پس از افشاگری محمود صادقی

بدهکاران میلیاردی بانک سرمایه به چه‌ کاری مشغول هستند؟+ جدول

بیشترین مبالغ دریافتی را جهانبانی و هدایتی از بانک سرمایه تحت عنوان وام اخذ کرده اند؛ یکی مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومانی را با ۶ فقره وام و دیگری با ۷ فقره مبلغ ۱۰۰۳ میلیارد تومانی گرفته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «محمود صادقی» نماینده مردم تهران در مجلس چهار روز پیش پس از آنکه ۴۸ ساعت پیش خطاب به بدهکاران بانک سرمایه (متعلق به فرهنگیان) هشدار و اخطار داد که اگر تا ۴۸ ساعت آینده جهت تعیین تکلیف بدهی خود به این بانک مراجعه نکنند، هویت آنان را به اطلاع عموم خواهد رساند در نهایت روز شنبه تصویری را در توئیترش منتشر کرده که حاوی نام و میزان بدهکاری بدهکاران بزرگ این بانک بود.

 تابناک نوشت: این نماینده افشاکننده نام و میزان بدهی بدهکاران بزرگ بانک سرمایه در ذیل لیست منتشر شده از اسامی این افراد نوشت: «با توجه به تخلف مسئولان بانک سرمایه طی سال های ۸۵ تا ۹۵ در اعطای تسهیلات کلان بدون وثیقه و استنکاف بدهکاران از پرداخت بدهی و تعلل بانک در وصول مطالبات و مماشات و اطاله دادرسی در مراجع قضایی، برای شفاف سازی و اطلاع عموم، مشخصات ۲۰ بدهکار عمده بانک سرمایه منتشر می شود.»

البته در لیست منتشره از سوی «محمود صادقی» فقط نام بدهکاران که بعضا بدون نام کوچک ذکر شده بود و همچنین تعداد وام های دریافتی، مبلغ و میزان وام ها و تاریخ اخذ آن آمده بود. لذا برای اینکه مردم بیشتر با دریافت کنندگان این وام ها آشنا شوند، فعالیت ها، اقدامات و زمینه های کاری آنان در این گزارش ذکر خواهد شد.

گفته می شود، از میان این افراد نامبرده، یک تن محکوم به اعدام شده و یکی از آنها چندی است، در زندان است. یکی دیگر از این افراد هم مدتی را در زندان بود که اخیرا آزاد شده و فعالیت ها و اقدامات خود را از سر گرفته است.

از طرفی با توجه به اینکه گفته شده میزان مطالبات معوق بانک ها به حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، بانک سرمایه یک سی ام از مطالبات معوق بانک ها را دارد. از طرف دیگر، این رقم حدود ۸۰ درصد مطالبات معوق بانک سرمایه است که ۲۰ درصد دیگر شامل مبالغ خرد می شود.

بیشترین مبالغ دریافتی را جهانبانی و هدایتی از بانک سرمایه تحت عنوان وام اخذ کرده اند؛ یکی مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومانی را با ۶ فقره وام و دیگری با ۷ فقره مبلغ ۱۰۰۳ میلیارد تومانی گرفته اند.

برادر امیر منصور آریا، بازیگر نقش اصلی اختلاس ۳ هزار میلیاردی که در نهایت به اعدام محکوم شد و همچنین «محسن صرافان چارسوقی» مالک برند محسن، از دیگر نام های آشنایی هستند که می توان آنها را در ردیف دریافت کنندگان وام های کلان از بانک سرمایه ذکر کرد.

جهانبانی که چندی است، زندانی است، به اضافه افرادی نظیر صرامی و مدلل جزو افرادی هستند که در حوزه واردات مواد غذایی و خوراک دام فعال هستند و تسهیلات زیادی را از این بانک دریافت کرده اند. ریخته گران نیز از دیگر افرادی است که مبلغ وام دریافتی او بالاست و پرونده مفتوحی در این زمینه دارد.

Share