رضایی: بهترین تصمیم ممکن را گرفتیم

توضیحی درباره «باید ببازی»، جمله مهم این روزهای ایران

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال گفت: در آن شرایط بهترین تصمیم ممکن این بود که کشتی گیر ما مقابل حریف روس بازنده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ورزش سه، تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران شب گذشته بعد از کسب یک طلا و ۲ برنز در رقابت های جهانی به کشور بازگشت. روبرو نشدن علیرضا کریمی با نماینده رژیم صهیونیستی باعث شد تا شانس مسلم کسب یک مدال طلای دیگر از بین برود و ایران نیز در جایگاه نازل هشتمی قرار بگیرد.

در روزهای اخیر بحث های زیادی پیرامون شکست عمدی علیرضا کریمی مقابل نماینده روسیه برای روبرو نشدن با کشتی گیر اسراییلی مطرح شد. جمله «باید ببازی» که از سوی مربیان به کشتی گیر کشورمان روی تشک منتقل شد، به یک هشتگ برای حمایت از علیرضا کریمی تبدیل شده است.

ساعاتی بعد از بازگشت آزادکاران امید با علیرضا رضایی، سرمربی تیم ملی زیر ۲۳ سال همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های وی را می خوانید.

حذف کریمی روی همه کشتی گیران تاثیرگذار بود

اتفاقی که برای علیرضا کریمی به وجود آمد، روی تمامی اعضای تیم تاثیر منفی گذاشت. با این حال به طور کلی از عملکرد ملی پوشان و نتایجی که به دست آوردیم، راضی هستم. اگر هم نفراتی در این مسابقات نتایج خوبی نگرفتند، نباید به آنها خرده بگیریم. در رده سنی امید بیشتر باید به فکر ساختن کشتی گیران جوان برای آینده باشیم.

توقع از برخی کشتی گیران بیشتر بود

شاید توقع از برخی کشتی گیران بیشتر بود و آنها چیزی که کادرفنی خواسته بود را خیلی خوب نشان ندادند. با این حال یونس امامی و مجتبی گلیج ستاره های کشتی ایران در این مسابقات بودند که نوید روزهای خوبی را به علاقه مندان به این رشته دادند. چند کشتی گیر ما با وجود اینکه از حریف خود جلو بودند، شکست خوردند. روی حذف رضا اطری و مسائل داوری آن کشتی هم من بحث دارم.

حداقل باید سوم می شدیم

اگر علیرضا کریمی با قرعه بدی روبرو نمی شد و کشتی خودش را می گرفت، ما حداقل باید سوم می شدیم. این موضوع روی عملکرد تیمی ما تاثیر زیادی گذاشت. عنوان هشتمی با سومی متفاوت است و می توانستیم با طلای کریمی یک کارنامه کاملا قابل قبول را به جای بگذاریم.

فکر نمی کردیم آمریکا به اسراییل ببازد

مسابقه کشتی گیران اسراییلی و آمریکایی تقریبا همزمان با کشتی علیرضا کریمی برگزار می شد. ما روز قبل که قرعه کشی انجام شد، یک درصد هم فکر نمی کردیم که کشتی گیر آمریکایی ببازد. نزدیک به ۵ دقیقه از کشتی گذشته بود که به من خبر دادند کشتی گیر اسراییلی برنده شده و این خبر شوک بدی را به من وارد کرد.

بهترین تصمیم ممکن را گرفتیم

در آن شرایط بهترین تصمیم ممکن این بود که کشتی گیر ما مقابل حریف روس بازنده شود. اگر علیرضا کریمی حریف روس را شکست می داد و در دور بعدی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی حاضر نمی شد؛ کشتی گیر روسی حذف می شد. همین مساله جنجال بدی را به پا می کرد. در همین شرایط هم که ما می خواستیم بعد از مسابقه کریمی با کشتی گیر روس گواهی پزشکی بگیریم تا مجوز رسمی برای نرفتن روی تشک برای مسابقه دوم داشته باشیم، چند ساعت طول کشید. آن موقع که دیگر شرایط خیلی پیچیده می شد.

مگر راه دیگری هم داشتیم؟

برای اینکه کشتی ایران و علیرضا کریمی دچار محرومیت نشوند، باید این کار را می کردیم. من قبل از این با کسی مشورت نکرده بودم چون اصلا فکرش را هم نمی کردم که کشتی گیر آمریکایی شکست بخورد. برای ما که هیچ فرقی نمی کرد چون در هر صورت یا در دور اول کریمی حذف می شد یا در دور دوم؛ اما برای روس ها تفاوت زیادی داشت. خود روس ها هم متوجه این موضوع شدند چون کشتی گیر ما در چند ثانیه مسابقه را به حریف واگذار کرد.

کسانی انتقاد کردند که چیزی از ورزش نمی دانند

کسانی که از کادرفنی و من به خاطر اینکه به علیرضا کریمی گفتیم باید ببازی، انتقاد کردند، چیزی از ورزش نمی دانند. اگر من نمی گفتم، پس چه کسی باید می گفت که علیرضا چه کاری کند؟ همه دوستان برای من قابل احترام هستند؛ اما لطفا از  روی احساسات صحبت نکنند. همانطور که گفتم اگر این کشتی با برد کریمی همراه می شد، برای ما محرومیت و تبعات زیادی به همراه داشت. باور کنید برای هیچ کس به اندازه من سخت نبود که بگویم باید کشتی گیری که ماهها زحمت کشیده، ببازد.

از کریمی تقدیر ویژه کنند

کار ما که به اتمام رسید، برنامه ای برای تیم زیر ۲۳ سال وجود ندارد. با این حال امیدوارم مسئولان تقدیر ویژه و خوبی از علیرضا کریمی کنند. او استحقاقش بیشتر از اینهاست و می توانست طلای جهان را بگیرد.

Share