جعفری مطرح کرد:

آمادگی برای راه‌اندازی نخستین مرکز مدیریت سایبری بحران کشور در رشت

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان از آمادگی این سازمان برای راه‌اندازی نخستین مرکز مدیریت سایبری بحران کشور در رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محسن جعفری در املش و در حاشیه دومین نشست مدیران انجمن‌های تخصصی سازمان بسیج رسانه گیلان اظهار کرد: موضوع اصلی برگزاری این نشست بررسی عملکرد و پویا کردن فعالیت انجمن‌های بسیج رسانه بود.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در حوزه جذب و آموزش موفق در سطح ملی هستیم، افزود: کانون‌های بسیج رسانه شهرستان‌های گیلان نیز تا پایان امسال مورد ارزیابی قرارگرفته و احتمال دارد برخی کانون‌های منطقه‌ای بسیج رسانه تشکیل شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به فعالیت اتاق فکر شورای عالی قشر این سازمان، گفت: از ایده‌ها، طرح‌ها، پیشنهادات و انتقادات سازنده اصحاب رسانه در اتاق فکر شورای قشر سازمان استقبال می‌کنیم.

*پیشگامی در حوزه آموزش اصحاب رسانه گیلان

جعفری با بیان اینکه تاکنون ۱۶ دوره آموزشی، کارگاه تخصصی و طرح ضیافت اندیشه توسط سازمان بسیج رسانه گیلان برگزارشده است، تصریح کرد: در حوزه آموزش اصحاب رسانه در کشور رتبه نخست را داریم.

وی با تأکید بر اینکه تربیت خبرنگار متخصص، متعهد و انقلابی از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی است، تأکید کرد: پرورش خبرنگار انقلابی بدون برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی غیرممکن است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان گفت: دوره تربیت‌مربی روزنامه‌نگاری بالاترین سطح در حوزه آموزش اصحاب رسانه استانی است که برای نخستین بار در بین استان‌های کشور این دوره در رشت برگزار می‌شود.

*آمادگی برای راه‌اندازی نخستین مرکز مدیریت سایبری بحران کشور

جعفری با بیان اینکه تاکنون دوره‌های متعدد مدیریت بحران در گیلان برگزار کردیم، اظهار کرد: از مهم‌ترین معضلات و مشکلات مدیریت بحران در استان گیلان در مواقع وقوع حوادث غیرمترقبه ضعف در حوزه اطلاع‌رسانی است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ یک سرمایه اجتماعی است، افزود: آمادگی راه‌اندازی نخستین مرکز مدیریت سایبری بحران کشور در استان گیلان را داشته و آماده هرگونه کمک سایبری و رسانه‌ای به اداره‌های کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان هستیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با ابراز اینکه نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران سوانح طبیعی به‌خوبی شناخته‌شده است، گفت: بدون در نظر گرفتن نقش رسانه، مدیری بحران موفق نمی‌شود.

*تنظیم سند مدیریت بحران در اتاق فکر سازمان بسیج رسانه گیلان

جعفری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های علمی و پژوهشی سازمان بسیج رسانه استان گلان در حوزه مدیریت بحران در حوادث طبیعی بوده است، اظهار کرد: سند مدیریت بحران در اتاق فکر سازمان بسیج رسانه گیلان تدوین و تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سند مدیریت بحران تنظیم شده برای قبل، آغاز، حین و بعد از بحران راهکارها، الزامات، فعالیت‌ها و انتظارات رسانه‌ای تشریح شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان گفت: از مقالات معتبر اساتید دانشگاهی، اساتید علوم ارتباطات، پیشکسوتان رسانه‌ای و مدیران سازمان بسیج رسانه گیلان در تدوین و تنظیم سند مدیریت بحران کمک گرفته شده است.

جعفری تصریح کرد: برای تدوین و تنظیم سند مدیریت بحران توسط اتاق فکر سازمان بسیج رسانه گیلان مدل‌های جامع مدیریت بحران، مدل مک‌کانکی، مدل لچات، مدل میتراف و پیرسون و چند مدل مطرح دیگر بررسی و بومی‌سازی شد.

*درخواست خبرنگاران برای اعزام به جبهه مقاومت

وی در بخش دیگر از این گفت‌وگو با بیان اینکه برای نخستین بار ۴۵ خبرنگار گیلانی به مأموریت برون‌مرزی اعزام شدند، تصریح کرد: در این مأموریت بیش از دو هزار و ۵۰۰ خبر از همایش عظیم پیاده‌روی حسینی (ع) از اتباع کشورهای مختلف، موکب‌ها، مراسم‌ها و آیین‌های این همایش تهیه و منتشر شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به روحیه بالای ایثار در اصحاب رسانه‌این استان خاطرنشان کرد: تعدادی از خبرنگاران گیلانی بارها برای اعزام به جبهه مقاومت در کشورهای سوریه و یمن با هدف پوشش اخبار مقاومت اعلام آمادگی کرده‌اند.

*برگزاری ۲ جشنواره رسانه‌ای استانی و ملی بسیج رسانه گیلان

جعفری با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌ای و استانی ابوذر در گیلان گفت: مهلت ارسال آثار برای این جشنواره ۲۵ ذر به پایان می‌رسد و برگزیدگان نخست هر بخش به جشنواره ملی ابوذر معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره ‌مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و تحلیلی با موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی در رشت برگزار می‌شود، اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره به روز قشر سازمان بسیج رسانه گیلان در نیمه دوم دی‌ماه امسال موکول شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ خبرنگار ملی در جشنواره مذکور حضور می‌یابند، افزود: کارگاه‌های تخصصی و جانبی برای این جشنواره سراسری برنامه‌ریزی‌شده است.

Share