حسن حبیبی

امروز دانشگاه‌ها اولین آماج توطئه دشمن هستند

حقیقتا واقعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نقطه شروع و یادمانی برای استبداد ستیزی، مبارزه با استکبار و عدالت خواهی بود که که در خون جنبش‌های دانشگاهی تزریق شد. اهمیت این روز بعدها خود را در وقایعی چون انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و برخورد دانشجویان با جریان‌های انحرافی و نفوذی نشان‌داد.

تلاش دشمن برای ایجاد ناامنی و تشنج، تعطیل کردن کلاس‌ها، بیکار کردن اساتید و دانشجویان و ناممکن کردن درس و کلاس و آزمایشگاه و کار علمی در دانشگاه‌هاست.

ضرورت توجه و هوشیاری دانشگاهیان درمقابل تهاجم فرهنگی، بزرگترین مسئولیت در مقابل توطئه های دشمنان، بردوش دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان است.

آنها باید هوشیارانه حوادث سیاسی را رصد کنند، دشمن را در هرجا بشناسند و اجازه اخلال در روند علم و دین دردانشگاه‌ها را ندهند و محیط دانشجویی را برای پیشرفت علمی همراه با تعهد و تدین و تلاش انقلابی حفظ کنند.

آماج بسیاری از توطئه ها علیه جمهوری اسلامی ،علم واهل علم ومحیط های علمی و دانشجویی است.

واقعه ۱۶ آذر، پس از سپری شدن چندین دهه، به حادثه‌ای تاریخی و در عین حال زنده، مهم و تأثیرگذار در عرصه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی کشور تبدیل شده است.

حقیقتا واقعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نقطه شروع و یادمانی برای استبداد ستیزی، مبارزه با استکبار و عدالت خواهی بود که در خون جنبش‌های دانشگاهی تزریق شد. اهمیت این روز بعدها خود را در وقایعی چون انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و برخورد دانشجویان با جریان‌های انحرافی و نفوذی نشان‌داد.

عمق تفکر دانشجویان تا بدانجا پیش رفت که پس از این واقعه هرجا احساس شد خطری کشورشان را تهدید می‌کند، در صحنه حضور یافتند.

این روز بزرگ را به تمامی اصحاب علم و اندیشه در کشور به ویژه دانشجویان فرهیخته دانشگاه تبریک عرض می نمایم. امید است، با تلاش و همت علمی دانشجویان عزیز شاهد دستیابی به افق‌های درخشان در ایران اسلامی باشیم.

حسن حبیبی، دکترای برنامه ریزی و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی تهران

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share