اسماعیل حاجی پور

هر کسی بخواهد به حریم شهرداری تعرض کند پاسخش را خواهد شنید

حاجی پور بیان کرد: هر کسی بخواهد به حریم شهرداری تعرض کند پاسخش را خواهد شنید و شهرداری رشت در حال حاضر بیشترین خدمات شهری را ارائه می کند و باید آستینها را بالا بزنیم تا به هدف نهایی برسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در دهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت موضوع بازنگری پیاده راه فرهنگی و خط BRT رشت مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با ابراز تاسف از زلزله کرمانشاه و جان باختن تعدادی از هموطنان اظهار کرد: با لرزیدن کرمانشاه قلبهای ما نیز لرزید و بار دیگر حوادث تلخ زلزله رودبار گیلان برایمان تداعی شد.

اسماعیل حاجی پور افزود: زلزله سال ۶۹ رودبار به مراتب سهمگین تر از زلزله کرمانشاه بود و از صمیم قلب این حادثه دلخراش را به مردم کرمانشاه تسلیت می‌گویم.

وی با قدردانی از همراهی از رئیس پلیس راهنمایی رانندگی گیلان در خصوص راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر رشت تصریح کرد: اقدام اخیر رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان در خصوص دوچرخه سواری تاثیر خوبی در گسترش این فرهنگ دارد و همه باید عادت کنیم در سفرهای درون شهری از دوچرخه استفاده کنیم و یقینا اینکار در رفع مشکلات ترافیکی نقش مهمی دارد.

حاجی پور با اشاره به اینکه شهردار رشت در جلسه امروز کمیسیون ترافیک حضور پیدا می‌کند افزود: خط ویژه و پیاده راه در واقع آن چیزی نیست که در شورای گذشته مصوب شد و متاسفانه به زیر ساختها توجه نشده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با بیان اینکه بازار بخش مهمی از شهر است تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس با حمایتهای بازار رشت کامیونهای حامل کمک به جبهه‌ها اعزام می‌شدند و در شرایط فعلی برای رفع مشکل بازار باید کوشید.

حاجی پور با اشاره به نقش موثر مشاوران در اجرای پروژه‌ها گفت: نظر مشاوران به منظور اجرای بهتر پروژه ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت خاطر نشان کرد: به راه‌اندازی هر چه سریعتر مرکز کنترل ترافیک تاکید داریم و این اقدام باید با در نظر گرفتن مصوبات قانونی انجام شود.

رئیس کمیسیون ترافیک شورای رشت با قدردانی از همراهی نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان افزود: با نیروی انتظامی بیگانه نیستیم و نیروی انتظامی را از خودمان می‌دانیم.

حاجی پور در خصوص بازنگری پروژه پیاده راه و BRT رشت بیان کرد: باید هر چه سریعتر نقایص مربوط به پیاده راه و BRT بررسی شود و با اقدامات مورد نیاز به گونه ای عمل شود که منافع همه مردم شهر در آن لحاظ گردد.

 قرار بود پیاده راه در دو فاز اجرایی شود

معاون عمرانی شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: قرار بود پیاده راه در دو فاز اجرایی شود و مباحثی همچون پاساژ جفرودی و… که در آن واقع است تعیین تکلیف شوند.

فرامرز جمشیدپور به کوچه‌های بن بست داخل پیاده راه فرهنگی اشاره و گفت: بسیاری از این کوچه ها قابلیت بازگشایی دارد و این اقدام موجب می‌شود تا دیگر خودروها وارد پیاده راه نشوند.

جمشیدپور در خصوص راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت بیان کرد: رئیس کمیسیون ترافیک شورا و راهنمایی رانندگی با جدیت پیگیر این مبحث هستند و ان شالله طی هفته‌های آینده می‌توانیم کلا این مباحث را بررسی و به سرانجام برسانیم.

معاون عمرانی شهرداری رشت با اذعان به اینکه در خصوص هوشمندسازی شهر برنامه ریزیهایی انجام شده است گفت: شهردار رشت در تلاش برای جذب سرمایه گذار است و مبحث فیبر نوری و دوربینها نیز در این مبحث دیده شده و امیدواریم با نصب تجهیزات و دوربینها به زودی زیرساختهای مورد نیاز شهر هوشمند را فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با قدردانی از پیگیریهای مونا ابروفراخ معاون برنامه#ریزی و امور عمرانی فرمانداری رشت گفت: اعتباری که اخیرا فرمانداری رشت مصوب کرده است برای شهرداری بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: شهردار رشت به خوبی در حال مدیریت کردن است و بنده نیز قبلا شهردار بودم و با تمام مشکلات پیرامون آن آگاهی دارم.

