در آیین تکریم و تجلیل از یادگاران شهدای مدافع حرم رشت عنوان شد

جان‌فشانی شهدای مدافع حرم شر داعش و نیروهای تکفیری را از کشور دور کرد

زمانی می‌توانیم جایگاه شهدای مدافع حرم را درک کنیم که بدانیم چه خطری را شهدای و رزمندگان مدافع حرم از کشور رفع کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین تکریم و تجلیل از یادگاران شهدای مدافع حرم شهرستان رشت برگزار شد(گزارش تصویری)

عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در این مراسم اظهار داشت: تجلیل و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا از مصادیق عملی ترویج ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با شهدای مدافع حرم، افزود: ما زمانی می‌توانیم جایگاه شهدای مدافع حرم را درک کنیم که بدانیم چه خطری را شهدای و رزمندگان مدافع حرم از کشور رفع کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه جان‌فشانی شهدای مدافع حرم شر داعش و نیروهای تکفیری را از کشور دور کرده‌اند، گفت: شهدای مدافع حرم با ایمان بالا، ولایتمداری و بصیرت خود توانستند نیت شوم دشمنان را نقش بر آب کرده و آنها را به نابودی بکشانند که این فرهنگ بر خواسته از فرهنگ عاشورا است.

پاکاری با تاکید بر اینکه باید ممنون شهدا بود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب ویژگی‌های زیادی را در رابطه با شهدای مدافع حرم ذکر می‌کنند که دشمن‌شناسی، بصیرت و شاخت دقیق از موقعیت کشور از مهم‌ترین آن‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه باید با خدمت گذاری صحیح ارزش شهدا حفظ شود، گفت: امیدواریم با عملکرد صحیح و بجا و با بهره‌گیری از همه توان در خدمت جامعه شهدا و ایثارگران باشیم.

شهدای مدافع حرم برای دفاع از جایگاه اسلام از جان خود گذشتند

مسعود نصرتی در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در جمع یادگاران شهدای مدافع حرم اظهار داشت: حضور در این جمع نورانی و ارزشمند افتخاری است که امروز نصیب مسئولان شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه حداقل کاری که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب می توانیم انجام دهیم ارج نهادن به مقام والای شهدا است افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس با نگاه ملی و مذهبی از ارزش های انقلاب اسلامی و مرزهای ایران دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم با نگاه ویژه و ارزشی برای حفظ و حراست از حرم و دفاع از جایگاه اسلام از جان خود گذشتند گفت: در دفاع از ارزش ها، مرزهای جغرافیایی دیگر معنا ندارد.

 نصرتی با این توضیح که بعد از دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام در جنگ نرم با درایت به مبارزه پرداختند و تلاش های آنان نیز ستودنی است، تاکید کرد: از خودگذشتگی های رزمندگان اسلام قابل وصف نیست و امیدوارم روزی فرا برسد که نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام اقتدار در تمام جهان اسلام رهبری داشته باشد و مطمئنا رسیدن ایران به آن جایگاه دور نیست و رسیدن به این جایگاه به برکت نور قرآن و ولایت نزدیک است.

وی با اشاره به شهادت بابک نوری هریس، شهیدی از خانواده بزرگ شهرداری رشت، افزود: باید به وظایف خود در برابر شهدا و آرمان های آن ها عمل کنیم.

 پیروزی برابر داعش همه تفکرات استکبار را درهم شکست

محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت نیز با بیان اینکه گروه های تروریستی با حمایت های آمریکای جنایتکار، انگلیس مکار و صهیونیست کافر برای راه اندازی جنگ احزاب برنامه ریزی شده بود گفت: گروه تکفیری داعش با نشان اسلام با هدف انتقام از پیامبر و اهل بیت و پیروان مخلص آنها شکل گرفت و این گروه تکفیری به هیچ کس رحم نکرد اما این گروه جنایتکار با جانفشانی رزمندگان از بین رفت.

وی با بیان اینکه این پیروزی بزرگ همه تفکرات استکبار را درهم شکست گفت: این مهم با وحدت و اتحاد مسلمین محقق شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با تقدیر از سردار سلیمانی، حق‌بین و سایر رزمندگان گیلانی در سوریه گفت: امیدواریم روزی علاوه بر شکست تمامی نیروهای تکفیری و صهیونیستی شاهد آزادی قدس شریف نیز باشیم.

Share