برای اولین بار با دستور فرماندار آستارا اجرا می‌شود؛

هدایت پایان نامه های تحصیلی دانشجویان بر اساس نیاز دستگاه‌های اجرایی آستارا

اولین نشست مشترک رؤسا، اساتید و مدیران گروه دانشگاه ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی به ریاست فرماندار آستارا با هدف هدایت پایان نامه های تحصیلی دانشجویان بر اساس نیازهای شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یونس رنجکش، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در این نشست گفت: تشکیل شورای هماهنگی روسای دانشگاه‌های شهرستان یکی از اقداماتی است که در دوره جدید مدیریت فرمانداری انجام شده است و تاکنون پنج نشست برگزار شد تا بتوانیم در فرآیند توسعه آستارا از دیدگاه‌های صاحبنظران دانشگاهی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از مصوبات این شورا تصویب حمایت از پژوهش های بومی و نیز جهت دهی پژوهش ها به سمت حل مشکلات شهرستان بود که خوشبختانه در حال نزدیک شدن به مراحل اجرایی است.

وی یادآور شد: برای انجام این کار، ابتدا به کمک دستگاه‌های اجرایی و کارگزاران دولت از وضعیت شهرستان نیازسنجی شد و در بخش بعدی بناست با استفاده از ظرفیت دانشگاه و بهره مندی از پژوهش‌های دانشجویی راه حل ها و درمان معضلات شناسایی و در گام بعدی از پژوهش های انجام شده در مرحله اجرا استفاده خواهد شد و در این میان از سرمایه گذاران هم دعوت می شود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های این طرح این است که پژوهش ها و پایان نامه های دانشجویان به سمت کاربردی شدن هدایت خواهد شد، البته این بدین شرط است که اساتید، دانشجویان خود را به سمت انتخاب سوژه های بومی هدایت کنند ما به عنوان کارگزار دولت تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از چنین پژوهشهایی حمایت کنیم.

فرماندار آستارا افزود: این بهترین فرصت برای پیوند بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی است.

وی ادامه داد: آستارا در آذرماه و بهمن ماه میزبان دو همایش ملی خواهد بود که در این میان دانشگاهیان نقش محوری دارند.

رنجکش با اشاره به زمینه های پژوهشی که از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی در اختیار شورای دانشگاه قرار گرفت، گفت: اگرچه موضوعات خوبی عنوان شد ولی این پرونده بسته شده نیست و سایر اداراتی که تاکنون اولویت های خود را اعلام نکرده اند می‌توانند ورود کنند و هم موضوعاتی که جا افتاده است می تواند از سوی اساتید و پژوهشگران پیشنهاد شود.

گفتنی است مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان مرزی بندر آستارا، پیش از این نشست مشکلات خود را طی عناوین پژوهشی به دبیرخانه شورای دانشگاه اعلام کرده بودند، روسای دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی و موسسه آموزش عالی شهریار که به همراه اساتید برجسته خود در این نشست حضور داشتند نیز ضمن استقبال از موضوعات پژوهشی مطرح شده از سوی دستگاه‌های اجرایی خواستار اجرایی شدن هرچه سریعتر این طرح شدند.

درضمن با حضور فرماندار آستارا دبیرخانه دائمی همایش های آستارا در پارک علم و فناوری این شهرستان افتتاح شد که از این پس پیگیر برگزاری همایش های علمی با محوریت شهرستان آستارا خواهد بود.

Share