اخطاریه شماره 18 هواشناسی گیلان

وزش باد گرم شدید و فعالیت سامانه کم فشار طی ۴۸ ساعت آینده در منطقه

نقشه های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه کم فشار طی ۴۸ ساعت آینده در منطقه است که پیامد آن افزایش دما، کاهش رطوبت و وزش باد گرم تا اواسط هفته می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در اخطاریه شماره ۱۸ هواشناسی گیلان وزش باد گرم شدید/خیلی شدید پیش بینی شده است.

نقشه های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه کم فشار طی ۴۸ ساعت آینده در منطقه است که پیامد آن افزایش دما، کاهش رطوبت و وزش باد گرم تا اواسط هفته می باشد.

در طی این مدت گاهی با شمالی شدن جریانات سطح زمین، احتمال وقوع مه (در برخی نواحی جلگه ای) دور از انتظار نیست.

شایان ذکر است برای دوشنبه، وزش باد گرم (شدید یا خیلی شدید) بخصوص طی دوشنبه عصر و شب پیش بینی می شود. بیشینه دما در نواحی جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۵ درجه سانتیگراد و در نواحی جنوبی استان ۳۳ تا ۳۹ درجه سانتیگراد موردانتظار است. بیشینه سرعت باد نیز در برخی نواحی استان بین ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت بّرآورد می شود که بطور لحظه ای می تواند بیشتر هم باشد.

بر این اساس با توجه به شرایط وزش باد گرم (افزایش دما و کاهش رطوبت) احتمال آتش سوزی جنگل ها وجود دارد. ساکنین حاشیه جنگل ها و گردشگران از روشن کردن آتش جدا خودداری نمایند.
بخش های مختلف کشاورزی (نظیر گلخانه داران، مرغداری ها، پرورش دهندگان ماهی و …) اقدامات لازم را به عمل آورند. همچنین با توجه به احتمال خسارت (بخصوص طی دوشنبه عصر و شب)، بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان آتش نشانی ،سازمان راهداری، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها و … با توجه به اخطاریه صادره تمهیدات لازم را برای به حداقل رساندن خسارت های احتمالی به عمل آورند و توصیه های کارشناسی خود را صادر نمایند. شایان ذکر است هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

Share