رئيس شعبه شرکت بیمه رازی در استان گيلان

در پرداخت هزینه‌های درمانی خبرنگاران هیچ مشکلی نداریم

صندوق اعتباری هنر طی سالهای اخیر اقدام به فراهم کردن شرایط برای بیمه تکمیلی نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان کشور از طریق قرارداد با بیمه های دولتی و یا خصوصی نمود. این صندوق هدف از این اقدام را ارائه خدمات پزشکی در راستای تامین درصد بالایی از هزینه های درمان بخصوص اعمال جراحی و هزینه های بیمارستانی عنوان می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اسرار امروز، صندوق اعتباری هنر طی سالهای اخیر اقدام به فراهم کردن شرایط برای بیمه تکمیلی نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان کشور از طریق قرارداد با بیمه های دولتی و یا خصوصی نمود. این صندوق هدف از این اقدام را ارائه خدمات  پزشکی در راستای تامین درصد بالایی از هزینه های درمان بخصوص اعمال جراحی و هزینه های بیمارستانی عنوان می کند.

در سالهای گذشته تنوع خدمات و سرعت پرداخت هزینه های درمانی توسط شرکتهای طرف قرارداد، رضایت نسبی خبرنگاران را در پی داشت. اما متاسفانه در قرارداد جاری با شرکت بیمه رازی که از یکم تیر ماه سالجاری شروع شد، پس از ۷ ماه هنوز  بیمه شدگان برای دریافت هزینه های درمانی خود بین صندوق اعتباری هنر و این شرکت همچون توپی سرگردانند. هر چند در سالهای گذشته فرآیند پرداخت هزینه های درمانی به این گروه صنفی در کشور به سهولت انجام می شد اما متاسفانه در قرار داد جاری  این فرآیند تغییر کرد و شکل دیگری بخود گرفت. فرآیندی که نه تنها باری از روی دوش فعالان رسانه ای برنداشت بلکه باعث نگرانی و سرگردانی تعدادی از خبرنگاران از جمله فعالان رسانه ای در گیلان شد.

۸۹ خبرنگار گیلانی که با افراد تحت پوشش و تکفل خود در گیلان به ۱۵۹ نفر می‌رسند از ابتدای تیر ماه امسال هزینه‌هایی از ۳۰۰ تا حدود ۵۵۰ هزار تومان را بصورت نقد برای هر نفر پرداخت کردند و بدین ترتیب، تعهداتی برای صندوق اعتباری هنر و شرکت بیمه رازی ایجاد شد.

تاخیر در پرداخت و قرص سرگردانی پرداخت هزینه های درمان کار را بجایی رساند که این بار خبرنگاران گیلانی دست به دامان رسانه های خود شدند تا شاید مسئولین مربوطه تکانی بخود بدهند و پاسخی در خور شان آنان ارائه نمایند.

پیش از این، هر بار سوالی در خصوص علت  تغییر فرآیند و تعلل در پرداخت هزینه های درمان طرح شد توپ را در زمین شرکت بیمه رازی انداختند و اعلام کردند مسئولیت این کم کاری بعهده بیمه بوده و صندوق به تعهدات خود در قبال خبرنگاران عمل نموده است. بنابراین تلاش کردم جهت روشن شدن موضوع، سوالات خود را با بهزاد محمودی  رئیس شعبه شرکت بیمه رازی درگیلان مطرح نمایم. وی در این گفتگو با اشاره به شروع قرارداد صندوق اعتباری هنر در یکم تیر ماه سال ۱۳۹۶، گفت: هر چند شروع قرار داد شرکت بیمه رازی از یکم تیر ماه سالجاری بوده است اما عملا  تا مهر ۱۳۹۶، علیرغم اینکه قرارداد بسته شده بود هیچ اتفاقی نیفتاد و صندوق اعلام کرد به دلایلی، ثبت نام بیمه شدگان در سامانه با تاخیر انجام شده است.

محمودی در ادامه اضافه کرد: هر چند تا مهر ماه این قرارداد عملیاتی نشد اما این شعبه در راستای همکاری با بیمه شدگان و رفع مشکلات درمانی در این مدت، اقدام به صدور معرفینامه بیمارستانی هم نموده است.

