رئیس سازمان فضای سبز شهری شهرداری رشت خبر داد:

اضافه کردن سه باغ شهری در برنامه‌های آینده| تکمیل برخی از پروژه‌های بهسازی و توسعه فضای سبز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت از تکمیل برخی از پروژه های بهسازی و توسعه فضای سبز با همکاری شهرداری های مناطق تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سجاد محجوب با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی مسعود نصرتی شهردار رشت گفت: حفظ و نگهداری فضای سبز و طرح‌های توسعه و بهسازی فضای سبز به طور کامل به سازمان واگذار شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در تشریح خدمات حفظ و نگهداری فضای سبز توسط این سازمان اظهار داشت: با هماهنگی مناطق، گلکاری های متنوع با رنگبندی مختلف در سطح شهر در حال انجام است.

سجاد محجوب همچنین هرس، فرم دهی و توپیاری برخی از گیاهان زینتی را از دیگر خدمات ارائه شده توسط این سازمان برشمرد و افزود: توپیاری درختان با استفاده از افراد ماهر در زیباسازی فضای شهری تاثیر مطلوبی خواهد گذاشت.

وی از شناسایی درختان خطرآفرین توسط سازمان در معابر و مسیرهای شهری خبرداد و تصریح کرد: نسبت به رفع خطر از این درختان اقدام شده است و توسط پیمانکاران حفظ و نگهداری در برنامه زمانی مشخص، فرم دهی و هرس و رفع خطر تداوم خواهد داشت.

سجاد محجوب با اشاره به در پیش بودن فصل سرما اظهار داشت: به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی و خسارت‌های وارده به فضای سبز، بستن و قیم زنی برخی از گیاهان و درختچه‌های آسیب پذیر در دستور کار قرار گرفته است تا آسیب ها به حداقل برسد.

ضرورت تکمیل پروژه ۳۳ کیلومتری آب خام

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه آب خام در بلوار های سطح شهر، گفت: با پیگیری های سازمان بخشی از شبکه مورد نظر اجرا شده است و در صورت تامین اعتبارات لازم ۳۳ کیلومتر از بلوار های سطح شهر از شبکه آب خام برخوردار شده و از آبیاری با تانکر خارج می شود.

سجاد محجوب همچنین از تکمیل برخی از پروژه های بهسازی و توسعه فضای سبز با همکاری شهرداری های مناطق تا پایان سال خبر داد.

وی در ادامه ممیزی کردن فضای سبز و تاسیسات وابسته به آن در منطقه سه شهرداری و به هنگام سازی آمار و اطلاعات فضای سبز منطقه را از جمله برنامه های آتی سازمان تا پایان سال جاری برشمرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت با اشاره به مفاد ماده ۲ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز شهری، تهیه شناسنامه باغات شهری با هدف برنامه ریزی جهت تملک آنها از طریق رایزنی با مالکان را از دیگر برنامه‌های پیش رو عنوان کرد و گفت: از سال ۷۶ تعدادی از باغ‌ها مثل پارک شهر، پارک ملت، پارک سالار مشکات و … به پارکهای شهری تبدیل شده‌اند و بر اساس سیاست‌های اعمال شده برخی از باغ‌های دیگر نظیر فاز دو پارک سالار مشکات، باغ ۱۴ هکتاری و باغ صفا نیز در برنامه این سازمان قرار گرفته‌اند.

سجاد محجوب از برنامه ریزی برای احیا و فعال سازی بخش تولیدات گل و گیاه مورد نیاز در سطح فضای سبز شهری خبر داد و تصریح کرد: با این کار بخش عمده ای از گل های فصلی و سازگار با شرایط محیطی رشت با هزینه کمتر تامین خواهد شد.

طرح ساماندهی درختکاری

وی در ادامه از اجرای طرح ساماندهی درختکاری شهری خبر داد و گفت: در این راستا طرح تیپیک درختان شهری بر اساس مشخصات فیزیکی حاکم بر خیابان و با بهره گیری از گونه های سازگار با اقلیم رشت نظیر ون بومی، افرا، ژینکو، بلوط، نارنج و… به تفکیک مناطق پنجگانه و مبادی ورودی شهر تهیه و تدوین شده است.

سجاد محجوب افزود: تا پایان سال ۸۰۰۰ اصله نهال در سطح شهر غرس خواهد شد.

گفتنی است در پایان از برگزاری نمایشگاه هایی به منظور ارائه گل و گیاه و خدمات فضای سبز با هزینه بهینه به شهروندان در پارک های بزرگ شهر خبرداد.

Share