حجت الاسلام کریمی

۸ وقف جدید در ۸ ماه انجام شده است | تشویق مردم به وقف با نیات جدید و مطابق شرایط روز

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان رشت با بیان اینکه در ۸ ماه امسال، ۸ وقف جدید انجام شده است، گفت: با توجه به تاکید رهبری در مورد نیات جدید باید مردم خیر استان و شهرستان را از نیات جدید که می‌تواند عام المنفعه و مطابق شرایط روز باشد تشویق کنیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام حمیدرضا کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه وقف یکی از سنت‌های مترقی مکتب ما است، گفت: در دین اسلام به سه مورد تاکید زیاد شده است، داشتن فرزند صالح، سنت حسنه و سوم صدقه جاریه است.

کریمی با بیان اینکه امروزه این صدقه جاریه کارکردهای متفاوتی پیدا کرده است، افزود: به واسطه وقف می‌توان بسیاری از مسائل را حل کرد و به ویژه در اشتغال‌زایی بسیاری از مردم از وقف بهره‌مند شدند.

وی با اشاره اینکه هنوز در کشور ما وقف در جایگاه واقعی خود قرار ندارد، گفت: مسئولین باید بیشتر توجه کند و این امر خودش می‌تواند مشوقی باشد برای خیرین که اموال خودشان را وقف کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با بیان اینکه بر اساس تصویب شورای فرهنگی روز ۲۷ صفر را آغاز هفته وقف نامیده اند اذعان کرد: امسال نیز به مانند سال گذشته و به علت تعطیلی و برای بهره گیری بیشتر از هفته وقف این هفته به دهه تبدیل شده است.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته وقف این اداره پرداخت و گفت: ارائه گزارش عملکرد اداره اوقاف و امورخیریه به مردم، برگزاری جلسه خبری با حضور اصحاب رسانه و بسیج، افتتاح ایستگاه همه واقف باشیم، مراسم ویژه رحلت حضرت رسول و تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله در امام زاده حسن خمام، غبار روبی از بقعه متبرکه فاطمه اخری با حضور اصحاب رسانه و مسئولین، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برگزاری جلسات مختلف ترویج فرهنگ وقف، زنگ وقف در دبیرستان شاهد، جلسه با اصناف با موضوع اقتصاد مقاومتی، جلسه با مدیرکل حوزه های علمیه، غرفه همه واقف باشیم با حضور ۶مبلغ روحانی، ویزیت رایگان با حضور ۲۳ متخصص در لشت نشا و امام زاده هاشم از جمله برنامه ها است.

کریمی همچنین از اهدای جهزیه به ۴ زوج جوان و برگزاری مسابقات ورزشی تنیس روی میز بین اعضای هیات امنای بقاع متبرکه خبرداد و افزود: راه اندازی کمپین وقف  در راستای استفاده از طرح‌های ترویجی قابل‌نصب در بیلبوردهای سطح شهر است که در طول سال استمرار خواهد داشت و منحصر به زمان خاصی نخواهد بود، تبلیغ چهره به چهره با استفاده از شخصیت‌های وقف گام بعدی این کمپین است و در پایان نیز دیدار با خانواده شهدای از جمله برنامه‌های دهه هفته وقف است.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان رشت با بیان اینکه در ۸ ماه امسال، ۸ وقف جدید انجام شده است، گفت: با توجه به تاکید رهبری در مورد نیات جدید باید مردم خیر استان و شهرستان را از نیات جدید که می‌تواند عام المنفعه و مطابق شرایط روز باشد تشویق کنیم.

وی با اشاره به اینکه دهه وقف بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ وقف است، گفت: در سال گذشته ۱۷ وقف داشتیم که بیشترین آن در هفته وقف انجام شده بود.

کریمی در پایان گفت: در حال حاضر رشت ۴۵۰ موقفه و ۶ هزار رقبه و ۲۱۱بقعه متبرکه دارد.

Share