پیش بینی کاهش محسوس دما

ثبت بیشترین سرعت وزش باد در آستارا

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان بصورت لحظه ای در آستارا با ۷۲ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گیلان از عصر روز گذشته تاکنون شاهد وزش های باد گرم شدید بود به گونه ای که طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین سرعت باد در استان مربوط به آستارا با ۷۲ کیلومتر در ساعت بوده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان بصورت لحظه ای در آستارا با ۷۲ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.
مازیار غلامی افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، سرعت باد در شهرهایی همچون انزلی ۳۶ کیلومتر در ساعت، ماسوله ۴۳ کیلومتر در ساعت ، لاهیجان ۵۰ کیلومتر در ساعت و ایستگاه کشاورزی رشت ۵۵ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.
وی با اشاره به ادامه وزش باد در استان طی امروز و فردا گفت: تا حوالی ظهر امروز (چهارشنبه) وزش باد گرم و طی عصر و شب ، وزش باد شمالی و سرد پیش بینی می شود.
وی همچنین برای امشب و فردا وزش باد و بارندگی گاهی شدید، احتمال تگرگ و رعدو برق، احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن رودخانه ها را پیش بینی و اضافه کرد: دمای هوا در استان نیز بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می یابد.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این رابطه گفت: تاکنون به غیر از سقوط یک درخت در پیرامون چهار راه پورسینای رشت، مشکل دیگری گزارش نشده است.
عباس صابر افزود: سقوط این درخت نیز خسارتی بدنبال نداشته و آن محل هم پاکسازی شده است.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز گفت: خوشبختانه با وجود وزش باد شدید در استان، مشکلی در زمینه قطعی برق نداشته ایم البته قطعی هایی بوده که بصورت لحظه ای و یا موردی بوده است.
وی با بیان اینکه اکیپ های عملیاتی برق همچنان برای مقابله با مشکلات احتمالی آماده هستند، گفت: مردم در صورت مشاهده قطعی برق، می توانند با شماره ۱۲۱ مرکز فوریت های برق و یا ۳۳۶۶۵۰۰۰ روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق برای پاسخگویی و خدمات رسانی تماس بگیرند.

Share