استاندار گیلان در جلسه شورای اداری

اختلاف سلیقه در انتصابات طبیعی است | از نظرات نمایندگان و نخبگان استفاده می‌شود

استاندار گیلان گفت: باید با خلاقیت و نوآوری، از ظرفیت های استان بهره گرفته و برای بهبود معیشت مردم و توسعه استان اهتمام داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد، افزود: یکی از برنامه های امروز، همایش نکوداشت میرزا کوچک جنگلی مبارز استعمارستیز است که آثار کارها و خلاقیت او در حوزه کشاورزی هنوز به چشم می خورد و ما باید از آن الگو بگیریم.
وی با اشاره به مواهب الهی استان تصریح کرد: با وجود مواهب الهی و وفور آب، هنوز مشکلات متعددی در استان داریم.
سالاری به معضل پسماند در استان اشاره و بیان کرد: خرید تضمینی برق از سرمایه گذاران نیازمند تعرفه بالاتر است.
وی با اشاره به مشکلات تالاب های گیلان افزود: مشکل تالاب انزلی و چند تالاب دیگر در استان، تبدیل به معضلی شده و تنها با لایروبی رفع نمی شود و اگر برای آنها تدبیری اندیشیده نشود، یک بحران زیست محیطی لاینحل خواهد شد.
وی با بیان اینکه کشاورزان گیلانی دارای قطعات زمین کوچک کشاورزی هستند که معیشت آنان را تامین نمی کند، تصریح کرد: با اقداماتی از قبیل اصلاح تعرفه واردات، صنایع تبدیلی و تکمیلی می توان به کشاورزان استان کمک کرد.
سالاری با قدردانی از تصویب یک و نیم میلیارد دلار اعتبار برای اشتغالزایی در روستاها تصریح کرد: اختصاص اعتبار برای اشتغالزایی روستاییان در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها موثر است.
سالاری با اشاره به بارش های استان گفت: این بارش ها خارج از زمان کشاورزی است و منابع ذخیره ها بسیار ضعیف است.
وی گفت: در استان های دیگر، آب صادر می شود اما در گیلان با وجود بارش هایی که وجود دارد، آب هدر می رود و استان های شمالی مشمول این ظرفیت نیستند.
وی به انتصاب ها در استان نیز اشاره و بیان کرد: طبیعی است که در انتصابات، اختلاف سلیقه پیش می آید که البته حفظ حرمت نمایندگان را خواهند داشت و برای انتخاب بهتر، از نظرات نمایندگان و نخبگان استفاده می شود.

Share