حجت الاسلام سمیعی در جمع گیلانیان حاضر در کربلا

پیاده‌روی اربعین خاری در چشم صهیونیسم است

سخنران مراسم شب اربعین گیلانیها با بیان عظمت زیارت امام حسین تصریح کرد: تمام چشمها از عظمت قیامت گریان است، مگر کسی که برای امام حسین اشک ریخته باشد که نشانه انسان‎های مومن است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین سمیعی در جمع گیلانیان حاضر در کربلا اظهار کرد: امروز تمام بشریت تشنه چنین امامی است و بودن در چنین شبی و این مکان توفیق بزرگی است.

وی در ادامه گفت: کربلا همان جایی است که شهدای ما در دفاع مقدس، جانشان برای رسیدن به آن تکه تکه شده است و باید در این شب یادی از این بزرگواران کنیم.

سمیعی با اشاره به تمهیدات فراهم شده برای زائریان اربعین گفت: درود خدا بر ملت شریف عراق و آیت الله العظمی سید علی سیستانی که به خوبی از زائران پذیرایی کردند.

سمیعی خاطر نشان کرد: ما امروز نایب الزیاره مقام معظم رهبری هستیم و مقام ایشان به حدی است که سید ملک بدرالدین الحوثی رییس جریان انصارالله یمن، رهبری نظام را رهبر جهان اسلام معرفی کرد.

وی متذکر شد: تمام جهان به این گردهمایی بزرگ نگاه می‎کنند و خاری در چشم صهیونیسم است.

سخنران مراسم شب اربعین گیلانیها با بیان عظمت زیارت امام حسین تصریح کرد: تمام چشمها از عظمت قیامت گریان است، مگر کسی که برای امام حسین اشک ریخته باشد که نشانه انسان‎های مومن است.

وی با اشاره به تاریخچه زیارت امام سوم شعیان تصریح کرد: جابر بن عبدالله انصاری اولین زائر امام حسین (ع) است که پس از غسل با کاروان اسرای کربلا که از شام باز می‎گشت و هنگام مواجهه با آنان از زیارت خودداری کرد تا اهل بیت رسول الله به عزاداری بپردازند.

سمیعی در ادامه به جایگاه والای حضرت زینب (س) پرداخت و گفت: مصیبت دختر امیرالمومنین، دل انسان را به آتش می‌کشد که پس از رسیدن به کربلا برای اباعبدالله بسیار اشک ریخت و عزاداری کرد.

گفتنی است پس از این مراسم، دعای کمیل در موکب نورالزهرای استان گیلان که در خیابان میثم تمار و نزدیکی چهار راه بغداد راه اندازی گردیده، برگزار شد. کاروان بسیج رسانه گیلان نیز هم اکنون در کربلا حضور دارد.

Share