در جلسه کمیسیون ترافیک شورا مجددا مطرح شد

حضور بیش از حد تاکسی‌ها در رشت | بازار رشت با اجرای پیاده راه و بی آر تی نابود شد

شکریه با اذعان به اینکه بسیاری از خیابانهای رشت در تصرف دستفروشان است تصریح کرد: بازار رشت با اجرای پیاده راه و بی آر تی نابود شد و مشکل دستفروشان نیز مبحث دیگری است که بازاریان با آن درگیر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در چهاردهمین جلسه کمیسیون ترافیک شورا به لزوم بهره مندی از ظرفیت مشاوران این کمیسیون در راستای بازنگری و رفع نواقص پیاده راه فرهنگی و بی آر تی رشت تاکید شد.

گلایه از عملکرد نیروی انتظامی در محوطه پیاده راه

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در ابتدا با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک اظهار کرد: در دهه فجر امسال مرکز کنترل ترافیک رشت راه اندازی خواهد شد.

اسماعیل حاجی پور با اذعان به اینکه کمیسیون ترافیک کاملا تخصصی است تصریح کرد: در خصوص بازنگری بی آر تی می توانیم از ظرفیت مشاوران کمیسیون ترافیک استفاده کنیم.

وی با ابراز گلایه از عملکرد نیروی انتظامی در محوطه پیاده راه فرهنگی گفت: قرار بود جفرودی را باز کنیم و مسیر رفت و برگشت ایجاد کنیم اما در حال حاضر نیروی انتظامی مستقر در آن محوطه اقدام به نصب نرده نموده و در مقابل نرده ها نیز تابلوی توقف ممنوع و حمل با جرثقیل نصب نموده اند و فقط خودروهای شخصی خودشان در آن محدوده اجازه توقف دارد.

حاجی پور با اشاره به اینکه باید به پلیس در امر خدمات رسانی کمک نمود بیان کرد: با حضور خودروهای اداری پلیس در آن محوطه مشکلی ندارم اما متاسفانه خودرهای شخصی آنان در آنجا مدام دیده می شود و قطعا در این خصوص با فرمانده انتظامی گیلان صحبت خواهم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خیابان های شریعتی، امام و… تبدیل به پارکینگ تاکسی شده است تصریح کرد: قرار بود ۱۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شود اما به علت مشکلاتی که برای شرکت طرف قرار داد ایجاد شده آن ها قصد دارند ۶۵ دستگاه مینی بوس در قبال اتوبوس ها به شهرداری تحویل بدهند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل وترافیک شورا افزود: جابجایی مینی بوس با اتوبوس باید در صحن شورا مجددا مطرح و سپس در این خصوص تصمیم گیری شود.

حضور بیش از حد تاکسی ها در رشت/ اجازه تردد خودرو گردشگران در پیاده راه داده شود

مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در این جلسه اظهار کرد: ظاهرا بعد از افزایش قیمت دلار شرکت طرف قرار داد دچار مشکلاتی شده و پیشنهاد داده که به جای ۱۹ دستگاه اتوبوس ۶۵ دستگاه مینی بوس در اختیار ما قرار بدهد.

یدالله حسینی افزود: نصف بیشتر این ۶۵ دستگاه اتوبوس تک درب هستند و قطعاتش تولید کشور چین می باشد.

وی در خصوص بازنگری پیاده راه و خط ویژه گفت: هیئت فنی که از قبل روی خط ویژه کار کرده اند در این مورد نیز باید حضور داشته باشند.

حسینی با پیشنهاد اینکه در ساعاتی از شبانه روز و با یک سرعت مطمئنه اجازه تردد خودرو گردشگران در پیاده راه داده شود گفت: تقاضای بررسی این موضوع را دارم.

یکی دیگر از مشاوران کمیسیون ترافیک شورای رشت نیز اظهار کرد: اگر قبل از اجرای پیاده راه به ایجاد زیر ساخت ها توجه می شد امروزه شاهد چنین مشکلاتی نبودیم.

منوچهر ملک راه افزود: باید مشکلات کارشناسانه بررسی و برطرف شود.

پنجاه درصد از مغازه ها برای فروش گذاشته شده اند

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در خصوص وضعیت خط ویژه و پیاده راه و حضور بیش از حد تاکسی ها در رشت گفت: این مباحث چهره رشت را تخریب کرده است.

