امام‌ جمعه آستارا

کوچک‌ترین امکانات درمانی در آستارا وجود ندارد | مسئولان فقط حرف زدن را بلد هستند

امام‌جمعه آستارا خطاب به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، شهرستان آستارا را فرزند گیلان و یک شهر گردشگرپذیر دانست و گفت: کوچک‌ترین امکانات درمانی در شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا وجود نداشته و شهروندان مجبور هستند از امکانات درمانی شهرستان‌های هم‌جوار استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به تجمع عظیم عزاداران اربعین حسینی در سراسر کشور اظهار کرد: مردم شهرهای آستارا و لوندویل روز گذشته با حضور پرشور خود در پیاده‌روی آن‌هم در زیر باران، سنگ تمام گذشتند.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی یک پیاده‌روی عادی نبوده بلکه قدرت‌نمایی تمام‌عیار مسلمانان جهان اسلام به‌ویژه شیعیان در برابر یزید و شمر زمان است، تصریح کرد: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایت‌کار، یزید و شمر زمان هستند.

امام‌ جمعه آستارا حضور میلیونی مردم در پیاده‌روی اربعین حسینی را نشان از یک قدرت‌نمایی تمام‌عیار دانست و خاطرنشان کرد: پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی، مبانی جنبش مهدویت را شکل می‌دهد و ایثار، هم‌دردی، هم‌راهی و ستیز با کفر، شرک و الحاد از جمله ویژگی‌های پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه کسانی که در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی حضور می‌یابند با حضور میلیونی خود مرز خود را با دشمن مشخص می‌کنند، بیان کرد: مرز ضدیت با دشمن در شعارهای پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی و زیارت عاشورا نمود دارد.

حافظ‌نیا با تأکید براینکه دشمن از پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی هراس دارد، افزود: رسانه‌های بیگانه و وابسته به استکبار جهانی حضور میلیونی مردم در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را در قالب یک گزارش ساده در رسانه‌های خود پوشش می‌دهند تا از تأثیرگذاری آن بکاهند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه در آستانه روز جهانی دیابت و حمایت از بیماران کلیوی قرار داریم، خاطرنشان کرد: مردم هشدارها و توصیه‌های پزشکان در خصوص دیابت و امراض وابسته به آن را جدی بگیرند چون بیماری دیابت یکی از گرفتاری‌های امروز بشر است.

امام‌ جمعه آستارا با اذعان به اینکه در این شهرستان با مشکلات زیادی در بحث بهداشت و درمان مواجه هستیم، متذکر شد: مسئولان استانی و شهرستانی فقط حرف زدن و شعار دادن را بلد بوده و در عمل هیچ راه‌کاری در خصوص برطرف کردن مشکلات این شهرستان ویژه و مرزی تاکنون از خود ارائه نداده‌اند.

وی خطاب به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، شهرستان آستارا را فرزند گیلان و یک شهر گردشگرپذیر دانست و گفت: بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی این شهرستان را فقط برای مردم شهرهای آستارا، لوندویل و روستاهای هم‌جوار نساخته‌اند بلکه این بیمارستان به‌کل مردم ایران خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه شهرستان آستارا به دلیل مرزی و گردشگرپذیر بودن با دیگر شهرهای استان گیلان تفاوت دارد، اظهار کرد: کوچک‌ترین امکانات درمانی در این شهرستان مرزی و گردشگرپذیر وجود نداشته و شهروندان مجبور هستند از امکانات درمانی شهرستان‌های هم‌جوار استفاده کنند.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه در آستانه هفته کتاب و کتاب‌خوانی قرار داریم، تصریح کرد: وضعیت کتاب‌خوانی در کشور بسیار نگران‌کننده است. کودکان، خانواده‌ها و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید با کتاب‌خوانی آشنا شده و خود را به کتاب خواندن عادت دهند.

امام‌ جمعه آستارا با اشاره به اینکه ۲۷ صفر مصادف با آغاز هفته وقف است، بیان کرد: تنوع در وقف وجود نداشته و بسیاری از وقف‌ها شبیه هم هستند و تنها در مساجد خلاصه می‌شوند درحالی‌که حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نیز به وقف نیاز دارند.

وی هدفمند بودن و آرمان‌گرایی را از جمله ویژگی‌های یک وقف خوب دانست و گفت: هرکسی که می‌خواهد نسبت به انجام وقف اقدام کند بهتر است قبل از هرگونه وقف با کارشناسان آن حوزه مشورت کند چون اگر وقف با مشورت همراه شود اثرگذاری بیشتری دارد.

حافظ‌نیا به شهادت هشت تن از مرزبانان غرب کشور به دست تروریست‌ها در مرز چالدران اشاره کرد و افزود: شهادت فیض عظیمی بوده و دشمن با این اقدامات بچگانه خود در اراده آهنین ملت شریف ایران اسلامی و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند ذره‌ای تزلزل به وجود آورد.

خطیب جمعه آستارا استعفای مزدور عربستانی «سعد حریری» و پناهندگی این شخصیت سیاسی به خاک عربستان را یک اقدام پست دانست و خاطرنشان کرد: رژیم منحوس آل‌سعود با این اقدامات و فشارها می‌خواهد جلوی پیشرفت حزب‌الله و جبهه مقامت را بگیرد.

امام‌ جمعه آستارا موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم منحوس آل‌سعود را بسیار خوب دانست و اظهار کرد: عربستان و امثال عربستانی‌ها در برابر توان دفاعی ایران اسلامی عددی نبوده و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید با قدرت جواب یاوه‌گویی‌های عربستانی‌ها را بدهد.

Share