حسن خسته بند:

هزار هکتار از تالاب انزلی هم احیا نشده است | همه می‌خواهند فقط مطالعه کنند!

نماینده مردم انزلی در مجلس گفت: هنوز در پهنه تالاب هیچ کاری نکرده ایم و از دولت هشتم تا کنون یک هزار هکتار هم احیا نشده است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن خسته بند در نشست کارگروه احیای تالاب انزلی که پیش از ظهر امروز با حضور مدیران در قلمگوده انزلی برگزار شد، با بیان اینگه برای پروژه فاضلاب انزلی تاکنون از بانک جهانی و اعتبارات کشور ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، افزود: برای تکمیل حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هم پول نیاز داریم و آب و فاضلاب انزلی هم می تواند از خزانه کشور ۱۱ میلیارد تومان تا پایان سال جاری استفاده کند.

نماینده مردم انزلی در مجلس اظهار کرد: در تماس با دکتر نوبخت دستور آن صادر شد که از ماده ۵۶ استفاده برای فاضلاب انزلی شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه احیای تالاب انزلی در اوایل دهه ۶۰ شروع شد، افزود: دستگاه هایی از هلند خریداری شد و با افراد خبره در محیط زیست احیای تالاب شروع شد.

خسته بند اظهار داشت: برخی از موارد سیاسی و مشکلات محیط زیست باعث شد کار متوقف شود و قرار بود پس از ۶ ماه مطالعه دوباره اقدام شود که آن ۶ ماه به مدت ۲۶ سال طول کشید.

نماینده انزلی گفت: در مجلس مصوبه ای گرفتیم مبنی بر این که سازمان برنامه و بودجه، آب منطقه ای، محیط زیست و منابع طبیعی مشترکا اقدام کنند و پس از یک سال و نیم دوندگی تفویض اختیار و اجرایی شد.

خسته بند تصریح کرد: مطالعات احیای تالاب انزلی قبلا شده و اسناد و مدارک آن نیز موجود است و مشکل اعتبارات داریم. برای زرجوب و گوهررود ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت ولی برای تالاب انزلی ۶ میلیارد و همه این آقایان چشم به این ۶ میلیارد دارندکه چیزی از این اعتبار برای خودشان بکنند و همه هم فقط می‌خواهند مطالعه کنند!

وی افزود: مدیران باید موظف شوند تا دنبال اعتبارات ملی باشند و از ارتباطات و توانایی های خود استفاده کنند.  ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تن رسوب وارد تالاب می شود. هنوز در پهنه تالاب هیچ کاری نکرده ایم و از دولت هشتم تا کنون یک هزار هکتار هم احیا نشده است.

خسته بند خواستار پیگیری برای دریافت اعتبارات بین المللی شد و افزود: می توان بسیاری از مشکلات زیست محیطی را حل کرد. زایشگاه دریای خزر تالاب انزلی است و هم اکنون زایشگاه ما الودگی دارد و باید به دنبال رفع آن باشیم.

نماینده انزلی در پایان گفت: تالابی که در گذشته ۱۲ متر عمق داشت الان به زیر یک متر رسیده است.

Share