سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین تصمیمی اشتباه است

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: با هرگونه تصمیم برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین در کشور به‌شدت مخالفم و معتقدم در چنین شرایط بد اقتصادی اتخاذ چنین تصمیماتی اشتباه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ولی داداشی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: نامناسب بودن زیرساخت‌های گردشگری در کشور از علل ریشه‌ای افزایش سفرهای مردم به خارج از کشور است و تصمیم جدید دولت برای افزایش عوارض خروج از کشور آن هم به دلیل جلوگیری خروج ارز از کشور، تصمیمی درست و منطقی نیست.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های گردشگری کشور از بسیاری کشورهای همسایه در منطقه و حاشیه خلیج فارس به مراتب بیشتر است و قابل مقایسه نیست اما آن چیزی که در این جا به‌نوعی مغفول مانده عدم مدیریت درست و اصولی این ظرفیت‌ها است.

وی عنوان کرد: از علل مهمی که در این سال‌ها گردشگران داخلی را به‌شدت برای بازدید به خارج مرزها سوق داده فراهم نبودن زیرساخت‌های گردشگری در داخل کشور است به‌طوری که متاسفانه حتی در شهرهای بزرگ و صاحب‌نام  نیز اقدامات چشمگیر و مفیدی انجام نشده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس تصریح کرد: تصمیم برای افزایش عوارض خروج از کشور، به شهرها و مناطق مرزی کشور نیز آسیب جدی وارد می‌کند زیرا اقتصاد بسیاری از مردم این شهرها که در محرومیت نیز به سر می‌برند در طول سالیان به نوعی با گردشگری خارجی گره خورده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند با فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب گردشگری و ارتقاء هرچه بیشتر آن، از ظرفیت‌های گسترده و ویژه این حوزه به‌خوبی استفاده بهینه برده آن وقت به‌صورت خود به خود دیگر نیازی به اجرای چنین قوانینی در کشور نیست.

نماینده مردم آستارا در مجلس ابراز داشت: یکی از انتقادات جدی بنده در حوزه شهرستان آستارا نیز در خصوص عملکرد ضعیف و ناکارآمد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان است که نه فقط در مورد شهرستان آستارا بلکه معتقدم در کل استان کوتاهی‌های اساسی داشته است.

داداشی به موضوع ورود سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد استقبال خوبی از حضور سرمایه‌گذاران که در این حوزه می‌توانند به رونق و شکوفایی اقتصادی استان کمک کنند نبوده‌ایم به طوری که بروکراسی‌های اداری، سرمایه‌گذاران را در گیلان کاملاً سرگردان کرده است.

وی افزود: در مورد زائران اربعین که امسال از مرز آستارا به کشور وارد شدند سپاه و بسیج، ادارات شهرستان آستارا، نهادهای دولتی و غیردولتی فعالیت گسترده‌ای برای فراهم آوردن امکانات برای آنان داشتند اما حل مشکل نبود زیرساخت‌های لازم، بیش از پیش توجه جدی دولت را در این قضیه می‌طلبد.

داداشی در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز عنوان کرد: بنده به‌عنوان یکی از نمایندگان مردم در مجلس صرحتاً با هرگونه تصمیم برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین در کشور به‌شدت مخالفم و معتقدم در چنین شرایط بد اقتصادی اتخاذ چنین تصمیماتی اشتباه است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share