نماینده مردم بندرانزلی در مجلس:

۲۳ درصد مردم انزلی بیکار هستند | اگر راه‌آهن به انزلی نرسد اصلاً توجیه اقتصادی ندارد

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیکاری ۲۳ درصدی مردم انزلی علیرغم اعلام کاهش نرخ بیکاری به زیر ۱۰ درصد از سوی مسئولان، گفت: اگر راه‌آهن به انزلی نرسد اصلاً توجیه اقتصادی ندارد چون برای این خط ریلی دو میلیون تن بار و ۳۰۰ هزار مسافر در نظر گرفته شد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حسن خسته بند در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان با اشاره به فضای بی‌پولی در جامعه اظهار کرد: گزارش‌هایی که از سوی مسئولان برنامه‌وبودجه ارائه‌شده باید در اختیار مدیران کل استان قرار بگیرد و واقعی و غیرواقعی بودن آن‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی با اشاره به تناقض آماری در خصوص نرخ بیکاری شهرستان افزود: عنوان‌شده نرخ بیکاری در انزلی تک‌رقمی شده اما من سند دارم که در حال حاضر ۲۳ درصد مردم شهرستان و واجدین شرایط کار بیکار هستند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاستی‌ها در رابطه با تالاب انزلی گفت: برای ساماندهی تالاب انزلی حدود ۹ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم اما این در حالی هست که دو میلیارد تومان فقط برای تالاب جلسه گذاشته‌ایم و حرف زده‌ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم ساماندهی تالاب انزلی تاکید کرد و گفت: در ۲۳ هکتار از تالاب انزلی رسوب‌گذاری شده و نباید با سهل‌انگاری همان قضیه خشکی دریاچه ارومیه برای ما پیش بیاید.

خسته بند با اشاره به فاضلاب انزلی، کنارگذر انزلی-رضوانشهر و ماهی در قفس گفت: توجه به زیرساخت‌های توسعه‌ای در شهرستان بندرانزلی نیازمند اعتبارات و منابع بیشتر است و دولت باید توجه بیشتری در این حوزه‌ها داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی به لزوم توجه دولت به ناجیان غریق در دریای و سواحل انزلی اشاره داشت و گفت: موضوع نجات‌غریق در انزلی با ۱ میلیارد تومان حل می‌شود اما باید گفت جمعیت ناجیان غریق روزبه‌روز در حال کاهش است و اکنون از ۲۷ نفر به ۶ نفر رسیده‌اند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی همچنین اشاره‌ای به موضوع بیمه صیادان و صاحبان پره پرداخت و گفت: قرار بود در راستای هدفمندی یارانه‌ها دولت صاحبان و فعلان پره را بیمه کند اما با نامه‌نگاری‌ها صورت گرفته کار بیمه صیادان سخت‌تر شده است.

وی از عدم اختصاص بودجه به مراکز درمانی انتقاد کرد و گفت: قرار بود ۳۰ میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه به بیمارستان‌ها بدهد و همین مقدار نیز وزارت بهداشت مکلف بود بپردازد اما با اینکه وزارت بهداشت ۱۵ میلیارد تومان پرداخت کرده متأسفانه از تخصیص اعتبار سازمان برنامه‌ و بودجه خبری نیست و وضعیت درمان استان بسیار خطرناک است و هرلحظه امکان اعتصاب کارکنان و کادر پزشکی وجود دارد.

نماینده مردم انزلی در مجلس به واگذاری راه‌آهن به شرکت چینی تاکید کرد و گفت: اگر راه‌آهن به انزلی نرسد اصلاً توجیه اقتصادی ندارد چون برای این خط ریلی دو میلیون تن بار و ۳۰۰ هزار مسافر در نظر گرفته شد است.

Share