عضو کمیسیون بهداشت مجلس

نباید زباله‌ها بیش‌ازپیش به مردم خسارت وارد کنند | همه ابعاد قانون برنامه ششم اجرایی شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرایی شدن همه ابعاد قانون برنامه ششم توسعه گفت: نباید بیشتر از این مقدار زباله‌ها به مردم خسارت وارد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ذبیح نیکفر در لاهیجان به‌ضرورت اجرایی شدن همه ابعاد قانون برنامه ششم توسعه تاکید داشت و اظهار کرد: باید همه ابعاد و قوانین مندرج برنامه ششم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی در کشور اجرایی شود.

وی با شاره به مخاطرات معضل زباله در گیلان، افزود: با توجه به‌سرعت تولید زباله در استان فرصتی برای چشم‌پوشی از زباله‌ها و قوانینی که برنامه ششم توسعه نسبت به آن اذعان دارد وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر لزوم حفظ محیط‌زیست و کنترل خطرات زیست‌محیطی تاکید کرد و گفت: باید اقداماتی انجام شود تا زباله‌ها امحا شوند و در حفظ و سلامت روستاهای اطراف جمع‌آوری و دفن زباله به‌طوری جدی کوشیده شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اکنون سلامت روستاها باوجود زباله‌ها به خطر افتاده و محیط‌زیست به‌هم‌ریخته است، خاطرنشان کرد: اقداماتی که در راستای تخریب محیط‌زیست دیده در استان می‌شود بسیار می‌تواند خطرناک باشد و باد با سرعت بیشتری جلوی آن‌ها را گرفت.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر این مهم که نباید بیشتر از این مقدار زباله‌ها به مردم خسارت وارد کند، مطرح کرد: گرچه اقداماتی در جهت کاهش و مدیریت پسماند در حال انجام گرفتن است اما این‌گونه اقدامات باید تسریع شود تا خسارت‌های جبران‌ناپذیری که تاکنون واردشده، گرفته شود.

Share