قدم به قدم تا کربلا؛

کوفه؛ شهری نام آشنا برای شیعیان جهان با مساجد مهم و تاریخی+تصاویر

مسجد کوفه بنابر روایت‌های شیعه بسیار مهم است و محل ضربت خوردن امیرالمومنین علی مرتضی در محراب مسجد کوفه قرار دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسجد کوفه از اماکن شناخته شده شیعیان جهان است.

کوفه شهری نظامی که پس از اسلام و برای فتح سرزمین‌های جدید بنا نهاده شد و رویدادهای مهمی در آن رخ داده است؛ جایی که امام علی اولین امام شیعه و چهارمین خلیفه راشدین آن را به عنوان پایتخت حکومت ۵ سال و ۶ ماهه خود برگزید و در همین شهر معروف کوفه مورد حمله قرار گرفت و به شهادت ایشان منجر شد.

مسجد کوفه بنابر روایت‌های شیعه بسیار مهم است و محل ضربت خوردن امیرالمومنین علی مرتضی در محراب مسجد کوفه قرار دارد.

قبور مختار ثقفی، هانیه بن عروه و مسلم بن عقیل در اینجا قرار دارد و اولیای خدا در ۱۲ نقطه آن صاحب مقام هستند که نمازهای مخصوص این مقام‌ها جزو اعمال مسجد کوفه است.

قبر میثم تمار از یاران اولین امام شیعه هم در چند صد متری مسجد کوفه جای گرفته است.

مسجد سهله همچون مسجد کوفه در روایت‌های شیعه جایگاه خود را دارد و اینجا هم اولیای خدا صاحب جایگاه و منزلتی هستند و نمازهای مربوطه از اعمال زیارت کنندگان است.

احادیث شیعه بر اهمیت بالای این شهر در زمان ظهور امام مهدی (عج)، دوازدهمین امام شیعه اثنی عشری تاکید میکند و آن را پایتخت حکومت صالحان در آخرالزمان می‌دانند.

خانه منصوب به حضرت علی(ع)، چاه معروف آن، بنای دارالعماره کوفه در جنب این خانه که دیگر اثری از آن نیست جزو جاذبه های مذهبی و زیارتی این شهر که در نزدیکی شهر نجف و فرودگاه آن قرار دارد.

مساجد معروف کوفه در روز گذشته شلوغ‌ترین ایام خود را سپری می‌کنند و جای سوزن انداختن نیست.

امکان تصویربرداری در داخل اماکن مقدس وجود ندارد و تابع مجوزهای خاص است.

گفتنی است پرچم کشورهای مختلفی به اهتزاز در آمده است که نشان میدهد شیعیان از هر نقطه ای خود را به بزرگترین گردهمایی گیتی می‌رسانند.

Share