حجت الاسلام ذوالنور در رشت:

خون شهدا اجازه نداد که ویران گران تاریخ و استکبار جهانی موفق شوند

رئیس کنگره شهدای روحانی و طلبه کشور بابیان اینکه نظام سلطه و استکبار جهانی امروز نیز روحانیت را رها نکرده گفت: استکبار جهانی دروغ‌هایی را می‌سازند که از راست شیرین‌تر است و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به اسلام و روحانیت ضربه وارد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور صبح امروز در یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۰ شهید روحانی و طلبه استان گیلان در مسجد میرزا کوچک سلیمانداراب رشت اظهار کرد: از دوران مشروطه تاکنون با اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی بوده که توانسته‌ایم به رشد برسیم.

وی با اشاره به دوران قیام مردم به رهبری امام خمینی (ره) افزود: ما شهدای بسیار زیادی از روحانیون داریم که با زیر بار شکنجه، توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهدای محراب در کشور، تصریح کرد: بسیاری از روحانیون و طلبه‌ها با جان‌فشانی عمامه خود را کفن کردند و در مقابل زورگویان ایستادند.

نماینده مردم قم در خانه ملت با اشاره به مصادره و ماهیت زدایی دشمنان از روحانیون جریان ساز، بیان کرد: برخی‌ها تلاش کردند تا برچسب ملیت‌گرایی و لیبرالیسم را به روحانیون بزنند اما خون شهدا اجازه نداد که ویران گران تاریخ و استکبار جهانی موفق شوند.

رئیس کنگره شهدای روحانی و طلبه کشور با اشاره به نهضت جنگل در گیلان افزود: اگرچه قلم‌های مزدور و آلوده به مواجب تلاش می‌کنند تا شخصیت این سردار رشید روحانی را ضربدر بکشند اما اسلام‌خواهی میرزا و تعبد آن به اسلام و حلال و حرام الهی موجب شده تا میرزای جنگلی آن‌ها را نابود کنند.

وی با اشاره به روحیه ضد استکباری میرزا کوچک گفت: قیامی که میرزا در حدود صدسال پیش آغاز کرد و در مقابل کفر ایستاد هرگز از صحنه روزگار محو نخواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه میرزای شیرازی و میرزای جنگلی با یکدیگر تقارن هدف‌دارند، افزود: میرزای شیرازی زمانی که انگلیس میخواست با قرارداد تنباکو استقلال کشور را تهدید کند میرزای شیرازی با نیم‌خط فتوا هدف بریتانیا را باطل کرد و همه شهدای روحانی در مقابل استکبار قد علم کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به نقش محوریت و پرچم‌داری روحانیت اشاره کرد و گفت: روحانیت نقش بارور کردن باورهای مردم را دارد، اگرچه میرزای جنگلی با فتوا توانست مقابل استکبار بایستد اما با دفاع و مبارزه در جنگل استیلای حقوق مردم را محقق کرد.

ذوالنور با اشاره به حضور ۱۵۰ شهید روحانی در گیلان گفت: هیچ دستی نمی‌تواند نقش میرزا و ۱۵۰ شهید روحانی استان گیلان را از جبین مردم گیلان بزداید.

رئیس کنگره شهدای روحانی و طلبه کشور به نقش کلان روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقشی که امام خمینی و روحانیت در دوران دفاع مقدس ایفا کردند بسیار پررنگ بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش پشتیبانی روحانیون در دوران دفاع مقدس گفت: ما یادمان نمی‌رود که نمایندگان رهبری در استان‌ها، ائمه جمعه و جماعات با تبلیغ و تشریح مظلومیت رزمندگان اسلام، به مردم انگیزه دادند که سیل خروشان نیروهای مردمی آهنگ رفتن به عرصه‌های خون و خطر را ترغیب می‌کردند.

نماینده مردم قم در خانه ملت بابیان اینکه دوران دفاع مقدس به لشکر ۲۵ شمال کشور غبطه می‌خورد، گفت: نقش محوری آیت‌الله شهید احسان‌بخش و خطبه‌های ائمه جمعه بر پشتیبانی از رزمندگان اسلام و موج کمک‌های مردمی بسیار ارزشمند و قابل‌ملاحظه است.

ذوالنور همچنین به نقش مسئولیتی رزمندگان اسلام در میدان نبرد اشاره کرد و گفت: همه با فعالیت یگان رزم آشنا هستند اما باید اشاره کرد که در کنار ارکان نظامی، روحانیت هستند که به جایگاه فرهنگی جبهه می‌پرداختند و آن نقش محوری در آن‌ها با روحانیت بوده است.

وی همچنین به نقش فرماندهی روحانیت در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: زمانی که عملیات کربلای ۴ و ۵ مهم‌ترین قرارگاه ما که ۱۲ محور اسلامی ما را هدایت می‌کرد فرماندهی آن را یک روحانی به نام بشردوست بر عهده داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش‌آفرینی تخصصی روحانیت بیان کرد: ما روحانی در دوران دفاع مقدس داشتیم که خلبان هلیکوپتر بودند و در کنار آن روحانیونی هم داشتیم که به‌عنوان جراح در بخش‌های درمانی ازجمله اتاق عمل مشغول به کار بودند.

رئیس کنگره شهدای روحانی و طلبه کشور با اشاره به نقش تبلیغی روحانیت در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: خیل عظیمی از روحانیت ازجمله مراجع در راستای ترویج مسائل احکام و تاریخ اسلام و هیئت داری در دوران دفاع مقدس حضور داشتند که خلأ اعتقادی جبران می‌شود و در این راستا ده‌ها تن از ائمه جمعه به شهادت رسیدند.

ذوالنور بابیان اینکه نظام سلطه و استکبار جهانی امروز نیز روحانیت را رها نکرده گفت: استکبار جهانی دروغ‌هایی را می‌سازند که از راست شیرین‌تر است و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به اسلام و روحانیت ضربه وارد کنند.

وی با اعلام اینکه چهار هزار و ۳۰۰ شهید روحانی داده‌ایم، افزود: در یک مقطعی تعداد شهدای روحانی در کشور ۲.۵ برابر شهدای سایر اقشار است.

نماینده مردم قم بابیان اینکه برخی‌ها نه از موضع داعش بلکه از فضای مجازی و تریبون‌های سیاسی، آرمان و اهداف انقلاب را تهدید می‌کنند گفت: تا مکتب جبهه در جامعه دارای معنا و مفهوم است و روحانیت معظم و ولایت در کشور حضور دارند اجازه داده نمی‌شود تا ارزش‌های اسلامی مخدوش شود.

ذوالنور با تأکید بر اینکه مردم اجازه نمی‌دهند تا میرزاهای زمان به مسلخ کشیده شوند، تصریح کرد: یکی از مصادیق هنرنمایی مردم که تفاوت آن با ادوار تاریخ نشان می‌دهد قیام ۸ دی مردم گیلان است که به تارک جمهوری اسلامی می‌درخشد.

Share