زمستان زودرس در گیلان؛

بارش ۱۰ سانتیمتر برف در دیلمان و ممنوعیت تردد بدون زنجیر چرخ در محور سیاهکل به دیلمان

بخشدار دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل گفت: ۱۰ سانتیمتر برف در منطقه کوهستانی دیلمان به زمین نشسته و رفت و آمد به این منطقه، با تجهیزات زمستانی امکانپذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، حسین یکتا گفت: از ساعت ۱۱ صبح امروز (پنجشنبه) بارش برف در منطقه کوهستانی دیلمان آغاز شده و طی دو ساعت و نیم، در شهر دیلمان ۱۰ سانتیمتر برف باریده که با شدت نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تمامی راه های دیلمان باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد ولی تردد در این محورها بویژه در مسیر سیاهکل به دیلمان، فقط با زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی امکانپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که قصد رفت و آمد به منطقه کوهستانی دیلمان را دارند، باید به تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز باشند در غیر اینصورت از رفت و آمد وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ در محور سیاهکل به دیلمان جلوگیری می شود.

به گفته یکتا، دمای هوا در این بخش به زیر صفر کاهش یافته ولی مردم سخت کوش دیلمان از قبل خود را برای چنین روزهایی سختی آماده و تجهیزات و مایحتاج زندگی را فراهم کرده اند.

بخشدار دیلمان گفت: با بارش برف و سفیدپوش شدن منطقه ، ستاد بحران در این بخشداری تشکیل شده و تمامی مسئولان اداره ها در آماده باش کامل هستند.

دیلمان با حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت، بخش کوهستانی سیاهکل محسوب می شود که در ۴۵ کیلومتری مرکز این شهرستان قرار دارد.

این دومین برف در سال جاری در منطقه کوهستانی دیلمان است؛ دو هفته قبل نیز اولین برف پاییزی منطقه کوهستانی دیلمان را سفیدپوش کرده بود.

Share