مدیر شعبه شرکت بیمه رازی استان گیلان همچنین خاطرنشان کرد: به درخواست صندوق هنر در این قرارداد متعهد شدیم که هزینه های درمانی را بصورت مستقیم به بیمه شدگان پرداخت نکنیم در صورتیکه به راحتی می توانند در شعبات سراسر کشور از جمله استان گیلان پذیرش شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا بیمه شدگان مجاب هستند اسناد خود را در سامانه بیمانو بارگذاری کنند؟ تاکید کرد: وقتی بیمه شده هزینه های بیمه تکمیلی خود را پرداخت کند ما وظیفه داریم پس از دریافت فیزیک اسناد، بقیه فرآیند را انجام داده و هزینه ها را پرداخت نماییم . فیزیک اسناد پزشکی مورد نیاز ما است و بارگذاری وظیفه بیمه شده نیست.

محمودی همچنین ادامه داد: سامانه ی بیمانو هیچ ارتباطی به بیمه ی رازی  ندارد و متعلق به صندوق اعتباری هنر می باشد و بارگذاری اسناد پزشکی خواسته صندوق اعتباری هنر از بیمه شدگان می باشد.

این مقام مسئول در شرکت بیمه رازی، با اشاره به ارسال اولین سری اسناد پزشکی بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر در ۸ آبان سالجاری، یادآور شد: طبق در خواست صندوق هنر قرار شد اسناد پزشکی بیمه شدگان توسط صندوق جمع آوری شود و سپس برای پرداخت به بیمه رازی ارسال گردد که بر اساس استعلام از شرکت بیمه رازی و در این راستا، حدود ۷۴۰۰ پرونده در ۸ آبان ۱۳۹۶ برای بیمه رازی در اولین مرحله ارسال شد و همکاران ما در تهران پس از تلاشهای شبانه روزی خود، تاکنون هزینه های درمانی ۵ هزار و ۵۰۰ بیمه شده را برای صندوق ارسال کرده اند و بقیه پرونده ها در حال بررسی بوده و در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

وی گفت: هزینه های درمانی بیمه شدگان ما پس از دریافت اسناد مربوطه با فاصله چند روزه پرداخت می شود و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

محمودی همچنین در خصوص فرانشیز این قرارداد، یادآور شد: قرار داد ما فرانشیز دارد اما زمانی فرانشیز دریافت می کنیم که از بیمه گر پایه استفاده نشود.

وی از سامانه جدید سلامت الکترونیک در بیمه رازی خبر داد و افزود: برای اولین بار در سامانه فوق، بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر می توانند بدون مراجعه به بیمه رازی و دریافت معرفینامه و پرداخت هزینه، تنها با ارائه کدملی در مراکز درمانی طرف قرارداد از خدمات بهره مند شوند.

رئیس شعبه شرکت بیمه رازی دراستان گیلان در خصوص مطالب منتشره در بعضی رسانه ها بر علیه شرکت بیمه رازی استان گیلان،خاطرنشان کرد: متاسفانه در خصوص موضوع فوق، نویسنده انصاف را رعایت نکرد و بدون اطلاع از مفاد قرارداد فوق که بین صندوق اعتباری هنر و شرکت بیمه رازی در تهران منعقد شده است و فقط صدور معرفینامه بیمارستانی را بعهده شعبات در استانها و شهرستانها گذاشته، اقدام به انعکاس مطالبی بر خلاف واقعیت نمود.

وی افزود: به نظر می رسد که در مطالب نگارش شده بجای تکیه بر قاعده ماهوی انتقاد که قطعا سازنده بوده و تعامل را به ارمغان خواهد آورد شخص حقیقی اینجانب بجای شخصیت حقوقی مورد خطاب قرار گرفته که محکوم به بطلان است. اساس نگارش یک مطلب، داشتن اطلاعات درست و صحیح و بر اساس نظرکارشناسی و تحقیقات میدانی است که متاسفانه نویسنده آن مطالب بر اساس گمانه زنی و حدسیات اقدام به انتقاد از اینجانب نموده است تا اذهان عمومی را از حقیقت ماجرا دور کند.

مدیر شعبه شرکت بیمه رازی استان گیلان در پایان تاکید کرد: از انتقادات سازنده در نیل به اهداف خود استقبال می کنیم و شرکت بیمه رازی پاسخگوی تمام بیمه شدگان در هر ساعت از شبانه روز می باشد.

Share