ایثار نجاتگران فومنی در طوفان شن کوهستان ماسوله

نجاتگران هلال احمر فومن کارگران راهسازی را از مرگ نجات دادند

نجاتگران هلال احمر فومن دلیرانه و در دل تاریکی مطلق شب، مچ قدرتمند طوفان سنگ و شن که با سرعتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر در حال رخ نمایی بود را خوابانده و به دل حادثه زدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجاتگران هلال احمر فومن پس از اطلاع از وقوع یک حادثه هولناک در منطقه دولی چال جاده ماسوله به خلخال، سریعا با تشکیل دو تیم نجات پیشتاز و پشتیبان به منطقه اعزام‌ شدند.

در این حادثه که دو تن از کارگران راهسازی مسیر ماسوله به ماجلان در داخل کانکس نگهبانی در حال استراحت بودند، با شدت گرفتن باد، به همراه کانکس به داخل دره سقوط کرده و یکی از آن ها که وضعیت بهتری نسبت به مصدوم دیگر داشت خود را به سختی به بالای جاده رسانده و پس از چند ساعت توسط یکی از خودروهای عبوری به پایین آمده و درخواست کمک می‌کند.

نجاتگران هلال احمر نیز توسط تیم اورژانس مستقر در ماسوله از جزییات این حادثه با خبر شده و برای کمک رسانی آماده شوند.

یکی دیگر از کارگران که تک و تنها و با شکستگی و خونریزی های شدید در ارتفاع بیش از هزار متری در کوهستان با طوفان شن سهمگین برای زنده ماندن پنجه افکنده بود، در انتظار رسیدن کمک ثانیه شماری می کرد.

نجاتگران هلال احمر فومن دلیرانه و در دل تاریکی مطلق شب، مچ قدرتمند طوفان سنگ و شن که با سرعتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر در حال رخ نمایی بود را خوابانده و به دل حادثه زدند.

این کارگر اهل منطقه پونل که با دردهای شدید تنها امیدش را در زیر دانه های بی‌‌رحم طوفان شن، تیم های امدادی نجات می‌دید، در مرز بین مرگ و زندگی قرار داشت.

نحاتگران هلال احمر فومن با وجود شرایط سخت جوی و در حالی که طوفان شدید، دانه‌های شن و سنگ را در آسمان به پرواز درآورده بود، توانستند این مصدوم را به بالای دره کشانده و آن را از مرگ حتمی نجات دهند.

پایان این عملیات ۳ ساعته و حادثه هولناک، پر استرس و پرخطر با جانفشانی سرخ پوشان بی ادعای هلال احمر فومن و همکاری ماموران پاسگاه انتظامی و اورژانس ماسوله به شیرینی و نجات جان این کارگر راهسازی ختم شد.

گفتنی است عرفان منصوریان، سینا بهجتیان، مجتیی مرادی و پویا ابدی در تیم پیشتاز و امین حاجتی، سبحان دلیری و حامد پورشیرین در تیم پشتیبان اعزامی به محل حادثه حضور داشتند.

Share