پیاده راه فعلی با فرهنگ رشت همخوانی ندارد | تحمل مردم هم حد و اندازه ای دارد

در سیزدهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت به بازبینی پیاده راه فرهنگی رشت تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در این جلسه با تبریک به مناسبت ۲۶ آذر مصادف با روز حمل و نقل و رانندگان اظهار کرد: قرار بود اصلاحاتی در خط ویژه انجام شود و در این راستا پیشنهاد می کنم از مشاورینی که در کمیسیون ترافیک شورا حضور دارند استفاده شود.

اسماعیل حاجی پور افزود: بنده معتقدم در بررسی طرح ها باید از افراد مطلع و آگاه به امور استفاده گردد و در غیر این صورت باید شاهد بروز اشتباه باشیم.

وی با اذعان به اینکه طرح تفصیلی شهرداری رشت نیز با اشکالات متعددی مواجه است تصریح کرد: متاسفانه طرح تفصیلی رشت توسط افرادی ناآشنا به شرایط رشت تهیه و تدوین شد و به همین علت با مشکلات متعددی مواجه است.

حاجی پور با اشاره به اینکه پیاده راه فرهنگی رشت نیز نیازمند اصلاحات می باشد گفت: خیابانهای منتهی به پیاده راه تبدیل به پارکینگ تاکسی شده است و برخی از اجسام به کار برده شده در آن از جمله تیر برق های بسیار بلند با فرهنگ مردم رشت همخوانی ندارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به وضعیت ناوگان عمومی شهر تصریح کرد: شنیده ام که قرار است ۶۰ دستگاه مینی بوس به ناوگان عمومی رشت افزوده شود که بیشتر تجهیزات آن چینی می باشد.

حاجی پور افزود: باید در زمان خرید امکانات رفاهی و خدماتی برای شهر به کیفیت آن توجه و به گونه ای اقدام نشود که بعد از گذشت چند ماه درگیر مباحث تعمیر آن باشیم.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت گفت: با راه اندازی مرکز کنترل ترافیک بخشی از مشکلات ترافیکی شهر برطرف خواهد شد و معتقدم تا ۲۰ روز بعد از راه اندازی مرکز از صدور جریمه خودداری شود تا به مرور این فرهنگ در رشت نهادینه شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با بیان اینکه راه اندازی مرکز کنترل ترافیک مدام به روزهای آینده موکول می شود تصریح کرد: این مهم باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

حاجی پور افزود: نباید بیش از این مردم را در انتظار بگذاریم و تحمل مردم هم حد و اندازه ای دارد.

مرکز کنترل ترافیک سریعا راه اندازی شود

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در این جلسه با بیان اینکه باید مرکز کنترل ترافیک سریعا راه اندازی شود گفت: یقینا این مهم در بحث گردشگر پذیری نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

محمد حسن عاقل منش افزود: از رئیس راهنمایی و رانندگی تقاضا دارم هر منطقه ای از رشت که دارای اولویت بازگشایی مسیر می باشد را به اطلاع اعضای کمیسیون ترافیک شورا برساند تا با انجام این کار ترافیک رشت تا حدودی کاهش پیدا کند.

بطور مداوم شاهد تردد خودروها در بافت پیاده راه هستیم

مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون اظهار کرد: قرار بود با تملک پاساژ جفرودی و بازگشایی مسیر تردد خودروها از آن محدوده انجام شود.

یدالله حسینی افزود: متاسفانه شرایط به گونه ای رفته که بطور مداوم شاهد تردد خودروها در بافت پیاده راه هستیم.

باید برای کمبود اتوبوس در رشت چاره اندیشی شود

یکی دیگر از اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در جلسه امروز بیان کرد: شورای رشت مصوبه خرید ۱۹ دستگاه اتوبوس از شرکت سبلان خودرو را صادر نموده بود و حال با مباحثی که در جلسه کمیسیون مطرح شد باید این مهم مجددا توسط اعضای شورا تصمیم گیری شود.

حجت جذب افزود: شهروندان به علت گرانی و… تمایل به استفاده از اتوبوس را دارند و باید برای کمبود اتوبوس در رشت چاره اندیشی شود.

شهرداری رشت باید در حوزه ترافیک تقویت و ناهماهنگی ها برطرف گردد

نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز با تبریک روز حمل و نقل به فعالان این عرصه اظهار کرد: جلسه امروز بسیار مفید بوده و حوزه حمل و نقل با مباحث و بخش های مختلفی در ارتباط می باشد.

رضا رسولی افزود: شهرداری رشت باید در حوزه ترافیک تقویت و ناهماهنگی ها برطرف گردد.

وی با اشاره به مرکز کنترل ترافیک رشت تصریح کرد: بخشی از کارآیی مرکز کنترل ترافیک به پلیس، اعمال قانون و جرائم باز می گردد اما متاسفانه مرکز مطالعات ترافیک شهرداری رشت در حوزه ترافیک برنامه ندارد.

رسولی خطاب به شهردار رشت بیان کرد: تقاضا دارم حوزه مطالعات ترافیک توسط شهردار رصد و هدایت شود و پیشنهاد می کنم کارگروهی در کمیسیون تشکیل و به حوزه سیاست گذاری ترافیک رشت بپردازد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز با اشاره به اینکه با تردد خودروها در پیاده راه مخالف هستم گفت: اگر قرار است فرهنگ پیاده راه اعمال شود باید مدیران نیز تابع آن باشند و از تردد با خودرو در بافت پیاده راه خودداری کنند.

بی آر تی در رشت زیر سوال است

محمدرضا محمدی رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان نیز با اشاره به وضعیت نامناسب بی آر تی در رشت گفت: عملا بی آر تی در رشت زیر سوال است و باید هر چه سریعتر در خصوص آن تصمیم گیری شود.

نائب رئیس کمیسیون ترافیک شورا با اشاره به شرایط (بی آر تی) رشت بیان کرد: اجرای خط ویژه و راه اندازی مرکز کنترل ترافیک باید همزمان انجام و در این صورت از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در خاتمه خواستار راه اندازی هر چه سریعتر مرکز کنترل ترافیک رشت شد و تصریح کرد: امیدوارم این مهم هر چه سریعتر به سرانجام برسد و با توافقات انجام شده دو مرکز کنترل ترافیک مجزا برای شهرداری و راهور گیلان راه اندازی خواهد شد.

حاجی پور افزود: امیدوارم همزمان با ایام مبارک دهه فجر مردم رشت طعم شیرین خدمت را در این خصوص احساس کنند.

محمدی رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان نیز اظهار کرد: ان شاءالله با توافقات انجام شده در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از این مرکز خواهیم بود.

چهاردهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت چهارشنبه هفته جاری در صحن شورا برگزار خواهد شد.

Share