در جلسه امروز مجلس:

۱۰۴ صفحه اسناد کریمی قدوسی درباره فتنه | توبه سران فتنه با چهار شرط پذیرفته می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: فتنه ها را باید با روشنگری خاموش کرد، زیرا هر جا روشنگری باشد دست فتنه انگیزان کوتاه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، جواد کریمی قدوسی امروز(چهارشنبه ۲۴ آبان ماه) در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع) و جان باختن تعدادی از هموطنان در زلزله غرب کشور، گفت: امام خمینی (ره) خطاب به کسانی که در برابر قانون ایستادند و وحدت و امنیت کشور را به مبارزه طلبیدند فرمودند که غلط می کنی که قانون را قبول نداری قانون تو را قبول ندارد، مقام معظم رهبری فرمودند در مقابله با فتنه ۸۸ افرادی حاضر نشدند در برابر قانون، داور و شیوه داوری که قانون تعیین کرده تسلیم شوند، لذا افرادی که قانون و رای اکثریت را قبول ندارند، صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست داده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چند سال بعد که قلم های بسته شده آگاهان بین المللی روان شود خواهید خواند که چه توطئه بزرگی پشت فتنه ۸۸ بود و چه قصد عجیبی داشتند، افزود: فتنه ها را باید با روشنگری خاموش کرد، زیرا هر جا روشنگری باشد دست فتنه انگیزان کوتاه می شود، این روزها که کشور در غم و اندوه زلزله ویرانگر غرب، مشکل توده های مردم، گرفتاری سپرده گذاران در موسسات مالی، آمار بالای بیکاری و ادامه رکود و ادامه دشمنی دشمنان ملت ایران هستیم، دم زدن از فتنه و فتنه گران به نفع مردم نیست.

وی ادامه داد:جلسه گذشته نایب رئیس مجلس در نطق خود در صحن علنی مجلس گفت “که هر روز فریاد می‌زنیم که فتنه وجود دارد، به رئیس‌جمهور گذشته مملکت اجازه صحبت کردن و بیرون رفتن از خانه را نمی‌دهیم، ما در جامعه عقده و گره ناگشوده داریم”.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آنچه در وقایع رخ داده پیش و پس از انتخابات ۸۸ مشاهده شد، بی‌شک ظلم بزرگی در حق نظام اسلامی به طور خاص و اسلام به طور عام بود، یادآور شد: این حادثه خسارت متنابه مادی و معنوی مانند ظلم و هتک حرمت قرآن، حرمت ائمه معصومین(ع)، امام، شهدا و مقام معظم رهبری به ملت ایران وارد کرد.

وی افزود: مبدل شدن انتخابات از عنصر وحدت‌آفرین و عزت‌بخش ملی به عامل انشقاق و اختلاف، شکل گرفتن تقابل و مرزبندی میان نخبگان و توده‌های مردم، هر چند در مدت کوتاه، آکنده شدن فضای اجتماع از تضاد و تعارض و کشیده شدن آن به فضای درونی خانواده‌ها، تضییع و تضعیف ظرفیت‌های سیاسی برآمده از مشارکت ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات و ضربه وارد شدن به امنیت ملی را از جمله خسارت وارده ۸۸ عنوان کرد.

کریمی قدوسی همچنین مخدوش شدن و سلب اعتماد عمومی نسبت به نظام برای مدتی کوتاه، خدشه‌دار شدن و زیر سؤال رفتن کیفیت و جایگاه مستحکم و قدرتمند نظام اسلامی در صحنه بین‌المللی و حوزه‌های مختلف، وارد آوردن خسارات و هزینه‌های مادی هنگفت به اموال عمومی و شخصی و کشته شدن عده‌ای در این حوادث را از جمله مسائل دگر رخ داده در فتنه ۸۸ عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از جمله اتهامات سران فتنه و گردانندگان وقایع پس از انتخابات ۸۸ می‌توان به مواردی همچون نادیده گرفتن جایگاه قانون، تلاش جدی و منسجم برای تضعیف جایگاه رهبری و ولایت فقیه، القای ناکارآمدی نظام سیاسی، تضعیف و تخریب ستون‌های حمایتی نظام به ویژه سپاه و بسیج و روحانیت، تضعیف و تخریب ستون‌های اطلاعاتی و امنیتی و نهادهای نظارتی کشور، ایجاد و گسترش اختلاف میان سه طیف جناح‌ها با حاکمیت و حاکمیت با مردم و مردم با مردم اشاره کرد و ادامه داد:بی‌اعتبار کردن ساختار مدیریتی نظام در سطوح مختلف، تلاش برای ارائه تصویری از نظام به عنوان دشمن مشترک همه معارضین و مخالفین و منتقدین، استفاده از ظرفیت نخبگان سیاسی و فرهنگی کشور با هدف فعالیت‌های تبلیغی، سلب اعتماد از مردم نسبت به سخنان مسئولین کشور را از جمله اتهامات سران فتنه عنوان کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین کمک به ساخت یک سناریوی هدفمند با محوریت اسطوره‌شکنی، ارزش‌زدایی و مشروعیت‌زدایی از ارکان نظام، همراهی با اهداف و مطالبات عوامل قانون‌شکن و شبکه گسترده ضدانقلاب در کشور، جلب حمایت و پشتیبانی از دول غرب و دشمنان و سرویس‌های جاسوسی برای پیشبرد اهداف فتنه را از جمله سایر اتهامات سران فتنه دانست.

کریمی قدوسی بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی در مجلس هشتم در پی فتنه ۸۸ دیداری با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فیروزآبادی در محل کار آنها داشت، اظهار کرد: فیروزآبادی در این جلسه گفت که جریان فتنه با اتحادیه اروپا به توافق رسید، کار ما که جلو رفت، آنجایی که با مشکل برخورد کردیم، از شما درخواست کمک می‌کنیم و ناتو حمله نظامی را هم به ایران با حمایت ما می‌تواند انجام دهد.

وی افزود: حضور سران فتنه در تجمع ۳۰ خرداد ۸۸ با وجود آنکه رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه آن هفته همه را دعوت به مجاری قانونی کرده بودند، اعلام جنگ با ولی فقیه و جامعه اسلامی و مصداق محاربه بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توبه سران فتنه با چهار شرط پذیرفته می‌شود، ادامه داد: نخست اینکه اتهامات وارد شده به نظام مقدس جمهوری اسلامی را پس بگیرند و دوم خسارت‌های وارد شده را جبران کنند، سوم راه خود را از دشمنان جمهوری اسلامی جدا کنند و چهارم اینکه برای آنچه که مرتکب آن شده‌اند، آماده مجازات باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ۱۰۴ صفحه اسناد فتنه با امضای وزارت اطلاعات، سپاه، ناجا و تمام مراکز نظارتی را به رئیس مجلس تقدیم می‌کنم و به دو نائب رئیس مجلس توصیه می‌کنم که این اسناد را مطالعه کنند که این گزارش کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مجلس هشتم است.

Share