رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا

اگر مدیران غیر بومی در شهرداری انتخاب شوند، اصالتا گیلانی هستند | میرزا هویت مردم گیلان است

عاقل‌منش تصریح کرد: شورای پنجم برای احیای خانه میرزا برنامه‌هایی در خور این بزرگ مرد تاریخ کشورمان در دستور کار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسن عاقل‌منش در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا ضمن گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی گفت:۱۱ آذر برای همه آزاد مردان دنیا روز بسیار مهمی است و سالروز شهادت مجاهدی است که برای آزادی دیار خود و مبارزه با استکبار و کوتاه کردن دست اجنبی از خاک وطن دست به قیام زد و قیامش اولین جمهوری را در کشور بنا کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان اینکه حاصل قیام میرزا پیروزی مردم کشور ما در حال حاضر است، گفت: مردم از این مجاهد به عنوان چراغ راه بهره‌مند شدند چنان که مقام معظم رهبری همیشه بیان می‌کنند که در دوران انقلاب اسلامی هرگاه خسته می‌شدیم از میرزا نیرو می‌گرفتیم.

عاقل‌منش تصریح کرد: هر چند در سال‌های اخیر فضاسازی بهتری برای دوستداران و گردشگرانی که علاقمند به حضور بر سر مزار میرزا در محله سلیمانداراب رشت هستند فراهم شده است؛ اما اقدامات چندان موثری در شناساندن این شخصیت بزرگ به جوانان انجام نشده است. به یاد داشته باشیم که میرزا هویت مردم ماست و باید این هویت را به مردم منتقل کنیم.

وی در مورد برنامه‌های شهرداری و شورای شهر در این راستا اظهار کرد: امسال برنامه‌های متعددی نظیر گلباران مزار این بزرگ مرد گیلانی، پیاده‌روی به سمت خانه میرزا، افتتاح موزه اسناد خطی که بیش از ۶۰ سند خطی از نهضت جنگل را در خود جای است، بازدید از موزه را در برنامه داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت تصریح کرد: شورای پنجم برای احیای خانه میرزا برنامه‌هایی در خور این بزرگ مرد تاریخ کشورمان در دستور کار دارد.

عاقل‌منش همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا در مورد تغییر و تحولات احتمالی در سطح مدیران شهرداری رشت گفت: دیدگاه شهردار رشت استفاده از ظرفیت نیروهای بومی است و اگر افراد غیر بومی انتخاب شوند، اصالتا گیلانی هستند.

Share