امام‌جمعه موقت رشت اظهار کرد:

درد مردم را بدانید و آن‌ها را درک کنید | حضور مسئولین در نماز جمعه کمرنگ شده است

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه در ظاهر می‌بینیم اروپایی‌ها علیه ترامپ سخن می‌گویند گفت: ته دل آن‌ها همراهی با فلسطینی‌ها دیده نمی‌شود و فقط در ظاهراست که با ترامپ مخالفت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند نقش تأثیرگذاری را در جامعه ایفا کند

وی با تأکید بر اینکه دشمنان می‌خواهند با فتنه بین حوزه و دانشگاه اختلاف بیندازند، گفت: بنا به تفکرات رهبر کبیر انقلاب اسلامی این دو مرکز علمی علاوه بر مدل تخصصی ویژه خود، اهداف مشترکی دارند که برای پیشبرد نظام جمهوری اسلامی ایران به آن جامه هدف می‌پوشانند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به تأکیدات امام خمینی (ره) درباره وحدت حوزه و دانشگاه افزود: توجه به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و پژوهش‌های علمی حوزه و دانشگاه از اهداف مشترک این دو حوزه علمی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مسائل منطقه‌ای در خصوص فلسطین به اعلامیه وزیر خارجه انگلیس در ۷۰ سال پیش مبنی بر ایجاد رژیم منحوس صهیونیستی اشاره کرد و گفت: تا ۷۰ سال پیش خبری از رژیم صهیونیستی نبود و بعدازاین اعلامیه نامشروع، صهیونیست به وجود آمد و آن را در جهان رسمیت بخشیدند.

شفیعی زاده با بیان اینکه اخیراً رئیس‌جمهور آمریکا نیز بیانیه‌ای جهت تغییر پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی اعلام کرده است گفت: این موضوع با یک برنامه‌ریزی هدف‌دار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در ظاهر می‌بینیم اروپایی‌ها علیه ترامپ سخن می‌گویند گفت: ته دل آن‌ها همراهی با فلسطینی‌ها دیده نمی‌شود و فقط در ظاهراست که با ترامپ مخالفت می‌کنند.

وی با اشاره به ضرب‌المثل “عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد” بیان کرد: ان‌شاءالله این اتفاق پیامد مبارکی برای مردم فلسطین و جهان اسلام خواهد داشت.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه در کنفرانس سران اسلامی از ایجاد پایتخت بیت‌المقدس شرقی برای فلسطینی‌ها سخن گفته شد، گفت: این سخنان دارای معانی خاصی است به این معنی که بیت‌المقدس غربی از آن چه کسی خواهد بود؟ لذا باید همه این مسائل را تحلیل کرد.

وی با بیان اینکه این کار ترامپ خیزش جهانی را علیه رژیم صهیونیستی رقم‌زده است اظهار کرد: این اتفاق باعث شد بار دیگر فلسطین در کانون توجه جهانیان قرار گیرد.

شفیعی زاده وحدت گروه‌های مختلف فلسطینی را از دیگر عوامل مثبت این تصمیم ترامپ عنوان کرد و افزود: جهانیان دریافتند که مسئله ‌فلسطین ‌امروز مسئله اصلی جهان اسلام است.

امام‌جمعه موقت رشت جلو افتادن فروپاشی رژیم منحوس صهیونیست را از دیگر تأثیرات این اتفاق عنوان کرد و گفت: همان‌گونه که رهبری معظم نظام فرمودند “رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید”

وی تصریح کرد: فلسطینی‌ها دریافتند که آمریکا کشوری بی‌طرف نبوده و اگر حساسیت ایجاد شود آمریکا طرف رژیم صهیونیست را خواهد گرفت و لذا نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

شفیعی زاده با تأکید بر اینکه تزویر کشورهای مختلف عربی برای گروه‌های مختلف فلسطینی آشکار شد خاطرنشان کرد: در طول تاریخ فلسطین، برای اولین بار بود که در تظاهرات، فلسطینی‌ها عکس سران برخی از کشورهای اسلامی ازجمله عربستان را در کنار سران کشورهای آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیدند.