هر کسی بخواهد به حریم شهرداری تعرض کند پاسخش را خواهد شنید

حاجی پور پرسنل شهرداری را پایه های مجموعه دانست و بیان کرد: تا کنون از عملکرد شهرداری رشت راضی بوده‌ام.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به اینکه باید مباحث مالی پیگیری شود گفت: اعتبار اختصاص یافته از سوی فرمانداری رشت باید پیگیری شود.

مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت گفت: حدود هفت سال است که پیگیر این موضوع هستیم.

یدالله حسینی افزود: پراکندگی عملکرد در این خصوص فراوان بوده و وزارت کشور در نهایت برای کل کشور مصوباتی در این موضوع ابلاغ نمود.

وی با اشاره به اینکه امکانات مرکز کنترل ترافیک با حق مالکیت شهرداری در اختیار پلیس راهور گذاشته شده است تصریح کرد: در حال حاضر امکانات مورد نیاز مهیا و فقط منتظر گرفتن کد گذر واژه از سوی پلیس راهور به منظور بهره برداری از مرکز کنترل ترافیک هستیم.

رئیس کمیسیون ترافیک شورای رشت نیز گفت: باید طرحها و پیشنهادها واقعی باشد و از رویا پردازی جلوگیری شود.

وی افزود: شهردار رشت موجب صمیمیت و اتحاد بین پرسنل شهرداری رشت شده و بنده موافق این مبحث هستم و هر اندازه که این روحیات در شهرداری گسترش پیدا کند یقینا مشکلات برطرف و امور مربوطه با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

حاجی پور بیان کرد: هر کسی بخواهد به حریم شهرداری تعرض کند پاسخش را خواهد شنید و شهرداری رشت در حال حاضر بیشترین خدمات شهری را ارائه می کند و باید آستینها را بالا بزنیم تا به هدف نهایی برسیم.

رئیس کمیسیون ترافیک شورای رشت با بیان اینکه پرسنل توانمندی در مجموعه شهرداری رشت حضور دارند که باید از ظرفیت آنان استفاده شود تصریح کرد: باید جلسه مشترکی با مشاورین در خصوص بازنگری پیاده راه برگزار شود.

ایجاد مراکز کنترل ترافیک جزو وظایف شهرداریها است

مشاور کمیسیون ترافیک شورای رشت نیز اظهار کرد: کمپینی به نام سه شنبه‌های بدون خودرو وجود دارد و ان شالله اعضای شورا و مدیران شهرداری رشت بعد از این روزهای سه شنبه بدون خودرو به محل کار خود بروند.

رضا نادم افزود: در بحث بازنگری پیاده راه باید تمامی گروههای ذینفع شناسایی شوند.

رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان در این جلسه گفت: توجه ویژه به حمل و نقل عمومی در شرایط فعلی در تمام دنیا از ضروریات است.

محمد رضا محمدی افزود: بسیاری از شهرهای کشور به سمت ایجاد پیاده راه در حرکت هستند اما متاسفانه به علت عدم توجه به مباحثی همچون ایجاد پارکینگها و….در پیاده راه رشت شاهد بروز مشکلاتی هستیم.

وی بیان کرد: در خصوص مرکز کنترل ترافیک نیز با تاخیر ورود کرده‌ایم و اینکار باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

محمدی ایجاد مراکز کنترل ترافیک را جزو وظایف شهرداریها دانست و بیان کرد: در صورت فراهم شدن تجهیزات آمادگی داریم که از فردا در مرکز کنترل ترافیک مستقر و مشغول فعالیت شویم.

یکی دیگر از مشاوران کمیسیون ترافیک شورای رشت نیز گفت: متاسفانه اجرای BRT در رشت به ده سال آینده موکول شده است.

مهیار عربانی افزود: در خصوص ایجاد پارکینگهای طبقاتی در رشت نیازمند حضور سرمایه گذار هستیم و بنده معتقدم نباید با موضوع نداشتن تراموا تا ده سال آینده موافقت کنیم.

وی بیان کرد: در جلسه امروز رئیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که طی مدت ۴۸ ساعت می تواند گذر واژه مورد نیاز مرکز کنترل ترافیک را بگیرد را بگیرد و ایکاش این موضوع جلوتر مطرح و اجرایی می شد.

عربانی با اشاره به وجود سرعت گیرهای متعدد در رشت گفت: این مبحث یکی دیگر از مشکلات پیش رو است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در ادامه جلسه گفت: بنده هم معتقدم باید حق رشت را بگیریم و در دیدار اخیر با نوبخت معاون رئیس جمهور این مبحث را مطرح کردم.

حجت جذب یکی از اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: وجود نوار حفاریهای متعدد در رشت از جمله موضوعاتی است که موجب نارضایتی شهروندان شده و چند ماهی است که در سطح رشت دیده می شود.

جذب افزود: طولانی شدن پروژه ها مردم را ناراحت و حساس کرده است.

Share