جلال الدین محمد شکریه افزود: متاسفانه در حال حاضر چرخه اقتصادی در بازار رشت توجیه مناسبی ندارد و پیشنهاد می کنم تردد در مسیر خیابان شریعتی و چند خیابان دیگر به صورت زوج و فرد انجام شود.

شکریه با اذعان به اینکه قرار بود شهردار رشت مشاوری به منظور بازبینی پیاده راه مشخص کند تصریح کرد: قرار بود مشاور طی مدت زمان یک ماهه مشخص و مباحث پیگیری شود اما عملا تا کنون چیزی در این خصوص اعلام نشده است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب اقتصاد بازار رشت بیان کرد: در حال حاضر سرقفلی و قیمت مغازه ها در بازار رشت به شدت کاهش یافته و پنجاه درصد از مغازه ها برای فروش گذاشته شده اند.

عضو کمیسیون ترافیک شورا با اشاره به اینکه شهردار رشت از گرفتن مشاور برای بازبینی پیاده راه و (بی آر تی) صرف نظر کند گفت: پیشنهاد می کنم از مشاوران کمیسیون ترافیک در این مباحث استفاده شود و در نهایت نتیجه به صحن کمیسیون ترافیک ارائه شود.

پیاده راه موجب رکود اقتصادی بازار شده است

یکی دیگر از مشاوران کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در جلسه امروز اظهار کرد: بنده معتقدم باید کارگروه ترافیک به منظور مطالعه و بررسی طرح های ترافیکی تشکیل شود و سپس نتایج آن در کمیسیون ترافیک مطرح و تصمیم گیری شود.

مهیار عربانی افزود: در همه جای دنیا احداث پیاده راه موجب تقویت مبحث اقتصادی و رونق بازار می شود اما در شهر رشت موجب رکود اقتصادی بازار شده است.

وی بیان کرد: این مساله به علت فقدان زیر ساخت ها به وجود آمده و موجب رکود بازار رشت شده است.

بی آرتی و پیاده راه هر دو نیازمند بازنگری هستند

حجت جذب یکی دیگر از اعضای کمیسیون ترافیک شورا نیز با بیان اینکه ما نمایندگان مردم هستیم گفت: بیش از چهارصد نفر از بازاریان در خصوص وضعیت پیاده راه اعتراض نموده اند و ما به عنوان نمایندگان مردم در شورا باید به مشکلات آنان رسیدگی کنیم.

وی افزود: موضوع آوردن ۶۵ مینی بوس به جای ۱۹ ایستگاه اتوبوس باید از همه جوانب در نظر گرفته شود و به لحاظ مباحث تعمیر و نگهداری، هزینه رانندگان و… مورد توجه قرار بگیرد.

جذب با اشاره به اینکه شهروندان از اتوبوس بیش از مینی بوس استقبال می کنند گفت: این موضوع باید مجددا بررسی و تعیین تکلیف شود و اتوبوس به لحاظ هزینه بیشتر مورد توجه شهروندان می باشد.

پیمان بازدیدی یکی از مشاورین کمیسیون ترافیک شورا گفت: مشکلات ترافیکی رشت نیازمند پیگیریهای کارشناسانه است. بی آرتی و پیاده راه هر دو نیازمند بازنگری بوده و معتقدم باید روی فرهنگ ترافیکی در رشت کار شود.

بازدیدی خواستار توجه به پیوست های اجتماعی و زیست محیطی در طرح های ترافیکی شد.

به گزارش دیارمیرزا ایرج برگ گل یکی دیگر از مشاورین کمیسیون ترافیک شورا در جلسه امروز اظهار کرد: با اجرای پیاده راه در رشت خیابان و شاهراه اصلی برای تردد بسته شد و این در حالی است که به زیر ساخت های مورد نیاز توجه نشده است.

وی با اشاره به وضعیت بی آر تی افزود: اگر نرده های داخل بی آر تی برداشته شود یقینا عابر از داخل مسیر تردد خواهد نمود و قطعا آمار حوادث رانندگی افزایش پیدا می کند.

عربانی مشاور کمیسیون ترافیک با بیان اینکه رشت از طریق پیاده راه باید به یک برند تبدیل شود گفت: در کشور ترکیه بر اساس قانون چنانچه عابری خارج از مسیر خط کشی شده تردد کند جریمه خواهد شد.

