استاندار گیلان در گردهمایی ائمه جمعه‌ی استان؛

ائمه جمعه زبان مردم هستند | کمترین فساد را در حوزه‌ی کاری خود تحمل نمی‌کنم

استاندار گیلان در گردهمایی ائمه جمعه‌ی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان در آستانه اشرفیه برگزار شد گفت: ائمه جمعه به عنوان زبان مردم درخواست‌ها و مشکلات آنان را به مسئولان منعکس می‌کنند که یک فرصت در خدمت‌رسانی محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در گردهمایی ائمه جمعه‌ی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه‌ی رشت در آستانه‌ی اشرفیه برگزار شد آیت الله قربانی را عالم اندیشمند و سرمایه‌ی بزرگ برای استان و کشور دانست و افزود: در بسیاری از سفرهایی که برای پیگیری مسائل استان به مرکز سفر می‌کنم بسیاری از مسئولان از آیت الله قربانی به عنوان سرمایه‌ی گیلان، مایه‌ی اتحاد و زمینه ساز برای رفع امورات مهم استان یاد می‌کنند.

وی جایگاه نماز جمعه و ائمه جمعه را بی بدیل دانست و اظهار داشت: ائمه جمعه نقش بسزایی در فرهنگ سازی جامعه و زمینه سازی اقدامات توسعه‌ای دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه ارتباط با ائمه جمعه را برای خود یک فرصت می‌دانم خاطر نشان کرد: ائمه جمعه به عنوان زبان مردم درخواست‌ها و مشکلات آنان را به مسئولان منعکس می‌کنند که به عنوان یک فرصت در خدمت‌رسانی به مردم محسوب می‌شود.

وی افزود: در مسیر رفع مشکل اشتغال به عنوان اصلی‌ترین مشکل استان نیازمند ایجاد زمینه‌ی کسب و کار در جامعه هستیم که ائمه جمعه می‌توانند در این خصوص کمک شایان توجهی داشته باشند.

وی اظهار داشت: ارتباط با مردم و ائمه جمعه می‌تواند زمینه‌ی برطرف کردن بسیاری از مشکلات و نیز کاهش نارسایی‌های موجود را ایجاد کند.

استاندار گیلان اظهار داشت: رفع مشکل اشتغال، صرفاً کار دولت نیست و ائمه جمعه می‌توانند در کاهش آسیب‌های این حوزه تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی نیازمند حضور سرمایه‌گذاران برای افزایش تولید است گفت: مردم مسئولان و ائمه جمعه در موضوع اشتغال مکمل یکدیگر هستند.

سالاری اظهار داشت: سرمایه‌گذاری فضا و بستری آرام می‌خواهد تا علاوه بر ایجاد اشتغال، آسیب‌های اجتماعی را نیز کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه کمترین فساد را در حوزه‌ی کاری خود تحمل نمی‌کنم افزود: در مسیر مبارزه با فساد باید با روشی مدبرانه عمل کرد تا به حیثیت و آبروی افراد لطمه‌ای وارد نشود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اگر مدیری مرتکب فساد شود و دلایل قانع کننده در انجام آن برای بنده وجود داشته باشد قبل از انجام اقدامات قضایی آن مدیر باید از سمت خود برداشته شود چون این فرد نباید مدیر جمهوری اسلامی باشد.

وی بر ضرورت اتخاذ تصمیمات عالمانه و مدبرانه در مسیر مبارزه با فساد از سوی دستگاه‌های نظارتی و قضایی تأکید و تصریح کرد: آمادگی هرگونه همکاری در زمینه‌ی مبارزه با فساد را دارم.

استاندار گیلان به وجود ظرفیت‌ها، استعدادها و نیز معضلات در استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد: برای نظارت بر اجرا و تصمیم‌گیری براساس برنامه‌ریزی صحیح در موضوعات مختلف استان ۴۸ کمیته با ترکیب مسئولان دولتی، مردم، اصناف مرتبط و نیز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تشکیل تا یک برنامه‌ی ۵ ساله در هر یک از این بخش ها تدوین شود.

وی به آغاز سفرهای یک الی ۲ روزه به شهرستان‌های استان اشاره و اظهار داشت : در این سفرها علاوه بر حضور در بین مردم و شنیدن مشکلات آنان بدون واسطه، بازدید از پروژه‌ها، ۳ جلسه‌ی تخصصی با دهیاران و شهرداران در موضوعات عمران روستایی و شهر و نیز اصناف و همچنین سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان برگزار می‌شود.

سالاری گفت: بنای ما بر این است از همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جهت استفاده از بودجه‌های ملی برای پروژه‌های بزرگ و برطرف کردن آن کمال بهره را ببریم.

وی افزود: آمادگی لازم برای برگزاری جلسه‌ی آتی گردهمایی ائمه جمعه به میزبانی استانداری گیلان وجود دارد.

در پایان این نشست نماز جماعت ظهر و عصر در جوار حرم سلطان سیدجلال‌الدین اشرف برگزار شد.

Share