وزیر جهاد کشاورزی

بحثی درباره افزایش قیمت نان وجود ندارد | تداوم ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از مرداد ماه تا کنون واردات برنج صورت نگرفته است. مطالبات گندم‌کاران در هفته‌های گذشته به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود حجتی در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص ممنوعیت واردات برنج سه ماه قبل و بعد از فصل برداشت، اظهار داشت: این ممنوعیت صورت گرفته و از مرداد ماه تا هم اکنون واردات برنج صورت نگرفته و برنجی وارد نمی‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر واردات برنج انجام نمی‌شود، گفت: به دنبال تنظیم و تعریف سازو کاری هستیم که هم به تقاضا در بازار داخلی توجه شود که شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم و هم اینکه تولیدکنندگان و برنج کاران آسیب نبینند، اما امروز برنجی وارد نمی‌شود.

وی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار، اظهار داشت: مطالبات گندم‌کاران در هفته‌های گذشته به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت شده است.

حجتی همچنین در خصوص ورود وزارت جهاد کشاورزی به بحث افزایش قیمت نان، گفت: هم اکنون بحثی درباره افزایش قیمت نان وجود ندارد، بعد از دستور رئیس جمهور افزایش قیمت نان متوقف شد، با توجه به دستور توقف افزایش قیمت نمی‌توانیم آینده را پیشگویی کنیم که قیمت نان افزایش می‌یابد یا خیر.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان در خصوص باز شدن سایت ثبت سفارش واردات برنج، خاطرنشان کرد: سایت ثبت سفارش واردات برنج در روزهای اخیر باز نشده است.

Share