انتقاد شدید رئیس شورای شهر لشت نشا از تاخیر در صدور حکم

یک شهر و یک شهردار در انتظار امضای استاندار گیلان

رییس شورای اسلامی شهر لشت نشاء گفت: تاخیر و تعلل در صدور حکم شهردار در تاریخ شهرداری لشت نشاء بی سابقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با آغاز دوره جدید شورای اسلامی شهر لشت نشاء همزمان با سایر شوراها، ماراتن تغییرات در شهرداری این شهر نیز آغاز شد و گزینه هایی که برای کسب رای اعتماد اعضا در افکار عمومی معرفی شده بودند، طی یک فرآیند برنامه های خود را اعلام کرده و اعضا نیز به بررسی آنها پرداختند.

اسرار امروز در ادامه نوشت: پس از بررسی چندین گزینه برای انتخاب شهردار، سید حسن میرهاشمی جورشری متولد ۱۳۵۳ و ساکن شهر لشت نشا توانست از میان سایر کاندیداها رای اعتماد اکثریت اعضا را کسب کند و بعنوان پنجاه و چهارمین شهردار لشت نشاء انتخاب شد. وی سوابقی همچون، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش منطقه لشت نشاء به مدت ۵ سال ، ذیحساب اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان در منطقه لشت نشاء به مدت ۴ سال، ذیحساب اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در منطقه لشت نشاء به مدت ۴ سال، کارشناس و مسئول امور مالی اداره آموزش و پرورش لشت نشاء به مدت ۴ سال، مسئول رفاه و تعاون آموزش و پرورش لشت نشاء به مدت ۳ سال، نماینده آموزش و پرورش لشت نشاء در خصوص تعامل با منطقه آزاد تجاری انزلی در مورد اجرای قوانین مربوط به آموزش و پرورش، امور مالی و رفاهی فرهنگیان ، عضو کمیته های مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه آموزش و پرورش اداره آموزش و پرورش بخش لشت نشاء را در کارنامه خود دارد.

اما این پایان خوش داستان نبود. زیرا پس از گذشت چند ماه حکمی برای وی از سوی استاندار گیلان صادر نشد و کم کم نجواهای احتمال عدم امضای حکم وی در اذهان عمومی گسترش یافت.  این موضوع در حالیست که برخی از مردم این شهر معتقدند افرادی در صدد اعمال فشار در وزارت کشور هستند و اما و اگرهای این موضوع باعث شد تا داستان این شهر بی شهردار نقل محافل باشد.

محمد صادقی رییس شورای اسلامی شهر لشت نشاء در یک گفتگوی تلفنی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر لشت نشاء در دوره پنجم به شور نشستند و سید حسن میرهاشمی جورشری را به عنوان شهردار انتخاب کردند، افزود: مدارک آقای سید حسن میرهاشمی جورشری برای استعلام و امضای حکم به استانداری گیلان ارجاع و استعلام وی از مراجع مربوطه در زمان کوتاهی با جواب مثبت همراه شد اما علیرغم گذشت حدود ۳ ماه از انتخاب اش، حکم وی همچنان در انتظار و گیر و دار امضای استاندار گیلان است.

رییس شورای شهر لشت نشاء با اشاره به عدم صدور حکم شهردار این شهر گفت: شهردار پیشنهادی شورای شهر لشت نشاء پس از تایید وزارت کشور اقدام به انتقال از آموزش و پرورش نموده و اکنون ۲ ماه است که حقوق وی قطع شده است.

صادقی با اشاره به اینکه وزارت کشور نمی تواند اینگونه تصمیمات نمایندگان مردم را زیر سوال ببرد، تاکید کرد: استاندار گیلان تاکنون توضیحی نداده چه مشکل قانونی در گزینه منتخب شورای اسلامی شهر لشت نشاء وجود دارد که حکم او تاکنون صادرنشده و معطل یک امضا است؟

وی با اشاره به قانون انتخاب شهردار که وزارت کشور را مکلف می‌کند ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به بررسی شرایط شهردار منتخب و صدور حکم اقدام کند، ادامه داد: مراحل تشکیل پرونده و بررسی شرایط آقای سید حسن میرهاشمی جورشری در وزارت کشور انجام شده اما همچنان حکم وی صادر نشده است و نزدیک به ۳ ماه، شهر لشت نشاء فاقد شهردار است!

وی تاخیر و تعلل در صدور حکم شهردار را فاقد توجیه قانونی دانست و در تاریخ شهرداری لشت نشاء بی سابقه عنوان کرد و گفت: ظاهرا افرادی علاقمند نیستند حکم شهردار منتخب نماینده مردم صادر شود و به دنبال علائق خود هستند و از طریق مختلف تلاش می‌کنند این مسیر دموکراتیک و قانونی را مخدوش کنند.

وی اضافه کرد: شورای شهر لشت نشاء اجازه نمی‌دهد افرادی خارج از حیطه اختیارات خود و به بهانه‌های واهی برای صدور حکم شهردار منتخب  این شهر کارشکنی کنند.

صادقی خاطر نشان کرد: انجام بسیاری از امور شهر در حوزه‌های عمرانی، فنی و شهرسازی و سرمایه‌گذاری نیازمند حضور و تصمیم شهردار است که الان در لشت نشاء معطل مانده است‌.

رییس شورای شهر لشت نشاء معطل ماندن پروژه‌های عمرانی را از جمله چالش‌های فقدان حضور شهردار منتخب برشمرد و افزود: معطل ماندن پروژه‌های عمرانی علاوه بر اتلاف منابع مالی و فیزیکی، نارضایتی شهروندان را به همراه خواهد داشت که باز هم ضرورت حضور شهردار را به مسئولان وزارت کشور گوشزد میکند. مسلما قطعیت یافتن حضور شهردار می تواند برنامه ریزی برای بهره برداری از ظرفیت های موجود را بهتر و روان تر پیش برد و در این صورت منافع حاصل از این اقدام فوری عاید مردم لشت نشاءخواهد شد.

وی در پایان از تاخیر در روند صدور حکم شهردار منتخب لشت نشاء به شدت انتقاد کرد و از وزیر کشور خواست با در نظر گرفتن شرایط  این شهر، به صدور حکم شهردار لشت نشاء سرعت ببخشد.

Share