در جلسه ستاد بزرگداشت میرزا کوچک خان صومعه سرا مطرح شد؛

برپایی نمایشگاه کتاب، آثار و اسناد «نهضت جنگل» در صومعه سرا

جلسه ستاد بزرگداشت میرزا کوچک خان صومعه سرا درحالی برگزار شد که مسئولان با اشاره به برگزاری همایش استانی از برپایی نمایشگاه کتاب، آثار و اسناد« نهضت جنگل» در این شهرستان خبردادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، فرماندار صومعه سرا در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت میزرا کوچک جنگلی که صبح چهارشنبه در دفتر فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: وجود شخصیت های همانند میرزا کوچک جنگلی برای استان گیلان به ویژه شهرستان صومعه سرا به عنوان یکی از پایگاه های اصلی این نهضت مایه افتخار و دارای اهمیت است.

وی بااشاره به اینکه در بحث استکبار ستیزی میرزاکوچک شخصیتی بود که به رغم جوانی از توانمندی های خود در جهت ارتقای سطح زندگی مردم و خروج از فضای خفقان آن زمان بهره گرفت، افزود: استکبارستیزی نیازمند داشتن ابزار خاصی نبوده بلکه تنها داشتن اراده مهم است.

علی فتح اللهی با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا به عنوان پایگاه مبارزاتی میرزا کوچک و نهضت جنگل است، گفت: باید بر روی این موضوع از نظر تاریخی و علمی و فرهنگی بیشتر توجه شود.

لزوم توجه ویژه به محتوای همایش میرزاکوچک جنگلی در صومعه سرا

وی در ادامه با اشاره به برگزار همایش بزرگداشت میرزاکوچک جنگلی در شهرستان با قالب استانی، خاطرنشان کرد: این همایش باید در خور شأن، جایگاه و شخصیت این روحانی مبارزه بوده و با توجه به سبقه تاریخی شهرستان صومعه سرا از این نظر دقت نظر بیشتری بر روی محتوا و جزئیات برنامه های اجرایی صورت گیرد.

فتح اللهی به حضور مخاطبان و مهمانان خاص با تخصص های ویژه علمی، تاریخی و فرهنگی استان در این همایش اشاره و تصریح کرد: با توجه به این در طول ایام شهادت میرزاکوچک جنگلی برنامه های مختلفی در سراسر استان گیلان با موضوع نهضت جنگل برگزار می شود همایش شهرستان صومعه سرا خاص و از نظر محتوایی متفاوت باشد.

وی همچنین از کارگروه تخصصی ستاد بزرگداشت میزراکوچک جنگلی شهرستان صومعه سرا خواست تا با توجه به کثرت حضور مهمان به جزئیات و زمان برنامه و همچنین برقراری نظم و انضباط آن توجه بیشتری شود.

فرماندار صومعه سرا تأکید کرد: برنامه ها باید به گونه ای انتخاب شوند که علاوه بر تأثیرگذار بودن از جذابیت خاص برخوردار بوده و در خور شأن این شخصیت استانی و ملی باشد.

۱۲ آذر زمان برگزاری همایش شهرستانی میرزا کوچک در گوراب زرمیخ

در ادامه این جلسه نیز رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا به جلسات متعدد برگزار شده از سوی کارگروه تخصصی ستاد بزرگداشت میرزا در سطح شهرستان اشاره و اظهار کرد: تلاش شده تا در این کارگروه بر روی جزئیات چگونگی برگزاری همایش توجه بیشتری صورت گیرد.

نورالله صفرپور دعوت از چهره های علمی، هنری، سیاسی و اجتماعی استان گیلان، چگونگی ساخت دکور متناسب با موضوع همایش، دعوت از یک گروه هنری برای اجرای نمایش خیابانی با موضوع نهضت جنگل، اجرای سرود با محتوای مبارزات میرزا کوچک خان از سوی دانش آموزان، پخش کلیپ سبقه تاریخی حضور این روحانی مبارز در شهرستان، دعوت از شاعران استانی و همچنین سخنران بخشی از مصوبات کارگروه تخصصی است.

وی در ادامه همچنین به برگزاری یک همایش شهرستانی علاوه برهمایش استانی در صومعه سرا اشاره کرد و گفت: این همایش با همکاری آموزش و پرورش و برخی نهادهای دیگر فرهنگی شهرستان روز ۱۲ آذرماه در شهر گوراب زرمیخ پایگاه اصلی مبارزات نهضت جنگل برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا تصریح کرد: همایش استانی میرزا کوچک جنگل در شهرستان صومعه سرا روز شنبه ۱۸ آذر ماه با حضور چهره های برجسته علمی، فرهنگی و هنری و همچنین مسئولان ارشد استان و جمعی از مدیران کل در ساعت ۹ صبح در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا برگزار می شود.

وی با اشاره به برخی از برنامه های جانبی این همایش استانی، افزود: تجلیل از خانواده شهدا، اهدای بسته های فرهنگی و همچنین لوح تقدیر و تندیس میرزا کوچک جنگلی و افتتاح نمایشگاه آثار و اسناد نهضت جنگل و همچنین برپایی نمایشگاه کتاب از جمله این برنامه ها است.

به گفته صفرپور در این نمایشگاه کتاب ۷۰ جلد کتاب با موضوع نهضت جنگل به نمایشگاه گذاشته می شود.

Share