در رقابت های کاراته قهرمانی جهان

کسب دو مدال ارزشمند طلا و نقره توسط زنان قهرمان گیلانی

دو عضو گیلانی تیم کاراته بانوان ایران در دیدار نهایی رقابتهای قهرمانی جهان، به نشان طلا و نقره جهان دست پیدا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آویشن باقری برای کسب مدال طلای وزن ۵۵- کیلوگرم رده سنی زیر ۲۱ سال به مصاف « ماریاناکاسرس» نایب قهرمان اروپااز اسپانیا رفت و با کسب پیروزی  ۵ بر یک به نشان طلا دست پیدا کرد.

وی امروز شنبه ششم آبان ماه با برتری مقابل «الیزابت لازاروا» از روسیه، «آروژان مختار» از قراقستان، «ایرنا شاریخینا» از بلاروس و«جایمی دینگ» از چین به مبارزه پایانی راه پیدا کرده بود.

همچنین سارا بهمن یار کاراته کای تیم زیر ۲۱ سال کشورمان در رقابتهای قهرمانی رده های جهان که با کسب چهار پیروزی متوالی راهی دیدار نهایی شده بود، در این مرحله برابر «نادیاگومز» از اسپانیا قرار گرفت و با قبول شکست ٧ بر٣  به عنوان  نایب قهرمانی و نشان نقره دست پیداکرد.

بهمن یار با برتری مقابل «تالیا تررو» از دومنیکن، «سلنه رودریگوئز» از پرو، «آچا سایا» از مراکش و «شایا هوبریچ» از آلمان به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود.

تیم ملی کشورمان تا کنون موفق به کسب ۹ مدال طلا، نقره و برنز رقابتهای قهرمانی جهان دست یافته است، آویشن باقری و باربد صداقت دو نشانطلا، سارا بهمن یار و مجید نیکوهمت دو مدال نقره، احمدرضا محمودی، حدیثه جمال، کاتای تیمی دختران(یگانه شهپری، گلناز شاهزیدی و عرفانه مساح)، قاسم خوبرو و علیرضا فرجی هم پنج مدال برنز این رقابتها را کسب کرده اند.

دهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان در اسپانیا جریان دارد.

 

 

Share