هستند.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک واحد بیماربستر از سوی بنیاد علوی برای شهر لوندویل این شهرستان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم عنایت استاندار و فرماندار جهت اتمام این بیماربستر و بهره‌برداری از آن شامل حال مردم لوندویل شود.

داداشی با اذعان به اینکه جوانان شهر و بخش لوندویل با مشکل نبود زمین ورزشی مواجه هستند، تصریح کرد: چند روز پیش با معاونین وزیر ورزش و جوانان جهت خرید زمین ورزشی صحبت‌هایی صورت گرفت و معاونین وزیر ورزش و جوانان قول داده‌اند مقداری اعتبار جهت خرید این زمین تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه برای بیمارستان جدیدالافتتاح شهرستان آستارا یک دستگاه سی‌تی‌اسکن خریداری شده است، اظهار کرد: به دلیل نبود بودجه کافی در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تاکنون محل استقرار این دستگاه سرب‌کوبی نشده و مردم جهت انجام سی‌تی‌اسکن به شهرستان‌های رشت و اردبیل می‌روند.

نماینده مردم شهرستان در آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضی از روستاهای این شهرستان فاقد گاز، آب و آنتن‌دهی تلفن و نبود اینترنت مواجه هستند، بیان کرد: با شرکت مخابرات استان گیلان در خصوص آنتن‌دهی تلفن و نبود اینترنت صحبت‌هایی شده بود ولی این مشکل تاکنون برطرف نشده است.

داداشی وضعیت داخل اداره‌کل گمرک شهرستان آستارا را اسفناک دانست و افزود: محوطه گمرک این شهرستان در مواقع بارانی تا زانو آب بوده و ساخت پل گذر مرزی که کامیون‌رو هست به زمان شوروی سابق برمی‌گردد و اکنون نیاز به بازسازی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات استانداردی برای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان آستارا وجود ندارد، گفت: به دلیل نبود تجهیزات و ماشین‌آلات مناسب راه‌داری، مدیریت ۲۰ کیلومتر از محور آستارا به اردبیل به اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل واگذار شده است.

در گردنه حیران هیچ موقع زمین خواری در کار نبود

همچنین ولی‌الله داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات در گردنه حیران گفت: پس از همه بررسی‌ها مشخص شد که بحثی به نام زمین‌خواری در گردنه حیران وجود نداشته است و فقط تخلفات از نوع تغییر کاربری و تغییر مجوزها بود.

وی با ذکر اینکه اغلب مالکان زمین‌ها که بومی منطقه نیز نبودند پس از خریداری اراضی اقدام به تغییر کاربری می‌کردند، خاطرنشان کرد: بزرگ‌نمایی تخلفات در حیران و اضافه کردن عنوان تخلف زمین‌خواری به تغییر کاربری‌ها ضربه بزرگی به مردم بومی منطقه زد.

داداشی دراین‌باره گفت: با مردم بومی منطقه نیز که در محدوده زمین‌های کشاورزی و دامداری خود اقدام به ایجاد چشمه کرده بودند نیز برخورد شد و دود تخلفات بزرگ در این گردنه به چشم متخلفان کوچک رفت.

وی با تأکید بر اینکه تغییر کاربری‌ها در بسیاری از مناطق حیران متوقف‌شده است، اظهار داشت: دستگاه قضایی بسیار خوب به این موضوع ورود کرد و هر که ساخت‌وساز غیرقانونی در حیران کرده بود جریمه کرده و مانع ساخت‌وسازهای غیرمجاز شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: نباید از ابتدا موضوع تغییر کاربری‌ها در گردنه حیران فراتر از حیطه بخشداری، رسانه‌ای و تبدیل به موضوع ملی می‌شد چراکه آنچه در حیران رخ داد به‌اندازه همان میزان تخلفاتی بود که در سایر نقاط کشور نیز گاهی رخ می‌دهد.

 

Share