شهردار رشت خبر داد:

کار تفکیک زباله از مبدا به پیمانکاران رفت و روب مناطق پنجگانه ی رشت سپرده می شود

مسعود نصرتی، شهردار رشت اعلام کرد: کار جمع آوری پسماندهای خشک در شهر رشت به پیمانکاران رفت و روب مناطق پنجگانه سپرده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود نصرتی شهردار رشت اعلام کرد: انشاءالله از ابتدای آذر ماه سال جاری دریافت و جمع آوری همه ی پسماندهای خشک قابل بازیافت با مراجعه منظم افراد طبق برنامه ی ارائه شده و راس ساعت مشخص در طول روز حداقل هفته ای یکبار انجام می گردد.

لباس های متحد الشکل و یکپارچگی ماشین آلات و انظباط بیش از پیش از ویژگی های این طرح بوده و همچنین با تاکید بر سیستم تنبیه و تشویق ، افزایش بهره وری و بازدهی در میزان جمع آوری پسماند خشک را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین افزود: لازم به ذکر است که ایستگاه های اطلاع رسانی، آموزش و دریافت پسماند خشک نیز  بصورت مستمر به وظایف مربوطه عمل نموده و کار پذیرش و جمع آوری پسماندهای خشک را انجام می دهند.

شهردار رشت ادامه داد: پیمانکار مجری طرح موظف است نسبت به جمع آوری پسماندهای خشک ایستگاه های ثابت و سیار  در  مناطق پنجگانه ی شهر نیز اقدام نماید تا شهروندان عزیزی که به هر دلیل در وقت مقرر جمع آوری موفق به تحویل زباله خشک خود نشدند با مراجعه به این ایستگاه های ثابت زباله های خشک جمع آوری شده خود را تحویل نمایند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به استطاعت مالی و وجود نیرو و امکانات کافی و همچنین تجربه و توانایی لازم، پیمانکاران مربوطه ، جمع آوری زباله خشک را در سراسر شهر انجام داده و از این حیث شاهد پوشش صددرصدی خواهیم بود.

نصرتی همچنین اظهار داشت: با اینکار مشکلات مربوط به پرداخت حقوق و مزایای کارگران که بعضا توسط پیمانکاران پسماند خشک در گذشته بوجود می آمد مرتفع می گردد.

وی درپایان اذعان کرد: جهت اجرای این برنامه، مطالعات و جلسات بسیاری توسط سازمان مدیریت پسماند با مناطق پنجگانه ی شهرداری و همچنین پیمانکاران رفت و روب انجام شده است و طرح مورد نظر  به زودی عملیاتی شده و موجب افزایش میزان جمع آوری پسماند خشک و کاهش حجم زباله تر می شود  و علاوه بر اینکه میزان زباله ورودی به مرکز دفن سراوان  کاهش می یابد از نظر اقتصادی نیز برای پیمانکار مربوطه منافع خواهد داشت گفتنی است طرح جمع آوری پسماندهای خشک شهر رشت از جمله موضوعات مهم مدیریت شهری است که مورد تاکید استاندار محترم گیلان نیز بوده و ایشان با طرح این موضوع در آخرین نشست کارگروه ساماندهی پسماندهای استان بر اجرای کامل آن در شهرهای مختلف گیلان اشاره داشته و شهردار رشت هم پیرو  این موضوع دستورات موکدی جهت تسریع در کار صادر نموده تا انشاءالله با برنامه ریزی منسجم سازمان مدیریت پسماند شاهد اجرایی شدن طرح مذکور باشیم .

Share