فرماندار شفت: توسعه فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی است

آیین تقدیر از نویسندگان شفت برگزار شد

محمدرضا محسنی با بیان اینکه فرهنگ باید در آحاد جامعه فراگیر شود و محول کردن آن تنها به دولت صحیح نیست، افزود: شهرستان شفت ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دارد و با برنامه ریزی های مدون می تواند به بالفعل تبدیل گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا محسنی در آیین تقدیر از نویسندگان گفت: هفته پژوهش بهانه خوبی است تا از نویسندگان شهرستان شفت تقدیر شود.

فرماندار شفت با بیان اینکه پژوهش، سنگ بنای اولیه موفقیت های علمی و رسیدن به توسعه در هر کشوری است، افزود: فناوری های نوین امروز حاصل پژوهش و تحقیق گذشتگان است که جامعه بشری اکنون از آن بهره مند شده است.

محسنی با بیان اینکه در دو دهه اخیر با تلاش های صورت گرفته در حوزه پژوهش، ایران اسلامی در فناوری‌های نانو تکنولوژی و هوافضا جزو کشورهای مطرح منطقه و جهان است، افزود: سهم پژوهش از بودجه کشور در حال حاضر ۱.۱ درصد است که باید برای رسیدن به نقطه مطلوب ۴ درصدی برنامه ریزی های مدونی انجام پذیرد.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه فرهنگ تحقیق و پژوهش باید در مدارس نهادینه گردد، گفت: آموزش و پرورش باید بستر سازی این کار را انجام دهد تا جامعه از میوه پژوهش در دانشگاه بهره‌مند گردد.

وی با بیان اینکه فرهنگ باید در آحاد جامعه فراگیر شود و محول کردن آن تنها به دولت صحیح نیست، افزود: شهرستان شفت ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دارد و با برنامه ریزی های مدون می تواند به بالفعل تبدیل گردد.

فرماندار شفت بر لزوم تغییر درنگرش به موضوعات برای پیشرفت تاکید کرد و اظهار کرد: توسعه فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شفت نیازمند پوست اندازی در بخش های عمرانی و فرهنگی است، افزود: پرداختن به فرهنگ و پژوهش برای رسیدن به توسعه پایدار یک اولویت است.

گفتنی است در پایان این آیین با اهدای لوح و هدیه از خانم ها رقیه آزادنیا، عذرا فصیحی، پروین علیپور و آقایان عباس رضاپور لاسکی، رضا فرخنده، نادر افشاریان، جواد نظری مقدم و مهران حسین زاده تقدیر به عمل آمد.

Share