توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست صورت گرفت

جمع آوری دام های هوایی در حاشیه پارک ملی بوجاق کیاشهر

توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بوجاق کیاشهر تورهای غیر مجاز هوایی ویژه شکار پرندگان از اراضی حاشیه ای پارک ملی جمع آوری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابراهیم غلامی، رییس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر با اعلام این مطلب گفت: در پی گشت و کنترل شبانه روزی در سطح پارک ملی و اراضی حاشیه ای پارک، طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷ رشته دام هوایی توسط مامورین یگان حفاظت پاسگاه محیط بانی محسن آباد کشف و جمع آوری شد.

غلامی گفت: خوشبختانه با آموزش هایی که در خصوص مسایل محیط زیست برای ساکنین منطقه اجرا شده میزان تخلف شکار و صید در منطقه از سالیان پیش، رو به کاهش است. وی افزود مزارع کشاورزی روستای محسن آباد کیاشهر همه سال میزبان هزاران قطعه قوی مهاجر است که شالیزارها را برای تغذیه روزانه خود کاوش می کنند و نقش بسزایی در افزایش باروری خاک دارند. با درک این مفهوم از سوی روستاییان، حفاظت داوطلبانه از این پرندگان زیبا، کمک بسیار تاثیرگذاری به حفظ حیات وحش غنی پارک ملی بوجاق می کند.

 رییس اداره پارک ملی بوجاق خاطر نشان کرد: هرگونه شکار و صید در پارک ملی بوجاق اکیدا ممنوع است و با توجه به احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و ممنوعیت کلی شکار و صید پرندگان مهاجر در سطح کشور، در صورت مشاهده موارد تخلف، با آن برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: از سه قطعه پرنده خروس کولی که در دام ها گرفتار شده بودند یکی تلف شد و دو قطعه نیز در زیستگاه خود رها سازی شدند. پارک ملی بوجاق در منطقه بندر کیاشهر قرار دارد و مصب رودخانه سفید رود در قلب پارک ملی، زیستگاه گونه های ارزشمند ماهیان استخوانی و خاویاری دریای کاسپین است. از گونه های ارزشمند این پارک میتوان به انواع غازها، قوها، پلیکان، فلامینگو، پرندگان ارزشمند شکاری مثل بالابان و بحری، انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی اشاره کرد.

Share