عزت الله ضرغامی

برداشتن حصر در شورای عالی امنیت ملی به تصویب نرسید

عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در فضای مجازی از ناآگاهی جوانان استفاده می‌کنند و برخی عکس‌های شاه را منتشر می‌کنند که ما آن زمان فلان اقتدار را داشتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عزت الله ضرغامی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز دانشجو با عنوان «دانشجو بیدار است» که به همت بسیج دانشجویی در تالار شهید شایان مهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات زیادی که در کشور داریم، امید به زندگی که مسئله مهمی در کشور بالاست ابراز داشت: درست است که به لحاظ اقتصادی و معیشتی مشکلاتی داریم ولی در بسیاری از حوزه‌ها موفق هستیم و در سطح جهانی اثرگذار هستیم که سردار سلیمانی سمبل این اقتدار و اثرگذاری است.

ضرغامی با بیان اینکه من نگاه اصلاح گرایانه دارم، خط قرمزی ندارم و تذکرات را صریح می‌گویم که آخرین بار آن عذرخواهی وزیر اطلاعات به خاطر تذکرم بود اضافه کرد: من خودم منتقد هستم ولی می‌بینم که در فضای مجازی از ناآگاهی جوانان استفاده می‌کنند و برخی عکس‌های شاه را منتشر می‌کنند که ما آن زمان فلان اقتدار را داشتیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: پوتین امروز یکی از مقتدرترین رهبران دنیاست ولی وقتی به ایران می آید ابتدا به دیدار مقام معظم رهبری می‌رود که این نشان از اقتدار ایران در دنیاست.

وی موضع عزت و اقتدار را در دنیا مثال زدنی دانست و گفت: اگر امروز با بی عرضگی برخی مدیران نمی‌توانیم اقتصاد را درست مدیریت کنیم، مشکل از ماست، ولی ایران بسیار مقتدر است. داعش را برای ما ساختند، گفتند که اسد باید برود ولی ایران ایستاد که در نتیجه برخی سردمداران مخالف رفتند و اسد ماند.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال دانشجویان در مورد تصمیمات شورای عالی امنیت ملی در مورد حصر ابراز داشت: بعد از انتخابات ۸۸ بعد از ناآرامی‌ها بحث‌های این حوزه در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت که این موضوع به مدت ۲۰ ماه تا بهمن ۸۹ ادامه داشت. بعد از ۹ دی ۸۸ که تصاویر ۸ دی ۸۸ تبریز در شور راهپیمایی تهران بسیار موثر بود، در سال ۸۹ همزمان با بیداری اسلامی جریانی راه افتاد که این بیداری اسلامی می‌تواند حکومت سوریه و ایران را هم ساقط کند، لذا در مورد ایران کار را آغاز کردند و سران فتنه فراخوان دادند، آقای خاتمی زیر بار بیانیه نرفت و آن را امضا نکرد ولی موسوی و کروبی امضا کردند و مردم را به کف خیابان فراخواندند.

این عضو سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه در ۲۵ بهمن ۸۹ در شورای عالی امنیت ملی به اتفاق آرا برای جمع کردن کف خیابان که نا امنی و کشته نداشته باشیم تصمیم بر این شد تا حصر صورت گیرد و امنیت مردم حفظ شود ادامه داد: این مصوبه مورد تایید همه قرار گرفت، آقای روحانی هم بحث مخالفی نداشت و بعد از جمع بندی این حصر به تصویب رسید. در شورای عالی امنیت ملی اخیر به ریاست روحانی هم برداشتن حصر به تصویب نرسید چراکه این حصر برای حفظ امنیت کشور به تصویب رسیده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صداوسیما در ادامه، در پاسخ به پرسش دانشجویان در مورد گزارش ۱۰۰ روزه روحانی در دوره یازدهم ریاست جمهوری، خاطره‌ای از گزارش ۱۰۰ روزه اول بیان کرد و گفت: در این گزارش، مجری را دفتر رئیس جمهور آورد که من زیر بار نرفتم چراکه باید مجری را صداوسیما انتخاب کند تا استقلال صداوسیما زیر سال نرود.

Share