با حضور فرمانده سپاه قدس

نرم افزار «نیازمندی های اربعین» در رشت رونمایی شد

نرم افزار «نیازمندی های اربعین» با حضور فرمانده سپاه قدس استان گیلان و مسئول دفتر سراج در گیلان در رشت رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سجاد ستوده، مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در استان گیلان امروز در مراسم رونمایی از نرم افزار اندرویدی «نیازمندی های اربعین» که در سالن شهدای صالحین سپاه قدس استان گیلان در رشت برگزار شد، اظهار کرد: این نرم افزار که توسط جوانان توانمند گیلانی از ایده تا محتوا طراحی شده، برای نخستین بار عرضه می شود.

وی نرم افزار «نیازمندی های اربعین» را کاربرپسند دانست و افزود: این نرم افزار با هدف تسهیل سفر زائران اربعین حرم حضرت امام حسین(ع) و اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین حسینی تولید شده است.

ستوده گفت: محتوای این نرم افزار به سه بخش «قبل از سفر»، «هنگام سفر» و «بعد از سفر» تقسیم شده و در هر بخش دارای محتوایی همچون گنجینه(شامل سخنرانی، مستند، کلیپ های آموزشی و انگیزشی و مداحی های صوتی – تصویری)، کوله پشتی، دانستنی ها، کتابخانه، وضعیت آب و هوا، پیامک ها، طب ایرانی – اسلامی، نقشه آفلاین، زبان یار، خرید شارژ، توصیه‌های پزشکی، ادعیه، کمک های اولیه، ابزارها و آداب و احکام زیارت و… قرار داده شده است.

مسئول دفتر سراج در گیلان، نرم افزار مذکور را یک شبکه اجتماعی با فضای اربعین دانست و عنوان کرد: کاربران می توانند عکس ها و خاطرات خود را به اشتراک بگذارند و دوستان و همسفران خود را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در مراسم اربعین سال ۹۵ اولین موکب فضای مجازی سازمان سراج در کربلا راه اندازی شد، اضافه کرد: با تلاش مجاهدانه و شبانه روزی جوانان گیلانی در کمتر از یک ماه و با کمترین هزینه این نرم افزار تهیه شده و به لحاظ محتوایی یکی از کامل ترین نرم افزارهای مرتبط با موضوع اربعین است.

این فعال فضای مجازی، «یاد شهید حججی» را ضمیمه این نرم افزار دانست و متذکر شد: نرم افزار «کوچک جنگلی»، نرم افزار «سردار حزب الله گیلان» و نرم افزار «البعد» از دیگر دستاوردهای دفتر استانی سراج در گیلان است.

در این مراسم سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس استان گیلان از نرم افزار «نیازمندی های اربعین» رونمایی کرد.

Share