در هفدهمین جلسه شورای شهر انزلی مطرح شد:

اعلام آمادگی سرمایه گذار جدید در انزلی | مشکلات شهرداری، میراث سنوات گذشته است

کریم بخش با بیان اینکه تنگناها و مشکلات شهرداری، میراث سنوات گذشته می باشد، تصریح کرد: جناب شهردار توصیه نمی کنم بلکه به عنوان عضو شورا و نماینده مردم مطالبه به حق آنها را به شما متذکر می شوم و از شما مطالبه و بر حسن اجرای آن نظارت می کنم، شهروندان انزلیچی انتظار تغییر و تدبیر در امورات شهرداری دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندر انزلی با دستور کار بررسی ۶ نامه رسیده از سوی شهرداری این شهر برگزار شد.

پرداخت حقوق پرسنل در اولویت است

امیر احمدی فرد رییس شورای شهر بندر انزلی با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: دلاورمردان سپاه در جنگ حق علیه باطل توانستند به عمر داعش پایان دهند و باید از این غیور مردان تقدیر کرد.

وی با اشاره به ۱۲ آذر، روز معلولین خاطرنشان کرد: در تمام دنیا مکان‌های عمومی به گونه ای طراحی و ساخته می‌شود که برای تمام اقشار جامعه استفاده شود.

این عضو شورا با انتقاد از نبود سطوح شیب دار متصل به پیاده‌رو‌ها تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم بسیاری از این سطوح اصلاح و جوب‌های آب نزدیک مدارس سرپوشیده شود تا برای دانش آموزان حوادثی رخ ندهد.

احمدی فرد با بیان اینکه همیشه مدافع کارگران شهرداری بودم متذکر شد: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که با برنامه هایی که داریم پرداخت حقوق پرسنل را در اولویت قرار دهیم.

چرا هر کجا شهرستان کم می آورد گردن شهرداری می اندازند؟

شعبان جعفری، نایب رییس شورای شهر بندر انزلی با اشاره به حقوق معوقه ناجیان غریق اظهار کرد: این موضوع دغدغه همه اعضای شورا شهر است اما این موضوع برای بنده جای سوال است که چرا هر کجا شهرستان کم می آورد گردن شهرداری می اندازند و می گویند شهرداری پول بدهد.

وی با بیان اینکه ناجیان غریق زندگی هموطنان را نجات می‌دهند ادامه داد: چرا در کمیته برنامه ریزی مبلغی برای این عزیزان لحاظ نمی کنند؟ چه چیزی واجب تر از پرداخت بدهی به این عزیزان است؟

جعفری با بیان اینکه مصوبه ای در گذشته با حضور شهردار و رئییس شورای پیشین در خصوص پرداخت حقوق ناجیان غریق امضا شده است تصریح کرد: پیشنهاد می کنم با حضور مسئولینی که مصوبه پیشین را به امضا رساندند، جلسه‌ای برگزار کنیم.

حقوق پرسنل شرکتی را پرداخت کردیم

حسن پورقربان، شهردار بندر انزلی در این جلسه با بیان اینکه مدت ۵ هفته است که خدمت مردم انزلی هستیم عنوان کرد: تا به امروز حقوق پرسنل شرکتی را پرداخت کردیم و از سه ماه معوقه پرسنل شهرداری، دو ماه آن واریز شد و این کار فقط با مدیریت هزینه صورت گرفت.

وی افزود: در سطح شهرستان املاک شهرداری شناسایی شده است تا در آینده بتوانیم برای تک تک املاک با همکاری اعضای شورا برنامه ریزی صورت گیرد.

پورقربان با بیان اینکه بسیاری از نیروهای شهرداری شرکتی بوده خاطرنشان کرد: در بین نیروهای شرکتی ۲۶ نفر با توجه به خدمات و تلاش های بسیار استحقاق دارند تبدیل وضعیت و استخدام شوند.

شهردار بندر انزلی با بیان اینکه در ده نقطه شهر می توان تلویزیون شهرداری نصب شود متذکر شد: پیشنهاد دارم که ادارات برای اطلاع رسانی از بنر در سطح شهر استفاده نکنند و از استندها و بنرهای شهرداری در این خصوص استفاده نمایند.

