در نشست کمیته برنامه‌ریزی

انتقاد فرماندار رودبار از عملکرد اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان

فرماندار رودبار با انتقاد از عملکرد اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان گفت: اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان ساختمان مدرسه خیام رستم آباد را با هدف مقاوم سازی تخریب و تاکنون هیچ اقدامی در بازسازی آن انجام نداده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رودبار در نشست کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان گفت: از ۲۷۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار عمرانی اختصاص یافته امسال به این شهرستان  تاکنون ۲۳۵ میلیارد ۵۸۸ میلیون ریال موافقت نامه مبادله شده است.

اسماعیل میرغضنفری با تأکید بر جذب اعتبارات مذکور تا قبل از پایان سال توسط دستگاه های اجریی، لزوم اجرای سریع ودقیق پروژه‌ها را خواستار شد و گفت: دستگاه های اداری نسبت به ارائه گزارشات از وضعیت پیشرفت و موانع پروژه ها به صورت ماهیانه به فرمانداری اقدام نمایند.

میرغضنفری افزود: توزیع اعتبارات بر اساس شاخص جمعیت صورت گرفته که نیاز است این توزیع اعتبار بر مبنای میزان برخورداری آن جمعیت از امکانات و زیرساخت ها باشد.

وی در ادامه بیان داشت: این اعتبارات به‌تنهایی پاسخگوی پروژه‌های نیمه‌تمام و مطالبات نیست و نیاز به اعتبارات ملی است و مدیران ادارات باید با رایزنی مدیران استانی نسبت به دریافت سهم شهرستان از محل اعتبارات ملی پیگیری و تلاش نمایند.

فرماندار رودبار با انتقاد از عملکرد اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان گفت: اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان ساختمان مدرسه خیام رستم آباد را با هدف مقاوم سازی تخریب و تاکنون هیچ اقدامی در بازسازی آن انجام نداده است و پروژه‌های عمرانی سازمان نوسازی مدارس استان در شهرستان هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ پیشرفت دارای مشکلات اساسی است.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بر اجرای پروژه ها افزود: بخاطر عدم نظارت بر روند اجرای پروژه ها و عملکرد پیمانکاران در برخی از آن ها، پروژه ها با قیمت های بالایی به پیمانکاران واگذار شده که گهگاهی در بازدیدهای بعمل آمده مشاهده می شود کیفیت کارها پایین بوده و از مصالح نامرغوب و بی کیفیت استفاده شده است.

میرغضنفری در بخش دیگری از سخنان خود برخی از حوادث و رخدادهای این شهرستان را مورد بررسی قرار داد و با گلایه از برخی اقدامات صورت گرفته گفت: اگر مسئله و مشکلی بین دستگاه‌های دولتی وجود دارد باید در خود مجموعه‌های دولتی بررسی و حل شود و در صورت به نتیجه نرسیدن به فرمانداری ارجاع داده شود.

Share