دو عضو شورای شهر انزلی در گفتگو با دیارمیرزا

انتقال شنبه‌بازار انزلی وعده انتخاباتی بود | اکثریت مردم خواستار بازگشت بازار به مکان قبلی هستند

هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرانزلی در حالی برگزار شد که اعضای آن با انتقال شنبه بازار انزلی به مکان قبلی موافقت کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی حیدری در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به نتیجه آخرین جلسه شورای شهر انزلی اظهار کرد: بعد از بررسی ابعاد مختلف انتقال بازار هفتگی انزلی (شنبه بازار)، با کلیات انتقال به مکان قبلی موافقت شد و جزئیات انتقال نیز باید بطور دقیق بررسی شود.

این عضو شورا یادآور شد: شنبه بازار علی رغم تسلط بازارهای مدرن و گسترش آن در جامعه شهری، ریشه در فرهنگ و سنت مردم شهر دارد و با استقبال خوبی از جانب شهروندان عزیز روبروست. تا جاییکه تبدیل به مکانی برای تعاملات اجتماعی تبدیل شده و نمایشگاه خوش رنگی از محصولات و صنایع بومی و محلی است و من نیز موافق انتقال به جای قبلی هستم.

حیدری گفت: با تیم کارشناسی و پژوهشی که اینجانب در طی یک ماه در بازار هفتگی با حضور در بین مردم انجام دادم و از آنها در خصوص ابعاد مختلف بازار سوال نمودم، اکثریت مردم (۸۰ درصد به بالا) تقاضای بازگشت بازار به مکان قبلی را داشتند، البته دغدغه‌هایی را هم اعلام می کردند که باید رفع شود تا این بازار به یک بازار جذب گردشگر به انزلی تبدیل شود.

عضو شورای شهر انزلی با بیان اینکه انتقال بازار به خارج از شهر صحت ندارد، افزود: اعتقاد اعضای شورای شهر بر تشکیل این بازار در مرکز شهر بوده و از نظر توسعه شهری و نگاه تخصصی در اکثر کشورهای دنیا بازارهای هفتگی که موجب توسعه و تعاملات فرهنگی و اجتماعی است در مراکز شهرها برگزار می شود که نمونه‌ی داخلی بازار میوه رشت در خیابان امام خمینی است.

حیدری متذکر شد: با راهکارهای پیش بینی شده و اعمال مقررات ترافیکی منجمله عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی در این روز و استفاده از وسایل نقلیه عمومی در محدوده اجرای بازار، انتقال وسایل نقلیه فروشندگان به مکان پیش بینی شده و… از گره ترافیکی احتمالی در ساعت پیک بازار کاسته خواهد شد.

حیدری در پاسخ به این سوال دیارمیرزا که آیا تغییرات مدام دچار نارضایتی مردم نمی‌‍شود، یادآور شد: تغییر قبلی موجب نارضایتی مردم شده بود و با تحقیق و پرسش از مردم و حتی فروشندگان، هر دو گروه از بازگشت بازار به جایگاه قبلی خشنود و راضی بودند، البته تمام موارد ایجاد نارضایتی اهم از نداشتن کارت فروشندگان و بانک اطلاعاتی آنها، رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشتی بازار و جمع آوری زباله توسط خود فروشندگان با تمهیدات در نظرگرفته شده، استفاده از NGO ها جهت تبدیل بازار به یک بازار سنتی واقعی و ارائه محصولات بومی و صنایع دستی، استفاده از خطوط جهت جایگاه فروشندگان، ایجاد جایگاه شیک و رنگی برای فروشندگان و… نیز در نظر گرفته شود.

این عضو شورای شهر انزلی درباره میزارن رضایت خود از عملکرد شورای جدید نیز اظهار کرد: باتوجه به حجم کار و مشکلات عدیده ی شهری عملکرد شورا نمره قابل قبولی دارد و این را از مردم باید پرسید که نظرشان چیست.

جابجایی بازار هفتگی وعده انتخاباتی بود

امیر احمدی‌فرد رئیس شورای شهر انزلی نیز در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه در آخرین جلسه شورا به اتفاق آرا با کلیات انتقال بازار هفتگی به مکان قبلی موافقت شد، افزود: مقرر شد جزییات انتقال ظرف مدت یک ماه از سوی شهرداری طراحی و به شورای شهر ارایه شود.

وی با بیان اینکه جابجایی بازار هفتگی از وعده‌های انتخاباتی ما بود، متذکر شد: چهارده هزار نفر از مردم به برنامه های ما رای دادند.

رئیس شورای شهر انزلی درخصوص برخی اظهارات مبنی بر انتقال بازار به خارج از شهر و تاثیر آن بر ایجاد گره ترافیکی اظهار کرد: نماینده فرماندار در جلسه شورای شهر پیشنهاد انتقال بازار به ورودی های شهر را داشتند که به نظرم با توجه به بافت شهر انزلی که یک شهر طولی است، بنابراین احداث بازار هفتگی در ورودی شهر به صلاح نیست و شورای شهر به فکر بازگشت بازار هفتگی به مکان قبلی در مرکز شهر است.

احمدی‌فرد همچنین در خصوص آخرین وضعیت بازار ماهی فروشان اظهار کرد: در جریان پیشرفت فیزیکی بازار ماهی فروشان نیستم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات مدام دچار نارضایتی مردم نمی‌‍شود، اظهار کرد: مردم در ۲۹ اردیبهشت تغییرات را رقم زدند و ما هم با شعار تدبیر، تغییر و امید وارد عرصه انتخابات شدیم.

Share