نصرتی در دیدار با معاون اقتصادی سفیر کره جنوبی مطرح کرد

حمایت از حقوق سرمایه گذاران خارجی با شرایط اقتصادی برد – برد

نصرتی با اشاره به ورود سالانه ۳۶ میلیون گردشگر به استان گیلان گفت: این حجم از گردشگر بدون دعوت و تبلیغ وارد گیلان می‌شوند که می تواند بستر خوبی برای سرمایه گذاران باشد و هر نوع سرمایه گذاری برای این حجم از گردشگر برای شهر رشت معنادار و ارزشمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نشست مسعود نصرتی شهردار رشت با معاون اقتصادی سفیر کره جنوبی با حضور احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای اسلامی رشت، علی پور دیگر عضو شورا؛ شعبانی فر رئیس دانشگاه استرالیا و کارشناس بانک جهانی در ایران، حمیدرضا علی پور نماینده دانشگاه آزاد رشت؛ پور جعفری مشاور شهردار، شیرزاد معاون مالی اقتصادی شهرداری رشت، مریم گل احضار رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت برگزار شد.

مسعود نصرتی در این نشست  با اشاره به پنجاه و پنجمین سالگرد ارتباط دیپلماسی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: این باعث مباهات است که امروز در شهر فرهنگ دوست رشت میزبان سفیرانی از کره جنوبی هستیم.

شهردار رشت اقلیم و شرایط مشترک بین استان گیلان به ویژه شهر رشت و کشور کره جنوبی را مورد واکاوی قرار داد و تصریح کرد: امروز فرصت ارتباط ویژه برای برخورداری از این امتیازات فراهم شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به وجود منطقه آزاد مطمئنا شرایط برای تعاملات  اقتصادی و گردشگری بین دو کشور برقرار است تاکید کرد:  رشت اولین شهر ایران در شبکه خلاق یونسکو  درحوزه خوراک شناسی است. امیدواریم پررنگ تر و با اقتدارتر از گذشته در کنار هم باشیم و مطمئنا فراهم کردن شرایط خواهر شهری با حمایت سفارت دو کشور برای ما بسیار مفید خواهد بود.

نصرتی با تشکر از دکتر شعبانی فر که شرایط برقراری ارتباط با بانک جهانی را فراهم کردند افزود: امیدوارم در برنامه کوتاه مدتی که در شهر بارانهای نقره ای میزبان شما هستیم شرایط خوبی را برای شناخت از این شهر برایتان فراهم سازیم و این دیدار مقدمه ساز ایجاد تفاهم نامه ها و توافقنامه‌هایی مناسب برای دو کشور باشد.

وی با اشاره به ورود سالانه ۳۶ میلیون گردشگر به استان گیلان گفت: این حجم از گردشگر بدون دعوت و تبلیغ وارد گیلان می‌شوند که می تواند بستر خوبی برای سرمایه گذاران باشد و هر نوع سرمایه گذاری برای این حجم از گردشگر برای شهر رشت معنادار و ارزشمند است.

شهردار رشت با تاکید بر به وجود آوردن نقش برد-برد در برنامه‌های پیش روی دو کشور اذعان داشت: ما در شهر رشت و استان گیلان این شرایط را برای سرمایه گذار قائل هستیم که شرایط مهیاتری از جایگاه برد-برد داشته باشد چرا که معتقدیم برنده واقعی هر قرارداد در گیلان ما هستیم چرا که عمران و آبادی در این استان صورت می‌گیرد و سرمایه گذار باید حتما پیروز اقتصادی هر قرارداد باشد.

نصرتی اظهار داشت: پیشنهاد من این است که با معرفی نمایندگان و تشکیل کارگروه هایی برای فراهم آوردن تفاهم نامه ها و عقد قرارداد این مسیر را به درستی پیش رویم و مطمئنا ارتباط آژانس های بین الملل که با شهر رشت در ارتباط هستند شرایط را بیشتر برای  تعاملات بین  المللی فراهم می کنند.

پیشنهاد سرمایه گذاری در سه حوزه

احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با اشاره به موقعیت منحصر به فرد استان گیلان در کشور اظهار داشت: در سه صنعت می شود در گیلان کار کرد صنایع خودرو سازی، صنعت کشاورزی و شیلات و صنعت گردشگری در گیلان و رشت بسیار مورد توجه است.

عضو شورای اسلامی رشت با بیان اینکه  گیلان؛ استانی بکر است گفت: برای بهره گیری از این فرصت باید از پروژه های که بتواند در زیر ساختهای این صنعت موثر باشد تعریف شود.

رمضانپور نرگسی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی های گیلان این است که ما از طریق آبهای دریای خزر، با کشورهای قفقاز و اروپا متصل هستیم و امیدواریم خروجی این نشست یک نتیجه برد- برد برای دو کشور باشد.

با دیدن شهر رشت تحت تاثیر قرار گرفتم

یان سونگ کینگ معاون اقتصادی سفیر کره جنوبی نیز در این جلسه همکاری اقتصادی دو جانبه بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: امروز جلسه‌های بسیار مفید و پرباری داشته ایم و من کاملا متوجه شده ام که امکانات زیادی برای سرمایه گذاری در شیلات و خاویار و گردشگری و نیز صنایع مختلف در گیلان وجود دارد.

وی تصریح کرد: شرکتهای خصوصی در گیلان بسیار همکاری خوبی برای جذب گردشگر خارجی در ایران باهم دارند و این موضوعات به دفتر مرکزی ما در سئول ارسال می‌شود تا مطالعات و نیاز سنجی‌های اولیه برای سرمایه گذاری در منطقه انجام شود.

معاون اقتصادی سفیر کره جنوبی تصریح کرد: من قسمتی از ماموریت خود در ایران را به این اختصاص می دهم که کسب و کارهایی براساس برد-برد این دو کشور را به هم نزدیک تر کند و ماموریت جدید من در ایران براساس همکاریهای مشترک تعریف می شود و امیدوارم طرفین بتوانیم در فناوری، افزایش دانش فنی با هم شروع همکاری خوبی داشته باشیم.

وی بازار ایران را فرصت بزرگی برای سرمایه گذاران دانست و افزود: در اطراف بازار ایران بازارهای منطقه ای وجود دارد و من همه تلاش خود را می‌کنم تا مدل جدید کسب و کار بین ایران و کره جنوبی انجام شود.

یان سونگ کینگ در ادامه با بیان اینکه من با دیدن شهر رشت تحت تاثیر قرار گرفتم تصریح کرد: از شهردار رشت تشکر می کنم که شانس شناخت خوب از رشت را برای من فراهم کرد در شهر رشت برای فعالیتهای اقتصادی بسترهای مناسبی فراهم است.

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در این جلسه با تشریح پتانسیلهای شهر رشت اظهار داشت: رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی و شهرهای راه ابریشم  دارای ظرفیتهای خوبی برای فعالیتهای سودمند اقتصادی است.

شعبانی فر کارشناس بانک جهانی در ایران با بیان اینکه امیدوارم با این تعاملات منشا اثرات بیشتر باشیم گفت: با دیدگاه بلندی که نسبت به ارتباطات بین المللی بین دو کشور وجود دارد و امید این است که بتوانیم فعالیتهای اثر گذاری را به ثمر برسانیم.

وی با بیان اینکه جوانان گیلان از لحاظ سطح تحصیلات و دانش خوبی برخوردار هستند گفت: باید برای انتقال این پتانسیلهای باید به مرحله اجرا در آید.

Share