وی با اشاره به تدوین بودجه سال ۹۷ گفت: این بودجه توسط مجلس شورای اسلامی و دولت مدون و تصویب می‌شود.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه زمزمه‌ها و نگرانی‌های بین مردم دیده می‌شود و این نگرانی‌ها به‌حق و صحیح است تصریح کرد: مردم می‌گویند این پسندیده نیست که یک گروه و جناحی برای اخذ رأی به مردم وعده‌هایی را بدهد و بعد از انتخاب، همه آن قول‌ها را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت قول داد تورم را کنترل کرده و گرانی را کم کند گفت: متأسفانه در برنامه بودجه مسائلی نوشته می‌شود که موجبات نگرانی مردم را فراهم می‌کند.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه اگر این بودجه پیشنهادشده به تصویب برسد مردم را دچار آسیب می‌کند خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس موظف‌اند اجازه ندهند مردم بیش از این فشار را تحمل کنند.

وی با بیان اینکه آستانه تحمل مردم در حال کم شدن است گفت: درد مردم را بدانید و آن‌ها را درک کنید؛ شما که نتوانستید جوانان مردم را مشغول به کار کنید.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه بارها تأکید کردم که بسیاری از آمارهای اشتغال‌زایی با زیرساخت‌های موجود هم‌خوانی ندارد گفت: افزایش حامل‌های انرژی روی زندگی مردم تأثیر منفی خواهد گذاشت و حال که در ایجاد اشتغال برای جوانان ما مانده‌اید نباید اجازه دهید که بیش از این به مردم فشار بیاید.

وی با اذعان به اینکه افزایش حامل‌های انرژی مردم را دچار مشکل می‌کند بیان کرد: هرسال حامل‌های انرژی افزایش پیدا می‌کند و امروز هم رسماً می‌خواهید آن را افزایش دهید، لذا باید گفت که این کار با آنچه به مردم وعده داده‌اید منافات دارد.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نهادهای تأثیرگذار زیادی در خود جای‌داده است اظهار کرد: نقش تأثیرگذار بسیج، سپاه و شورای نگهبان بی‌بدیل بوده و موجب تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با بیان اینکه قانون نماز جمعه نیز یک قانون تأثیرگذار و مهم در جمهوری اسلامی ایران است گفت: دشمن روی این مسئله متمرکزشده و درصدد است تا جایگاه کلیدی نماز جمعه را  آسیب زند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه نماز جمعه به ایجاد بصیرت نمازگزاران و مردم بسیار تأثیرگذار است گفت‌: نماز جمعه موجب تقویت مبانی دینی و آموزه‌های انسان‌ساز آن شده و بعد معنوی فردی نمازگزاران را افزایش می‌دهد

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه دشمن خواهان حضور کمرنگ مردم در نماز جمعه است افزود: خنثی کردن توطئه دشمن در مسائل جنگ نرم نفوذ و توطئه‌های مختلف دشمنان از تریبون نماز جمعه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حضور مسئولین ما در نماز جمعه کمرنگ شده است گفت: در اوایل انقلاب هر مسئولی را که می‌خواستیم ببینیم در نماز جمعه امکان دیدار فراهم می‌شد اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که حضور مسئولین کمرنگ شده است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های دشمن این است که حضور مردم و مسئولین در نماز جمعه کمرنگ سازد خاطرنشان کرد: چگونه است که از نظام جمهوری اسلامی ایران ارتزاق می‌کنید و در نماز جمعه که موجب مانایی کشور شده حضور پیدا نمی‌کنید لذا باید گفت حضور کمرنگ مسئولین پذیرفتنی نیست.

امام‌جمعه موقت رشت نماز جمعه را پایگاه ارتباط مستقیم مردم و مسئولین عنوان کرد افزود: نماز جمعه رشت جزو بهترین نماز جمعه‌های مراکز استان‌ها است که موجب خرسندی است اما می‌طلبد حضور پررنگ‌تر و منسجم‌تری را در نماز جمعه از خود نشان دهیم.

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه حج فقرا است بیان کرد: همه وظیفه‌داریم از نماز جمعه که کارکردهای مهمی در جامعه دارد بهره‌مند شویم و برای تقویت حضور یکپارچه مردم و مسئولین پویا باشیم.

Share