عضو کمیسیون حمل و نقل وترافیک شورا نیز اظهار کرد: در هفته پژوهش قرار داریم و هزینه در راه پژوهش سرمایه است.

کوچه های شهر به مسیر تردد خودروها تبدیل شده

محمد حسن عاقل منش افزود: باید فرصت مطالعه مجدد در خصوص طرح های ترافیکی را در اختیار مشاوران کمیسیون قرار بدهیم تا با گرفتن تصمیمات بهتر و اصولی در آینده پشیمان نشویم.

وی با بیان اینکه رضایتمندی مردم و رونق اقتصاد بازار باید مورد توجه باشد تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان بررسی بودجه فرا رسیده است بهتر است مشاوران کمیسیون طرح های اولویت دار را به اعضا ارائه کنند تا بتوانیم در بودجه سال آینده بگنجانیم.

منا ابروفراخ مشاور دیگر کمیسیون ترافیک شورای رشت نیز گفت: شهروندان در حوزه ترافیک نگران هستند و کوچه های شهر به مسیر تردد خودروها تبدیل شده و نشان دهنده آن است که در مبحث ترافیکی به اولویت ها توجه نشده است.

وی افزود: اگر در پیاده راه به زیر ساخت ها توجه می شد شاهد بروز چنین مشکلاتی نبودیم و باید به فرهنگ ترافیکی پرداخت.

ابروفراخ بیان کرد: از سال گذشته در خصوص یکسری طرح های ترافیکی با شهرداران مناطق رشت صحبت شده است اما متاسفانه تا کنون همه این طرح ها ابتر مانده است و تقاضا داریم اعضای شورا با نظارت ویژه به این مبحث بپردازند و در همه طرح ها به پیوست های اجتماعی و زیست محیطی توجه شود.

بازار رشت با اجرای پیاده راه و بی آر تی نابود شد

به گزارش دیارمیرزا شکریه عضو کمیسیون ترافیک شورای رشت با بیان اینکه بی آر تی باید در خیابان های عریض تر اجرا می شد گفت: آتشگاه به یخسازی مکانی مناسب برای اجرای بی آر تی بود.

وی با اذعان به اینکه بسیاری از خیابانهای رشت در تصرف دستفروشان است تصریح کرد: بازار رشت با اجرای پیاده راه و بی آر تی نابود شد و مشکل دستفروشان نیز مبحث دیگری است که بازاریان با آن درگیر هستند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز با اشاره به زمین های موجود در پشت فروشگاه درخشان بیان کرد: زمین های موجود بهترین نقطه به منظور احداث پارکینگ هستند وشهردار منطقه دو به همراه مدیر فنی باید نقشه این بخش از رشت را تهیه و به صحن کمیسیون ارائه کند.

حاجی پور با تاکید به دادن امتیاز ویژه به سرمایه گذاران به منظور احداث پارکینگ گفت: برای رفع مشکل پارکینگ در رشت نیازمند همراهی سرمایه گذاران هستیم و از تمامی اعضای کمیسیون تقاضا دارم در این خصوص همکاری کنند.

جانمایی گذرگاه های عابر پیاده در رشت اشکال دارد

رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان نیز در جلسه امروز کمیسیون ترافیک اظهار کرد: از مجموع حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت تقاضا دارم زمانی که راهکاری به منظور رفع مشکلات ترافیکی مطرح می شود نسبت به اجرای آن همکاری نمایند.

محمدرضا محمدی افزود: روند اجرای پروژه های ترافیکی باید سرعت بیشتری بگیرد و واقعا شهر رشت نیازمند اصلاحات ترافیکی می باشد.

وی با بیان اینکه گذر گاه های عابر پیاده در رشت فاصله فراوانی با میادین دارند گفت: جانمایی گذرگاه های عابر پیاده در رشت اشکال دارد و در حوزه بی آر تی و پیاده راه باید اصلاحات انجام شود و معتقدم اگر اشتباهی انجام می شود باید جرات عذر خواهی نمودن از مردم را داشته باشیم.

حاجی پور رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با اشاره به زمان بررسی بودجه سال آینده شهرداری رشت گفت: باید طرح های ترافیکی و اولویت دار رشت در صحن کمیسیون مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانیم در بودجه سال ۹۷ به این مباحث بپردازیم.

Share