اعلام آمادگی سرمایه گذار جدید در انزلی

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری جدید در مباحث شهرداری اعلام آمادگی کرده است گفت: این سرمایه گذار جایگزین مناسبی برای زباله سوز و کمپوست داشته است که مزایا و هزینه بسیار کمی دارد و این موضوع را به استانداری نیز پیشنهاد داده ایم.

در پرداخت حقوق ناجیان غریق کوتاهی صورت گرفت

هادی حیدری، عضو شورای شهر بندر انزلی در این جلسه در خصوص ساماندهی ناجیان غریق و پرداخت حقوق فصول گذشته آنان، عنوان کرد: کار ناجیان غریق در تابستان انجام شد و حقوق آنها نیز باید در همان زمان پرداخت می شد اما در این زمینه کوتاهی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این کوتاهی از سوی شهرداری وقت صورت گرفته است، یادآور شد: در این خصوص باید به دنبال راه حل سوم باشیم که هم قوانین حقوقی را رعایت کنیم و هم حقوق ناجیان غریق در اسرع وقت پرداخت کنیم که خدای نکرده حق آنان پایمال نشود و برای سال آینده نیز در ابتدای فصل با روش درست و با امکانات خوب این کار صورت پذیرد.

گذر از تنگناها با مشارکت و همفکری صورت می‌گیرد

یاسر کریم بخش، دیگر عضو شورا با بیان اینکه بندر انزلی یکی از مهمترین شهرهای گردشگری و ورزشی بوده است، اظهار کرد: شهر ما ظرفیت‌های شناخته و ناشناخته بسیاری دارد اما می توان به سرمایه‌های معنوی و مادی این شهر تکیه کرد و امیدوار بود.

وی با بیان اینکه با حمایت و پشتوانه و رای اعتماد مردم پا به میدان مسئولیت نهاده‌ام زیرا خود مردم خواستار تغییر و بهبود زندگی و منزلت شهروندی در شهر بودند، ادامه داد: شهروندان می‌خواهند بهتر زندگی کنند و این موضوع خواسته‌ای به حق است و بنده به عنوان منتخب مردم خواهم کوشید بر اساس سوگندی که ادا کرده ام تمامی داشته‌ها و نداشته‌ها، عوامل مساعد و نامساعد پیش رو را با صراحت و صداقت با مردم در میان بگذارم و برای گذر از تنگناها، از مشارکت و همفکری یکایک نخبگان و سازمان های مردم نهاد کمک بگیرم.

کریم بخش با بیان اینکه تنگناها و مشکلات شهرداری، میراث سنوات گذشته می باشد، تصریح کرد: جناب شهردار توصیه نمی‌کنم بلکه به عنوان عضو شورا و نماینده مردم مطالبه به حق آنها را به شما متذکر می شوم و از شما مطالبه و بر حسن اجرای آن نظارت می کنم، شهروندان انزلیچی انتظار تغییر و تدبیر در امورات شهرداری دارند، این تغییر وابسته به تغییر نگرش و سیاست ها در اداره شهر و اجرای سیاست است.

وی با بیان اینکه مردم خواهان شایسته سالاری، توجه به بکارگیری زنان و جوانان در اداره امور و توجه به عدالت و محرومیت زدایی از محلات محروم شهر هستند متذکر شد: توجه شهردار به این مطالبات گام نخست تغییر است و ضروری است به این انتظار مردم پاسخ مناسبی داده شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و فعالان رسانه ای بهترین فرصت برای ایجاد جریان آزاد اطلاعات و شفاف نمودن فضای تصمیم گیری در اداره امور شهر توسط شورا و شهرداری هستند، گفت: دست یاری به سوی یکایک رسانه های مسئول و متعهد به اطلاع رسانی، برای حفظ حقوق شهر، شهروندان و شهرداری دراز می کنم و از آنان می خواهم با نقد و بررسی اقدامات و فعالیت های شورا و شهرداری زمینه های قدم برداشتن در مسیر «انزلی شهر زندگی» را برای من و همکاران ارجمندم فراهم کنند.

Share